arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۷۹۸۲۰
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۴ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۳

داوود اوغلو: حامیان گولن مسئول ایجاد وحشت در میان مردم هستند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

نخست وزیر ترکیه ضمن ابراز این مساله که مبارزه با "ساختار موازی" نباید به عنوان هدف یک جامعه ویژه تلقی شود گفت، یک "قدرت نامشروع" مسئول ایجاد وحشت در میان مردم از طریق پرونده‌های شنود غیرقانونی و اخاذی است.

به نوشته روزنامه حریت، احمد داوود اوغلو، نخست وزیر ترکیه در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: هرچه که می‌خواهید آن را خطاب کنید؛ جماعت، جامعه، خدمت، ما به چنین ساختاری اهمیت نمی‌دهیم. جامعه، جماعت و خدمت سه واژه‌ای هستند که به حامیان فتح الله گولن، روحانی ترکیه‌ای در تبعید مستقر در آمریکا ارجاع داده می‌شوند.

حزب حاکم عدالت و توسعه مدعی است که جنبش گولن تلاش کرده تا از طریق حامیانش در دستگاه‌های دولتی، دولت آنکارا را سرنگون کند.

داوود اوغلو گفت: این یک مساله داخلی یا جنگی علیه مردم عادی یا بی‌ریا نیست. مساله این است که قدرت‌ها می‌خواهند از قوه قضائیه و اداره پلیس علیه مقامات کنونی که از قدرت سیاسی قانونی استفاده می‌کنند و از طریق رای مردم به قدرت رسیده‌اند استفاده کنند.

وی افزود: هیچ کس دیگر به هیچ بهانه‌ای به حریم خصوصی مردم تعدی نخواهد کرد و قادر نخواهد بود تا تونل وحشت ایجاد کند. دو سال پیش تورهایی به پنسیلوانیا سازمان دهی شده بود. آیا این به خاطر این است که آن‌ها عاشق آن بودند؟ در حال حاضر می‌دانیم هرکسی که به پنسیلوانیا رفته قصد داشته تا امنیت خود را فراهم کند. اما دیگر هیچ کس در ترکیه احساس نخواهد کرد که برای تامین امنیت خود باید به خارج از کشور برود.

پنسیلوانیا یکی از مظاهری است که در سیاست ترکیه برای گولن و حامیانش استفاده می‌شود. گولن 73 ساله که از سال 1997 میلادی در تبعید خود خوانده در ایالت پنسیلوانیا زندگی می‌کند از سوی حزب حاکم عدالت و توسعه به راه اندازی تحقیقات در مورد فساد متهم شده که مقامات و تجار نزدیک به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را هدف گرفته است.

حامیان گولن نیز به تشکیل یک "ساختار موازی" در داخل دولت و شنود غیرقانونی صدها هزار تن از مردم از طریق اعضایی که در قوه قضائیه و اداره پلیس استخدام هستند، متهم شده‌اند.

منبع: ایسنا
برچسب ها: موازی ، مصاحبه ، جماعت ، واژه
نظرات بینندگان