arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۶۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۱ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۴
دادستان فرانسوی:

کمک خلبان ايرباس به عمد قصد نابودي هواپيما را داشته است / او عمدا دکمه ها را دستکاری کرده بود

بریس روبن دادستان مسئول تحقیق قضایی در خصوص سقوط هواپیمای ای 320 اعلام کرد کمک خلبان این هواپیمای شرکت هواپیمایی «جرمن وینگز» که به تنهایی هدایت هواپیما را در اختیار داشته است، ظاهرا قصد داشته است هواپیما را نابود کند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
بریس روبن دادستان مسئول تحقیق قضایی در خصوص سقوط هواپیمای ای 320 اعلام کرد کمک خلبان این هواپیمای شرکت هواپیمایی «جرمن وینگز» که به تنهایی هدایت هواپیما را در اختیار داشته است، ظاهرا قصد داشته است هواپیما را نابود کند.

به گزارش «انتخاب»، وی در عین حال در این مرحله از تحقیقات فرضیه حمله تروریستی را رد کرد.

وی در کنفرانسی خبری گفت :« پس از خروج خلبان از کابین هدایت هواپیما ،‌ آندریاس لوبیتز کمک خلبان 28 ساله آلمانی به تنهایی و هدایت هواپیما را برعهده داشته است و به شکلی عمدی او دکمه ها را دستکاری کرده است که موجب فرود هواپیما شود.»

دادستان تصریح کرد اقدام کمک خلبان که تروریست تشخیص داده نشده است، می تواند به عنوان عزم او برای نابود کردن هواپیما تحلیل شود.

وی تصریح کرد هیچ چیزی وجود ندارد که امکان دهد بگوییم این حمله ای تروریستی بوده است .

این قاضی فرانسوی برپایه مکالمات ضبط شده در جعبه سیاه می گوید:« گفتگوی مودبانه و توام با خوشرویی بین خلبان و کمک خلبان شنیده می شود و سپس خلبان گفتگو با برج مراقبت را برای فرود آمدن در دوسلدورف آلمان انجام می دهد و صدای کمک خلبان که به شکلی ناقص جواب می دهد.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مارینیان ، دادستان مسئول تحقیق درباره این پرونده می گوید:« خلبان سپس از کمک خلبان می خواهد که هدایت هواپیما را برعهده گیرد و صدای عقب رفتن صندلی به گوش می رسد . پس از خروج خلبان ،‌کمک خلبان به تنهایی هدایت هواپیما را در کابین تا زمان سقوط برعهده دارد.»

روبن افزود :« کمک خلبان عمدا در کابین را به روی خلبان باز نکرده است.»

وی تاکید کرد :« هیچ دلیلی برای جلوگیری از بازگشت خلبان به کابین وجود ندارد .»

به گفته این دادستان فرانسوی ، خلبان بارها درخواست می کند که کمک خلبان به او اجازه بازگشت به کابین را بدهد اما کمک خلبان هیچ پاسخی نمی دهد.

وی تصریح می کند :« کمک خلبان که در کابین تنها است دکمه مربوط به کاهش ارتفاع را به دلایلی که ما کاملا از آن بی اطلاع هستیم اما می تواند به عنوان خواست نابود کردن عمدی هواپیما تلقی شود ،‌فشار می دهد.»

وی تاکید کرد کمک خلبان توانمندی هدایت هواپیما را برعهده داشته است .

روبین در پایان گفت او از چند ماه پیش کار می کرد و سابقه حدود 100 ساعت پرواز بر روی این هواپیما را داشت .»

وی افزود :« مرگ حدود 150 سرنشین این پرواز که عمدتا آلمانی و اسپانیایی بودند ناگهانی بوده است .»

دادستان مسئول تحقیقات درباره این پرونده گفت :« ما صدای فریاد را فقط در پایان و در دقایق آخر سقوط شنیده ایم .»
نظرات بینندگان