arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۵۴۹۶
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۰۹ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۳

سیمین بهبهانی به کما رفت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سیمین بهبهانی، شاعر و غزلسرای معاصر، به کما رفته است.

 این شاعر مدت‌هاست به دلیل بیماری چشم و کهولت سن، کمتر در مجامع عمومی حاضر می‌شود. اما حالا درست در نخستین روز اجرای کنسرت همایون شجریان و آهنگ «چرا رفتی؟» که متن ترانه‌اش سروده سمین بهبهانی‌ست، این شاعر به کما رفته است.

 سیمین بهبهانی به دلیل مشکل ریه در بیمارستان بستری شده و الان در حالت کما به سر می‌برد. فریبرز رییس‌دانا، مدیر انتشارات نگاه به ایسنا گفته که وضعیت این شاعر معاصر اصلا مساعد نیست. به گفته این ناشر در حال حاضر قلب این شاعر آنژیو شده و پزشکان سه بار شک الکتریکی داده‌اند ولی ایشان همچنان بیهوش است.

او همچنین به خبرگزاری ایلنا هم گفته که سیمین بهبهانی در چند سال گذشته با مشکلات قلبی و احوال متغیر مواجه بود که پس از وخیم‌تر شدن وضعیت ایشان در دو روز گذشته سرانجام در بیمارستان بستری شد.

سیمین بهبهانی نویسنده و غزل‌سرای معاصر ایرانی متولد سال ۱۳۰۶ است. او در خانواده‌ای فرهیخته و شاعر به دنیا آمد و به خاطر سرودن غزل فارسی در اوزان مهجور به «نیمای غزل» معروف است. او شاعری را از آغاز جوانی با سرودن غزلها و چهارپاره هایی کلاسیک و رمانتیک اغاز کرد و فعالیت شعری‌اش را تاکنون ادامه داده است.
به گزارش خبرآنلاین، سروده‌های این شاعر در مناسبت‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. او سراینده شعر معروف «دوباره می‌سازمت وطن» است که کاندیداهای اصلاح‌طلب در مبارزات انتخاباتی بارها از آن استفاده کرده‌اند.
نظرات بینندگان