arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۲ - ۲۶ دی ۱۳۹۳

رسانه‌هاي صهيونيستي: سخنان سيد حسن نصرالله دور از واقعيت نيست

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
  رسانه‌هاي عبري با اشاره به مصاحبه شب گذشته سيد حسن نصرالله دبير کل حزب الله لبنان با شبکه الميادين اعلام کردند: سخنان نصرالله دور از واقعيت نيست و حزب الله قدرت حمله به الجليل را دارد.

به نقل از پايگاه خبري العهد، رسانه هاي اسرائيل با اشاره به مصاحبه شب گذشته دبيرکل حزب الله لبنان با شبکه تلويزيوني الميادين و پيام‌هاي آن به ويژه بخش مربوط به توانمندي‌هاي حزب الله نوشت: سخنان سيد حسن نصرالله دور از واقعيت نيست.

اين در حالي است که سيد حسن نصرالله در مصاحبه شب گذشته به قدرت حزب الله براي مقابله با اسرائيل در جنگ احتمالي آينده اشاره کرد.

در اين ميان روزنامه معاريو نوشت: خبر خوب اينکه ارتش اسرائيل به خوبي مي‌داند نبرد آينده را چگونه آغاز کند و خبر بد اينکه تهديدات نصرالله به دور از واقعيت نيست.

اين روزنامه به نقل از منابع امنيتي بلندپايه صهيونيستي نوشت: «نبرد آينده کاملا با نبردهايي که در گذشته تجربه کرديم، متفاوت است به گونه‌اي که امکان مقايسه آن با گذشته وجود ندارد، زيرا تهديد موشکي حزب الله به گونه‌اي است که بايد شهرک‌ها را خالي کرد و سامانه دفاعي گنبد آهنين نيز قادر نخواهد بود مانند جنگ اخير در غزه امنيت شهرک‌ها را تامين کند، بنابراين مانور هوايي با تهديد همراه است اما مانور زميني نيز چيزي است که حزب الله اکنون خيلي خوب خود را براي آن آماده کرده است».

اما شبکه دوم تلويزيون اسرائيل اعلام کرد: سلاحي که توازن را به هم مي‌زند و اسرائيل پيش بيني مي‌کند حزب الله از آن خبر دهد، موشک «فاتح 110» است که از نوع زمين به زمين و ساخت ايران است و حزب الله اعلام کرده که از سال 2006 آن را در اختيار دارد.

اين شبکه تلويزيوني افزود: در واقع اين موشک‌ها سلاحي است که توازن را برهم مي‌زند و با وزن نيم طن، برد آن به 300 کيلومتر مي‌رسد که براي اسرائيل بسيار دردسر ساز است.

همچنين شبکه ده تلويزيون اسرائيل با اشاره به آن بخش از مصاحبه سيد حسن نصرالله در مورد قدرت نيروهاي حزب براي ورود به الجليل و از آن دورتر اعلام کرد: سخنان نصرالله همان چيزي است که ايتاي برون رئيس بخش تحقيقات اطلاعات ارتش اسرائيل هفته گذشته به آن شاره کرد و برآن مهر تاييد زد.

اين شبکه افزود: اين تاسف آور است اما به نظر مي‌رسد هشت سال آرامش در مرزهاي شمالي که پس از پايان جنگ دوم لبنان بر اين منطقه حاکم بود، به پايان رسيده است.

بنابر اعلام شبکه 10 تلويزيون اسرائيل، حزب الله در سال‌هاي گذشته مهارت رزمي خوبي را در جنگ سوريه تجربه کرد از همين رو توان حمله به شهرک ها در الجليل را دارد.

در همين ارتباط برون به روزنامه «اسرائيل امروز» گفت: در جنگ آينده، حزب الله روزانه بيش از يک هزار موشک به سمت اسرائيل شليک خواهد کرد و به خوبي مي‌داند که چگونه شهرک‌هاي شمالي را در اختيار بگيرد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان