arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۰ - ۲۱ تير ۱۳۹۳

ما محکوم به دیدن ماه عسل هستیم!

اما آیا سرزدن ما به خانه سالمندان آن هم در روز عید، باید با افسوس و تلخی همراه باشد؟ و مثال‌هایی از این دست که شاید اشاره به همه آنها در این مجال فراهم نباشد. ظاهرا مجری محبوب تلویزیون که در چندین نوبت توسط مدیران رسانه ملی تقدیر شده است، تمایلی به تغییر نگاه به پیرامونش ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کافی است پیش از افطار، نگاهی گذرا به شبکه‌های رسانه ملی داشته باشید تا متوجه این واقعیت شوید که ناگزیر به دیدن برنامه «ماه عسل» هستیم. این حرف، نه به معنای تایید کیفیت برنامه، بلکه از این جهت است که اساسا گزینه دیگری برای دیدن در نظر گرفته نشده است! به خاطر بیاوریم زمان‌هایی مثل روزهای منتهی به لحظه سال تحویل را که رقابت عجیبی بین شبکه‌ها به لحاظ چگونگی اجرای برنامه یا مجری که قرار است برنامه را اجرا کند وجود دارد، تا متوجه تهی‌بودن آنتن رسانه ملی در زمان پیش از افطار شویم و به این جهت است که اصولا این روزها چاره‌ای جز انتخاب و تماشای برنامه «ماه عسل» نیست.

به گزارش انتخاب؛  برنامه‌ای که حلاوتش تنها به‌عنوانش خلاصه می‌شود و بس و در محتوا چیزی جز این است. سال گذشته انتقادهای فراوانی به احسان علیخانی در مقام مجری و تهیه‌کننده این برنامه شد، انتقادهایی مبنی بر اینکه چرا این همه تلخی و چرا در لحظات شیرین پیش از افطار اینقدر اشک و آه؟ پرسش‌هایی که گاه، با پاسخ‌های تند و تیز او مواجه می‌شد و مثل همین چندروز پیش که رسما اعلام کرد، «ماه عسل» اینطور نزد مخاطبانش معرفی شده است و دستکاری آن ریسک دارد. پاسخی که حداقل برای نگارنده قانع‌کننده نیست؛ چراکه به‌جز احسان علیخانی، مجریان توانایی اجرای این برنامه را بر عهده داشته‌اند و نمی‌توان این شدت تلخی را در آن برنامه‌ها جست‌وجو کرد و سهم بیشتر انتقادها از تلخی برنامه طی یکی، دوسال اخیر شدت یافته است. از سوی دیگر، قطعا گروه تولید یک برنامه تلویزیونی مثل «ماه عسل»که سالی یک‌بار میزبان مخاطبانش است، بهترین فرصت را برای ارتقای کیفیت برنامه‌اش در اختیار دارد. به جز ایده‌هایی که مخاطبان برنامه می‌توانند به عوامل تولید انتقال دهند، قطعا خلاقیت، عنصر جدا‌ناپذیری در تولید یک برنامه تلویزیونی پربیننده است.

 اما چرا «ماه عسل» تنها به برنامه‌ای گفت‌وگومحور تبدیل شده است و چرا آیتم‌هایی که می‌تواند برنامه را از حالت مونوتون‌بودن درآورد وجود ندارد؟ آیا سهم برنامه پربیننده‌ای چون «ماه عسل» فقط تصاویر و فیلم‌های ارسالی بینندگانش است؟ این‌روزها پای صحبت هرکس که بنشینید، حرف این است که نیاز مردم ما بیش از هرچیز شادی است؟ جمله‌ای که در عمل نیز ثابت شده است. نمونه بارز آن فیلم‌های سینمایی است که گه‌گاه روی پرده سینما‌ها جا خوش می‌کند و در این میان، برگ برنده فروش بهتر نصیب فیلمی می‌شود که مخاطبش را سرگرم می‌کند و به خنده می‌اندازد و اصولا نمی‌توان از این واقعیت هم گذشت که مردم ما به ذات، مردمانی شاد‌ند و تمایل به شادبودن در آنها غریزی است. با تمام اینها چرا در ماهی که جشن و میهمانی خداست باید به هر بهانه‌ای غمگین شد؟ این علامت سوال وقتی بزرگ‌تر می‌شود که وقتی در برنامه‌هایی که نام احسان علیخانی را بر پیشانی دارد به نکته جالب‌تری می‌رسیم و آن اینکه اساسا در برنامه‌هایی که او عهده‌دار تهیه‌کنندگی و اجرایش است، این تلخی پررنگ‌تر هم می‌شود. به‌خاطر بیاورید برنامه سال تحویل امسال را که یکی از آیتم‌های آن سر زدن دو بانوی بازیگر به خانه سالمندان و نشستن پای درد و دل آنها بود. اتفاقی که به ذات بسیار خوشایند و پسندیده است.

اما آیا سرزدن ما به خانه سالمندان آن هم در روز عید، باید با افسوس و تلخی همراه باشد؟ و مثال‌هایی از این دست که شاید اشاره به همه آنها در این مجال فراهم نباشد. ظاهرا مجری محبوب تلویزیون که در چندین نوبت توسط مدیران رسانه ملی تقدیر شده است، تمایلی به تغییر نگاه به پیرامونش ندارد.

منبع: شرق
نظرات بینندگان
انتشار یافته:
در انتظار بررسی: ۴۰
غیر قابل انتشار: ۰
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
42
24
من کاملا با این نظر مخالف هستم
برنامه ماه عسل در واقع خیلی وقتها خود ما را به خودمون نشان میدهد
همیشه شیرینی و تلخی زندگی در هم تنیده است و این برنامه هر دو را با هم نشان میدهد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
من که برنامه ضیافت شبکه قرآن را ترجیح میدهم بسیار آموزنده است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
چقر بيكاريد كه صدا وسيما را نگاه ميكنيد تنها به صداي اذان افطار و سحرش گوش ميكنم آنهم استاني
مهتاب
|
Turkey
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
13
27
شما هم به این برنامه بهتر از این نمی شد گیر بدی. یقین نیاز ما برنامه های لوده ای مثل خنده بازار است. ماه عسل حد وسط بین شادی و امید و اندوه است. خوبست به خیل امیدواران به زندگی پس از پخش هر قسمت هم توجه کنید.
جون مادرت منتشر کن
|
Germany
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
19
25
باز هم بیکار شدید افتادید به جون ماه عسل؟؟ شماها که همه ماهواره میبینید دیگه چه کار به این برنامه دارید؟ کجای برنامه دیشب تلخ بود؟؟ مگه این برنامه طنزه که شاد باشه؟؟ واسه خنده و سرگرمی برید سراغ اقایان عطاران و مدیری .. احسان علیخانی تهیه کننده طنز نیست که..ضمنا همون مجری هایی که میگید قبلا این برنامه رو اجرا کردن هیچ کدوم نتونستن مخاطب رو راضی نگه دارن و هر سال عوض شدن و هیشکی هم نگاهشون نمیکرد..اقا ما این برنامه رو همینجوری که هست دوست داریم..هر کی ناراحته نگاه نکنه..
علی
|
United States of America
|
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
6
29
به نام خدا برنامه ی ماه عسل برای هیچ کس آب و نون نداشته باشد برای برنامه ریزان سطح کلان کشور آب ونان داردکه به بیکاران جامعه این پیام را بدهد که اگر در شمال وجنوب کشور زندگی میکنید بروید ماهی فروشی کنید واگر در شرق وغرب ومرکزی ایران نشسته اید بروید ترشی فروشی کنید . از این طریق مشکل بیکاری بیکاران در سطوح مختلف حل شده و از مسولین در خواست کار نمی کنند. آنوقت با درآمدی که از قبل این کار بدست می آورند ازدواج کرده وبا ازدیاد نسل مشکل جمعیتی هم حل می شود.والسلام
افشین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
6
12
دقیقا همین طوره-شبکه های دیگر یا یک سری فیلمهای تکراری و یا بی محتوا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۱
11
18
این جماعت به "عید خراب كن" مشهور بودند و هستند !!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۲
2
3
خيلي بي مفهوم بود چيه هميشه خواستيم گل و بلبل باشيم ديگه كه الان هيچي به هيچيه متاسفم كه فقط بايد بخنديم اره خوب لحظه ي تحويل سال چرا مادربزرگارو نشون دادين مي زاشتين دوستان عزيز با وجدان اسوده به گلو بلبل بودن مي رسيدن اصلا مگه مهمه واقعا خجالت اوره اينجاست كه مي گم حيفه اقاي عليخاني كه داره برا همچين كوته فكرايي وقت ميزاره و برنامه ميسازه چون بايد شاد باشيم قبله افطار به جاي ماه عسل بايد سازو تنبك بيارن بزاريم اينا خوششون بياد حضرت علي قبله افطار به فكر يتيما بود نه شاد بودن خودش متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
1
3
سلام شما دقیقا مشکلتون با ماه عسل چیه ؟؟؟؟؟ اگه تلخه و شما هم روحیتون انقدر حساسه نگاه نکنید
ماه عسل مشکلات جامعه رو نشون میده مشکلات جامعه تلخ نیست؟ تنهاچیزی که تو ماه عسل نشون میده خود مردم
شما اگر تو جامعه با دقت تر نگاه کنید سوژه های ماه عسل و تو جامعه میبینید
ان کسانی که دقیقا میگن ماه عسل تلخه همان کسانی هستند که به راحتی چشم هاشون رو به روی مشکلات تو جامعه میبندن
نظرات بینندگان