arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۶۴۱۹
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۸ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۳

وزير دفاع فرانسه تاييد کرد: حضور نظاميان سابق فرانسوي در بين نيروهاي داعش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزير دفاع فرانسه حضور نظاميان سابق اين کشور بين گروهک تروريستي داعش را تاييد کرد.

وزير دفاع فرانسه از حضور 10 نظامي سابق اين کشور در بين نيروهاي داعش در سوريه و عراق خبر داد.

خبرگزاري آمريکايي «آسوشيتدپرس» امروز چهارشنبه گزارش کرد؛ علاوه بر اين تعداد نيروهاي نظامي سابق فرانسوي، صدها عناصر افراطي اين کشور نيز به عضويت نيروهاي داعش در خاورميانه درآمده‌اند.

«ژان ايو لودريان » در مصاحبه با راديو بين‌المللي فرانسه با تاکيد بر نادر بودن اين مورد تاييد کرد که نظاميان سابق فرانسوي هم اينک در منطقه خاورميانه حضور دارند.

وي درحالي امروز اين سخنان را بيان کرد که دولت فرانسه در صدد برنامه ريزي گسترده و هزينه مالي جهت مواجهه با تروريست‌ها در اين کشور بعد از ماجراي هفته گذشته نشريه شارلي ابدو برآمده است که مرگبارترين حمله تروريستي در اين کشور طي چند دهه بود.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، مقام‌هاي فرانسوي مي‌گويند حداقل 1200 شهروند فرانسوي در عراق و سوريه در خدمت عناصر داعش هستند.

بر اساس آمارهاي منتشر شده، اتباع کشورهاي اروپايي بخش بزرگي از اعضاي گروه‌هاي تروريستي فعال در سوريه و عراق را شکل مي‌دهند.

خبرگزاري فرانسه آبان‌ ماه امسال اعلام کرد تاکنون بين 3500 تا 4000 نفر اتباع کشورهاي مختلف اروپايي، از جمله آلمان، انگليس و فرانسه براي پيوستن به گروه‌هاي تروريستي، به خاورميانه سفر کرده‌اند.

همين امر موجب شده تا اتحاديه اروپا و ديگر کشورهاي اروپايي به بهانه مبارزه با تهديد ناشي از بازگشت اين افراد، تدابير ويژه‌اي از جمله تشديد نظارت و تقويت برنامه‌هاي جاسوسي را در دستور کار قرار دهند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان