arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۳۸۵
تاریخ انتشار: ۴۷ : ۲۱ - ۲۴ دی ۱۳۹۳

خبرگزاری فرانسه: نشست جاری ایران و آمریکا بسیار مهم است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبرگزاری فرانسه روز چهارشنبه در گزارشی نوشت که نشست وزیران امورخارجه ایران و ایالات متحده آمریکا در ژنو در خصوص برنامه هسته ای ایران بسیار مهم است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این نشست در حالی برگزار می شود که نمایندگان ایران و کشورهای قدرتمند که تصمیم داشتند تا اول ژوئیه به یک توافق دست یابند، یکشنبه آینده با یکدیگر دیدار و گفتگو خواهند کرد.

' محمد جواد ظریف' وزیر امورخارجه ایران قبل از دیدارش با جان کری گفت: فکر می کنم این نشست بسیار مهم است و نشان می دهد که دو طرف آماده پیشبرد روند مذاکرات هستند. وی در عین حال تاکید کرد که مسایل تا زمانی که حل نشده اند، دشوار و سخت هستند.

بر اساس این گزارش، وی بعد از ورود به ژنو، به خبرنگاران ایرانی اعلام کرده بود که پیشنهادات تازه باید ارایه شود و این کشور آماده گفتگو در باره همه مسایل است اما باید دید که طرف مقابل نیز این آمادگی را دارد؟!

خبرگزاری فرانسه در بخش دیگری از این گزارش نوشت: این نشست که با هدف تسریع در مذاکرات است باید یکشنبه آینده به پایان برسد و کارشناسان ایرانی و آمریکایی دیدارهایی را در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه آینده و حتی یکشنبه قبل از دیدار ایران با گروه 1+5 خواهند داشت.

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان