arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۰۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۳ - ۲۹ دی ۱۳۹۳

پرداخت معوقات فرهنگيان تا دو هفته آينده/ حمايت دولت از سياست برون سپاري مدارس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور با بيان اينکه دولت از سياست برون سپاري مدارس حمايت مي کند، گفت: تا دو هفته آينده معوقات فرهنگيان قابل وصول است.

محمد باقر نوبخت در هفته گراميداشت شوراهاي آموزش و پرورش که صبح امروز در مرکز همايش هاي صدا و سيما برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: لايحه بودجه ۹۴ به مجلس تقديم شد و ۸۳۸ هزار ميليارد تومان بودجه کل و ۲۶۰ هزار ميليارد تومان بودجه عمومي است که کليات لايحه در کميسيون تلفيق به تصويب رسيد و از امروز صبح مجلس وارد بررسي جزئيات لايحه بودجه مي شود.

وي افزود: وزارت آموزش و پرورش با همه دستگاههاي اجرايي متفاوت و متمايز است و شب گذشته اين مسئله را رئيس جمهور هم در جمع وزرا تاکيد کرد.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور با تاکيد بر اينکه حضور بخش غيردولتي و مردمي در کمک رساني به آموزش و پرورش شرط لازم است، تصريح کرد: ما بايد براي اداره و مديريت مدارس از نيروهاي مردمي، غير رسمي و غيردولتي هم استفاده کنيم.

وي اظهار کرد: هر چقدر آموزش و پرورش بتواند از بخش غيردولتي در مديريت مدارس استفاده کند موفق تر است، البته تعارض با نوعي تحميل هزينه به خانواده ها به وجود مي آيد. البته با توجه به علاقه‌اي که خانواده ها به فرزندانشان دارند حاضرند از برخي از مخارج بزنند اما فرزندشان در يک مدرسه مناسب تحصيل کند.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي افزود: ما نمي خواهيم هزينه ها را به دوش مردم بگذاريم و به دنبال بهينه کردن هزينه هستيم، آمادگي داريم مبالغ و هزينه هاي تحصيلي همچنان برعهده دولت باشد اما اجرا و مديريت برعهده بخش غير دولتي قرار گيرد.

نوبخت تصريح کرد: حقوق و دستمزد با توجه به تورم ۱۴ درصد افزايش داشته است.

وي ادامه داد: ميزان سهمي که به وزارت و آموزش و پرورش تخصيص يافته است به خاطر بي مهري ما نيست، بلکه دولت در شرايط نداري است و همچنان همانند يک پدر که درآمد ناکافي دارد بايد ميان فرزندانش اين درآمد را تقسيم کند.

معاون برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور تاکيد کرد: حمايت دولت از سياست برون سپاري مدارس به بخش خصوصي را اعلام مي کنم.

نوبخت تصريح کرد: دولت در هزينه هايي که آموزش و پرورش مشکل داشته باشد کمک مي کند و تا پايان سال مازاد بر سقف هم عمل مي کند.

وي تاکيد کرد: طي توافقي که با وزير آموزش و پرورش شده است همه معوقات در ارتباط با اضافه کار، سرباز معلمان و از اين قبيل موارد از طريق دولت اعتبار داده شده است و تا دو هفته آينده قابل وصول است.

رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي در مورد بيمه طلايي فرهنگيان، اظهار کرد: با توج به افزايش تعرفه، دولت مابه التفاوت بيمه را تامين کرده است و بازنشستگان هم همانند شاغلين در پرداخت حق بيمه هستند.
منبع: مهر
نظرات بینندگان