arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۰۵۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۶ - ۲۹ دی ۱۳۹۳
در پی آغاز تجمع اعتراضی در محکومیت اهانت به پیامبر(ص) انجام شد،

تشدید تدابیر امنیتی در برابر سفارت فرانسه در تهران / اضافه شدن گارد ناجا به محل برگزاری تجمع

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 تجمع اعتراضی در محکومیت اهانت به پیامبر(ص) با شعار الله اکبر،‌ مرگ بر فرانسه دقایقی پیش مقابل سفارت فرانسه در تهران آغاز شد.

در این تجمع که از سوی سازمان بسیج دانشجویی در حال برگزاری است تجمع‌کنندگان شعار لبیک یا محمد (ص)، اسلام پیروز است اسرائیل نابود است، ‌مرگ بر فرانسه سر داده و پلاکاردهایی به زبان‌های انگلیسی، عربی، فرانسوی، آلمانی با محتوای پیامبر من محمد (ص) است در دست داشتند.

در همین حال، ایرنا گزارش داد که تدابیر امنیتی در برابر سفارت فرانسه در تهران تشدید شده است و گارد نیروی انظامی به محل برگزاری تجمع اضافه شده است.

بيانيه پاياني تجمع دانشجويان و مردم انقلابي در مقابل سفارت فرانسه

در اين بيانيه اعلام شده است: شوربختانه و با کمال تاسف پس از اين هتک حرمت بي شرمانه به ساحت ملکوتي پيامبر اعظم (صلي الله عليه و آله) و در حالي که ملت شريف ايران منتظر برخورد قاطع دستگاه ديپلماسي کشورمان با دولت فرانسه بودند، جناب آقاي ظريف وزير خارجه دولت يازدهم در اقدامي نسنجيده و مغاير با اصول انقلاب اسلامي و حتي مغاير با اصول شناخته شده و مورد پذيرش ديپلماتيک، تنها دو روز پس از انتشار اين کاريکاتورهاي ننگين، به پاريس سفر کرده و با وزير امورخارجه دولت فرانسه ديدار کرد.

متن کامل بيانيه به شرح ذيل است:

« روند رو به رشد گرايش به اسلام در بين مردم کشورهاي غربي، حاکمان اين کشورها را به تکاپوي جلوگيري از امواج خروشان اين حرکت با سياه نمايي چهره رحماني اسلام ناب محمدي انداخته است. حمله مشکوک و پرابهام هفته گذشته مترسک‌هاي ريش‌دار صهيونيست‌ها، با ادعاي دروغين دفاع از اسلام، به دفتر مجله دست چندم و مبتذل نويس شارلي ابدو در فرانسه، بار ديگر بهانه مورد نياز سردمداران تفکر الحاد را براي تنگ کردن فضا بر مسلمانان و ترسيم چهره اي خشن از اسلام، به دست آنان داد. اگرچه اصل داستان تعريف شده توسط دولت فرانسه در اين باره خود داراي شبهات فراواني است. مردم هوشيار و نکته سنج جهان چگونه مي‌توانند باور کنند که بنا به ادعاي دولت فرانسه، در يک اقدام مضحک که بيشتر به سکانسي از يک فيلم کمدي مي‌ماند تا يک ماجراي واقعي، تروريست‌ها با در دست داشتن کارت‌هاي شناسايي خود به دفتر اين نشريه حمله کرده و سپس کارت‌هاي خود را برجاي گذارند تا احتمالا دولت فرانسه را درتکميل اين داستان مضحک ياري کنند! ادعايي که يادرآور ادعاي حيرت انگيز سناريونويسان حادثه يازدهم سپتامبر مبني بر سالم ماندن کارت‌هاي شناسايي هواپيماربايان در انفجار مهيب برج‌هاي دوقلوست. به راستي چگونه است که تروريست‌ها در تمامي اقدامات تروريستي، کارت‌هاي شناسايي خود را به همراه دارند؟

به فاصله کوتاهي از اين حادثه مشکوک، تيغه دوم قيچي غرب براي بريدن ريشه اسلام گرايي در اروپا به حرکت درآمده و نشريه شارلي ابدو در اقدامي غيرانساني و غيراخلاقي که نشان دهنده فاصله عميق صاحبان تاريک انديش آن با تمدن و فرهنگ و آزادي انديشه است، اقدام به انتشار کاريکاتورهايي توهين آميز عليه پيامبر رحمت و مهرباني کرده و به خيال خام خود تلاش کردند تا از اين طريق و در جايگاه غريقي که براي جلوگيري از غرق شدن چنگ به هر خس و خاشاکي مي‌اندازد، در برابر امواج اسلام خواهي مردم اروپا که برآمده از آگاهي آنان نسبت به شکست و به بن بست رسيدن ليبراليسم است؛ مانعي هرچند موقت و کوتاه مدت ايجاد کنند.

حاکمان کاخ اليزه اکنون در برابر اين سوال منطقي قرار دارند که آيا زماني که با روياي سقوط حکومت مشروع و قانوني سوريه، به ايجاد گروه‌هاي خونريز و تروريستي مي‌پرداختند، حساب بازگشت اين تروريست‌ها به کشورهايشان در اروپا را نيز کرده بودند؟
دانشجويان بسيجي و انقلابي ايران، هم صدا با ملت شريف و مسلمان اين کشور و همه مسلمانان بلکه آزاديخواهان جهان، ضمن محکوم کردن سناريوي پرابهام حمله تروريستي در پاريس، توهين بي شرمانه گردانندگان نشريه فرانسوي به پيامبر اعظم را که تحت تاثير حمايت‌هاي بي دريغ دولت اين کشور انجام گرفت، محکوم کرده و به دولت مردان فرانسه پيشنهاد م‌ کنيم که به جاي توسل به اين اقدامات بي شرمانه، در مورد حقيقت پيام اسلام و دليل گرايش روزافزون مردم خسته از ليبراليسم در اروپا، به اين دين الهي بيشتر بينديشند و بدانند که با خاک پاشيدن به رخ خورشيد نمي‌توانند از تابش انوار آن جلوگيري کنند.
شوربختانه و با کمال تاسف پس از اين هتک حرمت بي شرمانه به ساحت ملکوتي پيامبر اعظم (صلي الله عليه و آله) و در حالي که ملت شريف ايران منتظر برخورد قاطع دستگاه ديپلماسي کشورمان با دولت فرانسه بودند، جناب آقاي ظريف وزير خارجه ي دولت يازدهم در اقدامي نسنجيده و مغاير با اصول انقلاب اسلامي و حتي مغاير با اصول شناخته شده و مورد پذيرش ديپلماتيک، تنها دو روز پس از انتشار اين کاريکاتورهاي ننگين، به پاريس سفر کرده و با وزير امورخارجه دولت فرانسه ديدار کرد.

دانشجويان انقلابي ملت ايران و فرزندان معنوي حضرت امام روح الله (رحمت الله عليه) از وزارت خارجه و شخص وزير محترم مي خواهند تا هرچه سريعتر نسبت به تشريح دلايل اين اقدام غيرقابل پذيرش خود اقدام کرده و ضمن عذرخواهي از ملت ايران و مسلمانان جهان، مقدمات اخراج سفير اين دولت هتاک از کشور را فراهم کند. همچنين از رئيس جمهوري نيز مي‌خواهيم در کوتاهترين زمان ممکن، واکنش درخور نسبت به اين حرکت نسنجيده جناب ظريف ابراز داشته و ايشان و وزارت خارجه را ملزم به اخراج سفير فرانسه از کشورمان و جلوگيري از بازگشت او تا زمان عذرخواهي رسمي دولت آن کشور از پيشگاه رسول اعظم (صلي الله عليه و آله) و همه مسلمانان جهان بکند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۱۱
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
4
130
سفارت فرانسه رو نگیرن خوبه
فرزاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
5
141
لطفا از ديوار بالا نرويد....
سفارت فرانسه بمنزله خاك آن كشور مي باشد.
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
6
95
اقدام مغرضانه نشریه فرانسوی شدیدا" محکوم است.
اما یک سوال آیا این عزیزان مجوز داشتند؟
چون چند سال قبل اقدام مشابه در مقابل و در داخل سفارت انگلیس انجام و منجر به تخریب شد و برای کشور نیز هزینه داشت .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
2
58
عکس هم بزار ببینیم چه حبر بوده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۲۹
3
69
تورو خدا بیخیال این سفارت ها بشین کار ملت با تعطیلی سفارت ها لنگ میشه!
نظرات بینندگان