arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۲۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۰۹ - ۰۹ مهر ۱۳۹۳

انجام نخستین حملات جنگنده های انگلیس علیه مواضع گروه داعش در عراق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
وزارت دفاع انگلیس شامگاه سه شنبه اعلام کرد که جنگنده های تورنادو این کشور، نخستین حملات هوایی علیه مواضع گروه تروریستی داعش در عراق را انجام دادند.

وزارت دفاع انگلیس مدعی شده که این حملات با هدف حمایت از واحدهای نیروهای کرد در شمال غربی عراق انجام شده است.

'مایکل فالون' وزیر دفاع انگلیس در سخنانی گفت: «دو جنگنده تورنادو یک موضع توپخانه و یک خودروی گروه داعش را که نیروهای کرد را تهدید می کرد شناسایی و منهدم کردند و سپس با موفقیت به پایگاه خود برگشتند'.

این نخستین حملات جنگنده های انگلیسی بعد از موافقت مجلس عوام این کشور در جمعه گذشته برای پیوستن لندن به ائتلاف نظامی بین المللی علیه داعش است.

دولت انگلیس از اواخر مردادماه گذشته به بهانه کمک به عملیات امدادرسانی به آوارگان شمال عراق، علاوه بر استفاده از هواپیماهای جاسوسی و شناسایی، از جنگنده های تورنادو نیز در عملیات شناسایی و رهگیری در این منطقه استفاده کرده است.

به گفته منابع انگلیسی، نیروهای هوایی این کشور برای حمله علیه مواضع داعش در عراق قرار است از 6 فروند جنگنده تورنادو مستقر در پایگاه هوایی ' اکروتری' قبرس، استفاده کند.

این جنگنده ها از شنبه گذشته تاکنون چند ماموریت شناسایی بر فراز عراق انجام داده بودند.

بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که آمریکا و متحدان غربی اش در تلاش برای پیشبرد ملاحظات امنیتی و حفظ منافع همپیمانان عربی خود، سعی دارند در چارچوب ائتلاف بین المللی علیه گروه تروریستی داعش، حضور خود در منطقه را تقویت کنند.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان