arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۰۳۹
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۲۲ دی ۱۳۹۳
لاريجاني:

توصيه رهبر معظم انقلاب به مجلس نسبت به مساعدت با دولت

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 رئيس مجلس شوراي اسلامي با اشاره به نامه دولت خدمت مقام معظم رهبري در مورد سهم صندوق توسعه ملي از درآمد‌هاي نفتي گفت: رهبري شخصا به من فرمودند نمايندگان با دولت مساعدت کنند که سهم ۲۰ درصدي صندوق تامين شود.

علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي بعد از ظهر امروز در جلسه کميسيون تلفيق مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه مطابق برنامه بايد هر سال 3 درصد به سهم صندوق‌هاي توسعه ملي از درآمد‌هاي نفتي اضافه شود گفت: با احتساب اين رقم سال آينده بايد 12 درصد به اين صندوق اختصاص يابد. وي ادامه داد: رهبري در اين زمينه دستور دادند که ما در مجلس به آن توجه کرديم و شنيدم که در مجلس نسبت به آن شبهه شده که آيا چنين چيزي مطرح شده؟، بله شده است.

 لاريجاني در ادامه گفت: قبلا هم دولت نامه‌اي خدمت مقام معظم رهبري فرستاده بود و در آن درخواست کرده بود که با توجه به شرايط کشور سهم صندوق از درآمد‌هاي نفتي حداقل 20 درصد باشد و رهبر معظم انقلاب که نمي‌خواستند به صورت کتبي به مجلس نامه دهند شخصا به من فرمودند نمايندگان با دولت مساعدت کنند که اين امر رخ دهد لذا ما بايد با دولت همراهي کنيم و پايه را 20 درصد قرار دهيم تا هم نظر رهبري تامين شده و هم عدم تعادل بودجه جبران شود.
منبع: فارس
نظرات بینندگان