arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۸
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۱ - ۰۴ بهمن ۱۳۸۹

تمدن: از مسئوليت فرار مي‌كنند و مي‌گويند دولت پول مترو را نمي‌دهد

استاندار تهران در سمينار دوركاري خطاب به مخالفان اين طرح گفت: 24 ـ 23 سال مملكت دست شما بود هيچ كاري نكرديد، حال كه ما كارمان را آغاز كرده‌ايم صحبت از طرح‌هاي ريشه‌اي مي‌كنيد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ایسنا: استاندار تهران در سمينار دوركاري خطاب به مخالفان اين طرح گفت: 24 ـ 23 سال مملكت دست شما بود هيچ كاري نكرديد، حال كه ما كارمان را آغاز كرده‌ايم صحبت از طرح‌هاي ريشه‌اي مي‌كنيد.

مرتضي تمدن در سمينار «دوركاري و افزايش بهره‌وري» كه روز يكشنبه در مركز همايش‌هاي رازي و در حضور تعدادي از كارمندان دستگاه‌هاي مختلف دولتي برگزار شد، با تاكيد بر اين كه موافق سمينارهاي غيرمتعارف و بعضا غيركارآمد نيستم، افزود: به نظر مي‌رسد، برگزاري برخي از جلسات آموزشي و بحث‌هاي تخصصي براي كارمنداني كه قرار است دوركاري داشته باشند، لازم است.

دوركاري براي دولت دهم بحثي تشريفاتي و من درآوردي نيست

يك ساعت ديگر از ساعت كاري كارمندان به دليل اهميت سلامتي و جان مردم كاهش يافت

وي با بيان اينكه دوركاري براي دولت دهم بحثي تشريفاتي و من در آوردي نيست و به صورت يك ضرورت در شهر تهران با آن برخورد مي‌شود، تصريح كرد: در تهران شلوغ و آلوده كه ديگر مردم نمي‌توانند نفس بكشند، بايد مجموعه‌اي از كارها را انجام دهيم تا بتوانيم بر شرايط‌ ‌كنترل داشته باشيم.

تمدن با اشاره به كاهش يك ساعت ديگر از ساعت كاري ادارات، خاطر نشان كرد: به دليل اهميت سلامتي و جان مردم مجبور به اين كار شديم، چرا كه ترافيك عصرگاهي بسيار جانكاه شده و اعصاب مردم را خراب كرده است.

تمدن در ادامه در حالي كه سعي داشت از ارگان خاصي نام برده نشود، عنوان كرد: برخي پز مي‌دهند و حرف‌هاي به ظاهر قشنگ مي‌زنند و مي‌خواهند مشكل تهران را ريشه‌اي حل كنند، 24 ـ 23 سال مملكت دست شما بود، مي‌خواستيد درستش كنيد.

در حالي كه در اين سال‌ها بسياري از صنايع آلاينده را به شهرك‌هاي صنعتي منتقل كرده‌ايم، آقايان با پول بيت‌المال سايت و روزنامه‌ مي‌خريدند و به تخريب مي‌پرداختند و يا شخصيت خود را تبليغ مي‌كردند

آقايان در كناري نشسته‌اند و مسخره مي‌كنند و به بركت پول‌هاي بيت‌المال شانتاژ مي‌كنند

استاندار تهران ادامه داد: حال برخي دوستان در بخش‌هاي مختلف شهري و غيرشهري مي‌خواهند، مسايل را ريشه‌اي حل كنند و به راهكارهاي ما ايراد مي‌گيرند، افرادي كه در اين سال‌ها حتي كوچك ترين شعارهاي خود را عملي نكرده‌اند.

تمدن گفت: در حالي كه تهران در شرايط آلودگي هوا قرار داشت و روشن كردن فواره‌هاي ميدان‌هاي شهر مي‌توانست براي تلطيف محيط اطرافشان موثر باشد، از اين مساله كوچك هم دريغ مي‌كردند و با روشن گذاشتن بسياري از اتوبوس‌ها و تجهيزات شهري آلودگي را بيشتر كردند.

وي اظهار كرد: آقايان خواب هستند و نمي‌دانند كه ما 27 پروژه بلند مدت را در دست اجرا داريم و 12 پروژه آن را همين حالا و از سه سال گذشته آغاز كرده‌ايم و سه سال است كه نمي‌گذاريم هيچ يك از صنايع در شعاع 120 كيلومتري تهران رشد كنند و همزمان بسياري از صنايع آلاينده را به شهرك‌هاي صنعتي منتقل كرده‌ايم، در حالي كه اين آقايان در اين سال‌ها با پول بيت‌المال سايت و روزنامه‌ مي‌خريدند و به تخريب مي‌پرداختند و يا شخصيت خود را تبليغ مي‌كردند.

استاندار تهران خاطر نشان كرد: در اين سه چهار سال كه شما روي گسل‌هاي خطرناك تهران تراكم فروشي مي‌كرديد، ما در شمال شرق و شرق تهران و ارتفاع يك‌هزار و 800 ساخت و سازهاي غيرمجاز را متوقف كرديم و حال شما دلسوز مردم شده‌ايد؟ آقايان فقط در كناري نشسته‌اند و مسخره مي‌كنند و نيش مي‌زنند و به بركت پول هاي بيت المال شانتاژ مي‌كنند، اما در نهايت مردم مي‌دانند كه چه كسي كار مي‌كند.

از مسئوليت فرار مي‌كنند و مي‌گويند دولت پول مترو را نمي‌دهد

وي با بيان اين كه نمي‌خواهم اينجا از برخي مسايل پرده بردارم، افزود: بسياري از افراد از مسووليت فرار مي‌كنند و به صرف اين كه مي‌گويند دولت به مترو پول نمي‌دهد، مي‌گويند كه نمي‌توانند مديريت مترو را انجام دهند، در حالي كه دولت در چهار سال گذشته بيشترين ميزان كمك به مترو را داشته است.

به گزارش ايسنا، تمدن در ادامه يادآور شد: با پول‌هايي كه شهرداري تاكنون به مترو داده است و زمين‌ها و ساختمان‌هاي كه در اختيار گذاشته، مترو مي‌تواند به تنهايي اداره شود و نيازي به كمك دولت نداشته باشد، چرا از زير بار مسووليت فرار مي‌كنيد؟ و به جاي عمل به داستان سرايي و حرف‌هاي بي‌مبنا مي‌پردازيد.

وي ادامه داد: خوبي دولت احمدي نژاد اين است كه گوشش به اين حرف‌ها بدهكار نيست و به جاي پاسخ به اين مسايل، سرش را پايين انداخته و فقط براي مردم كار مي‌كند.

سياهي به زغال مي‌ماند

اين روزها كاريكاتورهايي در مورد دوركاري مي‌كشند كه اينكار كاملا بي‌منطق است

استاندار تهران در ادامه فروزنده ـ معاون رييس جمهور در حوزه تحول اداري ـ را مثال زد و گفت: در دوره فعاليت وي، چند برابر كل دوران قبلي تحول اداري و استخدامي رخ داده است.

وي اضافه كرد: در دوره وي نيروهاي شركتي كه همواره مساله‌اي نگران كننده و حساس بود، ساماندهي شده و در حال حاضر بخش كوچكي از آن باقي‌مانده است. همچنين اصول ده گانه براي تحول اداري تدوين و در حال اجراست.

تمدن عنوان كرد: بايد ترس كارمندان را براي دوركاري از بين برده و آن‌ها را متوجه فوايد اين كار كنيم، اگر چه بسياري از رسانه‌ها و افراد به سياه نمايي اين كار مي‌پردازند، اما در نهايت سياهي به زغال مي‌ماند و در نهايت فوايد اين كار را مردم متوجه خواهند شد.

وي اظهار كرد: برخي اين روزها كاريكاتورهايي را براي دوركاري مي‌كشند و كاملا اين كار بي‌منطق است و خودشان هم مي‌دانند كه به اهدافشان نمي‌رسند.
نظرات بینندگان