arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۴۹۸۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۳

ترس نتانياهو از مشارکت بالاي اعراب در انتخابات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 حضور اعراب در انتخابات اسرائيل به اندازه‌اي بوده که نخست‌وزير رژيم صهيونيستي از يهوديان راست‌گرا درخواست کرده براي رقابت با آنها هرچه سريعتر پاي صندوق‌هاي راي حاضر شوند.

هشدار نتانياهو نسبت به مشارکت غيرمنتظره اعراب در انتخابت رژيم صهيونيستي بيانگر اين مسئله است که وي خطر را به مراتب جدي‌تر از قبل احساس کرده است.

وي دراين‌باره گفت: مشکل راي دادن اعراب نسبت، بلکه حمايت مالي دولتهاي خارجي از سازمان‌هاي غيردولتي براي تحريک اعراب و شرکت در انتخابات است.

نتانياهو با تکيه بر همين موضوع از يهوديان راست‌گرا خواست تا در پاي صندوقهاي راي حاضر شده و به او راي بدهند. هرچند از 6.2 ميليون عرب اسرائيلي تنها 1.7 ميليون نفر مجاز به شرکت در انتخابات هستند اما همين تعداد نيز نگراني شديد نخست‌وزير رژيم صهيونيستي را به همراه داشته است.

مشارکت از بين 5.88 ميليون نفر از افراد حائز شرکت در انتخابات تا ظهر امروز حدود 26 درصد بوده است. اين ميزان مشارکت همانند دوره‌هاي گذشته بوده است اما در بين 20 درصد اقليت عرب که همواره مشارکت بالايي در انتخابات نداشته‌اند درصد بالايي در پاي صندوق‌هاي راي حاضر شده‌اند که با توجه به مخالفت آنها با سياستهاي نتانياهو به نظر مي‌رسد نخست‌وزير رژيم صهيونيستي خطر را احساس کرده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان