arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۴۲۱۰
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۱ - ۱۷ دی ۱۳۹۳

کفاشیان: استعفا نداده‌ و نمی‌ دهم، بحث دبیرکلی را هم متوقف کرده‌ ام

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد که استعفا نداده و بحث تغییر دبیرکلی را هم متوقف کرده است.

علی کفاشیان درباره حضور تیم ایران در مسابقات جام ملت‌های آسیا اظهار داشت: "خوشبختانه بازیکنان تیم ما اعتمادبه نفس بالایی دارند و دیگر مانند گذشته ترسی از تیم‌های عربی نداریم اما حریفان خود را هم دست کم نخواهیم گرفت و کادرفنی تیم ملی طراحی کرده که چگونه با این حریفان روبه‌رو شویم."

وی افزود: "قطعا برای رفتن به جمع 4 تیم پایانی ابتدا باید از این مرحله عبور کنیم و امیدوارم تیم ما نمایش درخشانی مقابل بحرین، قطر و امارات داشته باشد."

رئیس فدراسیون فوتبال در ارزیابی سخت‌ترین حریف ایران در مرحله گروهی گفت:" هر کدام از این 3 تیم ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. قطر یک تیم قدرتمند است که اعتمادبه نفس بالایی دارد. این تیم به همراه امارات از حریفان اصلی ما هستند، ضمن اینکه باید در دیدار اول در مقابل بحرین خوب بازی کنیم و از حریفان خود زهرچشم بگیریم چرا که اگر در بازی اول نتیجه خوبی نگیریم دچار مشکل می‌شویم."

کفاشیان درباره اینکه تا چه زمانی در کنار تیم ملی خواهد بود، تاکید کرد:" برنامه اولیه من این است که تا پایان بازی نخست مقابل بحرین در استرالیا باشم چرا که نبی هم در استرالیا می‌ماند و من باید برای انجام کارهای فدراسیون به ایران بازگردم. "

وی در مورد کنگره AFC که در آن شرکت خواهد کرد، یادآور شد:" در این کنگره باید اساسنامه اصلاحی AFC بررسی شود و به ثبت برسد. همچنین یکسری مسائل در مورد انتخابات اردیبهشت‌ماه کنفدراسیون فوتبال آسیا و نحوه و شکل کار بررسی می‌شود."

کفاشیان در مورد اینکه بحث کسب کرسی توسط او در فیفا و AFC تا چه اندازه جدی است، به تسنیم گفت: "هر دو موضوع را با جدیت پیگیری می‌کنیم و در انتظار انتخابات فیفا و AFC در اردیبهشت سال آینده هستیم."

وی درباره بحث احتمالی میزبانی ایران در جام ملت‌های 2019 آسیا تاکید کرد: "قرار است بعد از برگزاری جام ملت‌ها در استرالیا یک گروه کارشناسی AFC به ایران و امارات بیایند و در نهایت با دیدن پیشرفت‌ها و اقدامات انجام شده در هر دو کشور گزارش نهایی خود را به هیئت رئیسه AFC بدهند."

کفاشیان در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود او از کسب میزبانی جام ملت‌ها توسط ایران ناامید شده است، گفت: "خیر، اتفاقا بسیار هم امیدوارم و قطعا در کنگره‌ای که در استرالیا برگزار می‌شود برای کسب میزبانی با تمامی نمایندگان کشورهای حاضر رایزنی خواهم کرد."

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا حضورش در استرالیا در کنار شارژ روحی، شارژ مالی بازیکنان را هم در پی خواهد داشت، گفت:" همواره بحث پرداخت پاداش را داریم و به آن متعهد هستیم. مانند جام جهانی که برخی از پاداش‌ها پرداخت شد و بخشی دیگر از آن را هم پرداخت خواهیم کرد. قطعا در جام ملت‌های آسیا هم با هر برد و صعود تیم ایران پاداش‌های مناسبی در نظر گرفته خواهد شد. ضمن اینکه قطعا وزارت ورزش و افراد خیّر هم پیش‌بینی‌های لازم را در این زمینه انجام داده‌اند."

کفاشیان افزود: "برای برد تیم ملی در دیدار تدارکاتی مقابل عراق به هر بازیکن 3 هزار دلار پاداش می‌دهیم، ضمن اینکه پاداش‌ برتری در جام ملت‌های آسیا قطعا از این رقم بیشتر خواهد بود."

وی درباره اینکه ایران تا چه اندازه بخت قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را دارد، گفت:" شرایط جام ملت‌ها را باید منطقی بررسی کنیم، اینگونه نیست که ما برتر از دیگران باشیم. هم تیم خوبی داریم و هم حریفان ما شرایط مناسبی دارند، 70 تا 75 درصد تیم‌ها با آمادگی کامل به جام ملت‌های آسیا آمدند. "

کفاشیان تصریح کرد:" بازیکنان ما باید به خوبی تلاش و کار کنند چرا که تضمینی نیست آنها نتیجه قطعی و خوب بگیرند و قهرمان شوند. برای قهرمانی باید تلاش کنیم. اگر تیم ما به مرحله حذفی برسد و سپس راهی جمع 4 تیم شود آن وقت می‌توان گفت که شانس قهرمانی داریم."

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه در سفر به استرالیا چه پیامی به بازیکنان تیم ملی خواهد داد، گفت: "ابتدا باید بگویم به نظرم پیام علی دایی و پاسخ جواد نکونام کاپیتان‌های اسبق و فعلی تیم ملی یک حرکت ارزشمند و بسیار خوب بود. من هم به بازیکنان خواهم گفت که دعای همه مردم پشت سر شماست و تمام تلاش خود را انجام دهید."

کفاشیان ادامه داد: "دولت، وزارت ورزش و سازمان نظام وظیفه توجه ویژه‌ای به تیم ملی داشتند و من از بازیکنان خواهم خواست که پاسخ این قدرشناسی‌ها را بدهند و با تمام توان تلاش کنند. آنها می‌دانند که موفقیت در این مسابقات چه اندازه برای مردم ما مهم است."

وی درباره وضعیت علی کریمی تاکید کرد:" بعد از آنکه کریمی همراه تیم به استرالیا نرفت، دیگر تماس و صحبتی با هم نداشتیم و قطعا در این مرحله او در کنار تیم ملی نخواهد بود. کریمی شخصیتی تاثیرگذار است و دوست داریم از تجارب او استفاده کنیم اما درباره اینکه چه اتفاقی در آینده رخ دهد، باید با او صحبت کنیم."

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: "نظر ما استفاده از مربی ایرانی در تیم ملی است و قطعا بعد از جام ملت‌ها یک مربی ایرانی به جمع دستیاران کی‌روش اضافه خواهد شد."

کفاشیان در مورد وضعیت تیم امید تاکید کرد: "خوشبختانه این تیم زیر نظر کادرفنی خوبی کارش را پیش می‌برد و معتقدم اگر در مرحله اول انتخابی که فروردین‌ماه برگزار می‌شود این تیم نتیجه بگیرد، 8-9 ماه فرصت کافی داریم تا شرایط مناسب را برای این تیم فراهم کنیم و سال آینده نوید المپیکی شدن این تیم را به مردم بدهیم."

وی در مورد اینکه دیدارهای مرحله اول انتخابی المپیک در کشورمان به میزبانی کدام شهر برگزار خواهد شد، گفت:" با توجه به اینکه در زمان عید نوروز استان‌های دیگر کشور شلوغ است، تهران را با توجه به امکاناتی که دارد برای این مسابقات در نظر گرفتیم و فعلا نظرمان این است که این مسابقات در تهران برگزار شود."

کفاشیان در ادامه گفت‌وگو با تسنیم درباره مطرح شدن نام ساکت، رغبتی و عزیزی خادم به عنوان گزینه‌های دبیرکلی فدراسیون و اینکه او این گزینه‌ها را رد کرده است، تصریح کرد: "این نام‌ها گمانه‌زنی است و هیچ پیشنهادی هم در مورد این افراد به من نشده است و صحبتی درباره آنها نداشته‌ایم. تنها بحث دبیرکلی اسدی مطرح بوده که البته این بحث را فعلا متوقف کردیم تا من به جام ملت‌های آسیا بروم و بازگردم و سپس شرایط را بررسی کنیم."

وی درباره اینکه گفته می‌شود که استعفایش در جیب وزیر ورزش است، گفت: "هیچ استعفایی نداده‌ام و معتقدم اگر قرار است تغییری هم در فدراسیون فوتبال صورت بگیرد، باید از طریق مجمع باشد. شخصا قصد استعفا ندارم و اگر روزی هم چنین تصمیمی باشد، باید از طریق مجمع و به شکل قانونی صورت بگیرد."

کفاشیان با هشدار در مورد مشکلات مالی فدراسیون فوتبال یادآور شد:" برنامه‌های تدارکاتی خوبی برای تیم‌های خود در نظر گرفته‌ایم اما از نظر مالی ضعیف هستیم. اگر چشم‌انداز مالی ما تحقق نیابد به برنامه‌های تیم ملی و تیم امید لطمه وارد می‌شود."

رئیس فدراسیون فوتبال ادامه داد: "بحث لیگ قهرمانان آسیا هم داریم و نمایندگان ما باید پرقدرت در این مسابقات شرکت کنند. اگر باشگاه‌های ما ضعیف شوند تیم ملی ما هم قدرتش را از دست خواهد داد. این اتفاق خوبی نیست و امیدوارم گره کور مشکلات مالی برطرف شود."

کفاشیان درباره برنامه‌های آینده فدراسیون فوتبال در حوزه بین‌المللی به تسنیم گفت: "در بخش تیم ملی دیدار ایران مقابل سوئد در فروردین‌ماه سال آینده قطعی شده و به دنبال آن هستیم تا با بازی با ایتالیا را هم قطعی کنیم."

وی افزود: "می‌توانیم در کنار حرکت خوب داخلی در بُعد بین‌المللی در انتخابات پیش‌رو موفق باشیم و به لطف خدا ایران در سال آینده میلادی در فیفا صاحب کرسی شود و کرسی‌های خود در AFC هم افزایش دهیم. "

منبع: تسنیم
نظرات بینندگان