arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۱۵۵۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۳ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۳

استعفای رهبراستقلال طلبان اسکاتلند/ برای اسکاتلند ˈرویاˈ نخواهد مرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 ˈ الکس سالموندˈ وزیر اول (نخست وزیر) حکومت محلی و رهبر حزب ملی اسکاتلند روز جمعه پس از شکست استقلال طلبان در همه پرسی جدایی از بریتانیا، با بیان اینکه از مقام سیاسی و حزبی اش استعفا خواهد کرد، گفت که برای اسکاتلند ˈرویاˈ نخواهد مرد.

اعلام استعفای سالموند رهبر 59 ساله ، کارزار تبلیغاتی طرفداران استقلال اسکاتلند، پس از آن صورت می گیرد که مخالفان در همه پرسی روز پنجشنبه که نتایج آن بامداد امروز ( جمعه ) اعلام شد، به پیروزی آشکاری دست یافتند.

وزیر اول حکومت محلی اسکاتلند در نشستی خبری گفت: در کنفرانسی که در ماه نوامبر برگزار می شود، کناره گیری خود را از رهبری «حزب ملی اسکاتلند» اعلام خواهد کرد.

سالموند پیکار کارزار تبلیغاتی ( کمپین ) استقلال طلبان را 'غرور آفرین' خواند اما گفت که حزبش، پارلمان و اسکاتلند نیازمند یک رهبری جدید است.

وی با بیان اینکه موضوع استعفای خود را به اطلاع 'دیوید کامرون' نخست وزیر انگلیس رسانده است، افزود: زمان رهبریم تقریبا به پایان رسیده اما برای اسکاتلند ، رویا هرگز نخواهد مرد.

نخست وزیر انگلیس، پس از اعلام نتیجه رای منفی مردم اسکاتلند به استقلال از انگلیس به خبرنگاران، گفته بود: با 'الکس سالموند' رهبر حزب ملی گرای اسکاتلند صحبت کردم و به وی به سبب کارزار تبلیغاتی اش تبریک گفتم و خوشحالم که این حزب به مذاکرات برای اعطای اختیارات بیشتر می پیوندد.

سالموند پیشتر به دنبال اعلام نتایج همه پرسی در بامداد روز جمعه در جمع حامیان استقلال در 'ادینبورو' اعلام کرد: « اسکاتلند با اکثریت آراء تصمیم گرفته است در این مرحله به یک کشور مستقل تبدیل نشود و من آرای مردم را می پذیرم.»

الکساندر الیوت اندرسون سالموند در حال حاضر در جایگاه وزیر اول دولت محلی اسکاتلند قرار دارد و رهبر حزب ملی و رهبر استقلال طلبان این کشور است.

براساس نتایج نهایی منتشر شده از سوی مسوولان 'همه پرسی استقلال اسکاتلند ' که روز گذشته در این کشور برگزار شد، مخالفان استقلال 55.3 درصد آرا و موافقان 44.7 درصد آرا را به دست آوردند.

این نتایج پس از شمارش آرای 32 حوزه انتخاباتی اسکاتلند اعلام شد و تعداد آرای مخالفان 2 میلیون و یک هزار و926 رای و شمار آرای موافقان استقلال یک میلیون و 617هزار و989 رای بود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
0
0
همین آمار هم به نوعی پیروزی برای استقلال طلبان به حساب می آد. آفرین به ایشون که به دنبال تقویت حزبش استعفا داد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
1
4
بسیار برایم جالب بود که حکومتی اجازه میدهد شهر وندان یک منطقه از کشورش رفراندوم جدایی و استقلال برگزار کنند در یک انتخابات شفاف و دمکراتیک.
پاسخ ها
امیرحسین
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
اسکاتلند نیز مانند استرالیا، کانادا،ایرلند، ولز و چندین کشور دیگر تحت حاکمیت بریتانیا هستند و حکم تنفیذ رئیس جمهور این کشورها را باید ملکه ی انگلیس امضا کند و مالکیت قسمت زیادی از قطب جنوب در اختیار ملکه ی انگلیس هست. اسکاتلند تیم فوتبال جدا هم دارد و همه ی کشورهایی که زیر مجموعه بریتانیا هستند، اینطور هست
هم‌اکنون الیزابت دوم رئیس دولت در بریتانیا و پانزده کشور دیگری است که وی بر آن‌ها سلطنت می‌کند.
این کشورها شامل استرالیا، زلاندنو، پاپوآ گینه نو، جزایر سلیمان، تووالو (اقیانوسیه)، کانادا (آمریکای شمالی)، بلیز (آمریکای جنوبی)، و آنتیگوا و باربودا، باهاما، باربادوس، گرنادا، جامایکا، سنت کیتز و نویس، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین (هند غربی و جزایر کارائیب) هستند.
نظرات بینندگان