arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۸۷۳۸۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۰ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۳

ظريف: رسيدن به توافق کاملاً ممکن و متحمل است/ در برابر فشار توافق نمي‌کنيم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مذاکره کننده ارشد هسته‌اي تصريح کرد:‌ طرف مقابل بايد اين واقعيت را درک کند که اگر قرار است به توافق با ايران برسد توافق با حفظ فشار امکانپذير نيست و ايراني‌ها در برابر فشار توافق نمي‌کنند.

محمدجواد ظريف وزير خارجه جمهوري اسلامي ايران در پايان سفرش دو روزه‌اش به ارمنستان در خصوص روند مذاکرات هسته‌اي با بيان اينکه مذاکرات به مراحل بسيار حساسي رسيده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر در خصوص جزئيات و موضوعات ريز کارشناسي بحث مي‌کنيم.

وي تصريح کرد: معتقدم اگر اراده سياسي و واقع‌بيني لازم در طرف مقابل وجود داشته باشد مذاکرات کاملاً مي‌تواند به نتيجه برسد حتي قبل از 4 ماه.

ظريف ادامه داد: قبلاً من و همکاران گفتيم راجع‌ به اصول بحث نمي‌‌کنيم، راجع‌ به جزئيات بحث مي‌کنيم و درباره جزئيات در برخي موارد نظرات خيلي نزديک است و در برخي موارد ممکن است هنوز درباره نظرات اختلافاتي وجود داشته باشد.

وي اضافه کرد:‌ به اعتقاد من نياز است که طرف مقابل اين واقعيت را درک کند که اگر قرار است به توافق با ايران برسد توافق با حفظ فشار امکانپذير نيست و ايراني‌ها در برابر فشار توافق نمي‌کنند.

ظريف در پاسخ به اين پرسش که آيا معتقديد تا قبل از 4 ماه حصول توافق امکانپذير است، افزود: رسيدن به توافق کاملاً ممکن و کاملاً متحمل است، اما طرف مقابل ملاحظاتي دارد و فشارهاي سياسي بر آن وارد مي‌شود که ممکن است اين اراده و تصميم سياسي را مقداري با مشکل مواجه کند.

وي همچنين از سفر وزير خارجه چين به تهران در آينده نزديک خبر داد و گفت‌: در حال برنامه‌ريزي براي انجام اين سفر هستيم.

ظريف در خصوص انتقادات وارده به وي از جمله در خصوص پياده‌روي‌اش با کري با بيان اينکه انتقاد حق مردم و نمايندگان است، يادآور شد: فقط هميشه درخواست کرده‌ام که دو نکته را در انتقاد در نظر داشته باشند اول منافع ملي که مهم‌ترين نکته است و حرف‌هايي نزنند که توسط ديگران مورد سوءاستفاده قرار گيرد و دوم انصاف که اميدوارم آن را رعايت کنند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان