arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۳۷۲۸
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۳

رییس سابق بایرن مونیخ: روزها تربیت جوانان و شب‌ها در زندان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اولی هونس، رئیس پیشین باشگاه فوتبال بایرن مونیخ آلمان، که به خاطر فرار مالیاتی زندانی است، اجازه یافته روزها از زندان خارج شود و به کار تربیت جوانان پرافتخارترین باشگاه فوتبال آلمان بپردازد.
 
به گزارش دویچه وله، اولی هونس، رئیس سابق بایرن مونیخ، پرافتخارترین باشگاه فوتبال آلمان، هفت ماه از محکومیت سه سال‌و‌نیمه زندان خود را گذرانده است. او که روز پنجم ژانویه شصت‌و‌سه ساله می‌شود، مجبور نیست سالگرد تولدش را در زندان جشن بگیرد.
 
بر طبق ماده ۱۳ قانون جزای ایالت بایرن آلمان او اجازه یافته روزها را در بیرون از زندان بگذراند و تنها برای خواب به زندان برود. بر طبق این ماده او ۲۱ روز در سال مرخصی خواهد داشت و دو روز آخر هفته را نیز می‌تواند خارج از زندان به سر برد.
 
شعبه پنجم دادگاه ایالتی مونیخ ظهر پنجشنبه (۱۳ مارس/ ۲۲ اسفند) اولی هونس را در پرونده فرار مالیاتی مجرم تشخیص داد. بر این اساس رئیس ۶۲ ساله باشگاه بایرن مونیخ با انتقال پول‌های خود به حسابی مخفی در سوئیس، از پرداخت دست‌کم ۲/ ۲۷ میلیون یورو مالیات شانه خالی کرده است. وی تا کنون ۱۰ میلیون یورو از این مبلغ را برگردانده و باید بیش از ۱۷ میلیون دیگر را نیز بپردازد.
 
رئیس باشگاه بایرن‌مونیخ آلمان روز جمعه (۱۴ مارس/ ۲۳ اسفند) در مونیخ با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، تصمیم ندارد علیه حکم صادره تقاضای فرجام کند و از سمت خود به عنوان رئیس باشگاه بایرن ‌مونیخ آلمان و همچنین رئیس شورای نظارت این باشگاه کناره‌گیری خواهد کرد.
 
مسئولیت جدید هونس در بایرن مونیخ
 
اولی هونس، رئیس سابق باشگاه فوتبال بایرن مونیخ آلمان، در دادگاهی در شهر مونیخ آلمان به سه سال‌و‌نیم زندان محکوم شده است. برطبق قانون پس از سپری شدن دو- سوم یا حتی نیمی از مدت محکومیت مجرم، دادگاه می‌تواند در شرایطی خاص باقی‌مانده دوران زندان را تعلیقی اعلام کرده و او را آزاد کند. بر این مبنا هونس می‌تواند در بهترین حالت در بهار سال ۲۰۱۶ میلادی آزاد شود.
 
هونس قرار است با مرخصی روزانه از زندان در باشگاه بایرن مونیخ آلمان به کار مشغول شود. مسئولان این باشگاه تاکنون بارها از اولی هونس خواسته‌اند مسئولیت پرورش جوانان این باشگاه را به عهده گیرد.
 
کارل هوپفنر، پرزیدنت باشگاه بایرن مونیخ در این باره گفته است که تربیت جوانان خواست خود هونس نیز بوده است.
 
احتمال آزادی زودرس هونس وجود دارد
 
هونس روز دوم ژوئن سال ۲۰۱۴ به زندان رفت. پس از سپری شدن هفت ماه این امکان به او داده شده که روزها خارج از زندان به فعالیت‌های اجتماعی بپردازد. گفته می‌شود همین امر نشان‌دهنده آن است که مسئولان زندان با حبس تعلیقی او نیز موافقت خواهند کرد.
 
دیتر هونس، برادر اولی هونس، در مصاحبه‌ای با یک رسانه ورزشی آلمان گفت: «هنوز ماه‌های سخت فراوانی باید بگذرند تا شرایط عادی برقرار شود، اما خانواده ما خوشحال است که به تدریج شرایط رو به بهبودی می‌رود.»
 
قوانین آزادی روزانه از زندان در آلمان
 
از سال ۲۰۰۶ میلادی با اجرایی شدن قوانین جدید فدرالیسم در آلمان هر ایالتی حق دارد قوانین زندان‌های ایالت خود را تنظیم کند. البته تاکنون تنها چندین ایالت این کشور چون ایالت بایرن، از این مجوز دولت مرکزی استفاده کرده‌اند.
 
ماده ۱۳ قانون جزای ایالت بایرن آلمان زندانیان را برای زندگی دوباره در اجتماع، پس از پایان دوران محکومیت‌شان، آماده می‌کند. البته این حق تنها برای کسانی در نظر گرفته می‌شود که مسئولان زندان از رفتار آنها رضایت داشته باشند و تشخیص دهند که زندانی پس از خروج دست به فرار نمی‌زند یا تخلف جدیدی را آغاز نمی‌کند.
 
زندانی البته باید در دوران شش ماهه نخستین زندان خود چنان رفتاری داشته باشد که مسئولان تشخیص دهند که او نهایت همکاری را با آنها برای اجرای قوانین می‌کند.
 
در ایالت بایرن آزادی روزانه زندانیان معمولا ۱۸ ماه قبل از پایان دوران محکومیت هر زندانی امکان‌پذیر است و محکومان باید شش ماه اول محکومیت خود را گذرانده باشند تا بتوانند از چنین حقی استفاده کنند.
 
تجربه آزادی روزانه زندانیان تاکنون بسیار مثبت بوده است. برطبق آمار تنها ۱۷ درصد زندانیان از چنین حقی استفاده کرده‌اند و در سال ۲۰۱۱ میلادی در ایالت بایرن آلمان از ۱۷۲۱ نفری که از این حق استفاده کردند، تنها شش نفر دست به فرار زدند و به زندان بازنگشتند.
نظرات بینندگان