arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۳

بي‌بي‌سي: نشانه‌هاي مثبتي پيش از ديدار کري و ظريف مشاهده مي‌شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  گزارشگر شبکه بي بي سي اعلام کرد که نشانه هايي که در آستانه ديدار وزراي خارجه ايران و آمريکا از سوي دو طرف ارائه مي شود، مثبت است.

به گزارش پايگاه اينترنتي شبکه تلويزيوني بي بي سي، وزير امور خارجه آمريکا در ژنو با همتاي ايراني خود ديدار و گفتگو مي کند.

"جان کري" وزير امور خارجه آمريکا با هدف شروع دور جديد مذاکرات هسته اي در ژنو با "محمدجواد ظريف "وزير امور خارجه ايران ديدار و گفتگو مي کند.

بر اساس اين گزارش،کري گفت در آستانه دور جديد مذاکرات هسته اي ايران قصد دارد قبل از دور جديد مذاکرات هسته اي در روز پنجشنبه در ديدار با ظريف وضع کنوني مذاکرات هسته اي ايران را بررسي کند.

هدف کنوني در مذاکرات هسته اي اين است که دو طرف بتوانند تا اوائل مارس به يک توافقنامه سياسي دست يابند و بتوانند تمام جزئيات فني توافقنامه را تا يکم ژوئيه نهايي کنند.

جان کري روز دوشنبه در پايان سفر خود به هند و قبل از سفر به پاکستان گفته بود اميدوار است بتواند روند مذاکرات هسته اي ايران را تسريع و پيشرفت هاي قابل توجهي در اين روند ايجاد کند. وي گفت ما در مرحله بسيار حساسي قرار داريم و اکنون بسياري از مسائل مورد توجه قرار گرفته است.

قرار است دور جديد مذاکرات هسته اي ميان ايران و گروه پنج بعلاوه يک روز پنجشنبه در وين شروع شود.

گفته شده است مهم ترين مساله ميزان غني سازي اورانيوم در ايران در آينده و مدت زمان رفع تحريم ها عليه ايران است.

"ايموجين فولکيس" خبرنگار شبکه بي بي سي در ژنو هم گفت:" با وجود اختلاف نظرهاي گذشته، نشانه هايي که در آستانه ديدار جان کري و ظريف از سوي دو طرف ارائه مي شود مثبت است."

محمد جواد ظريف هم روز دوشنبه گفته بود روسيه بايد نقش فعال تري در مذاکرات هسته اي ايفا کند.

نظرات بینندگان