arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۱۹۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۰ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۴

سردار دهقان: تشکيل جبهه مقاومت در برابر توسعه طلبي هاي آمريکا ضروري است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزير دفاع ايران در ديدار با همتاي روسي خود با تاکيد بر ضرورت تشکيل جبهه مقاومت در برابر توسعه طلبي هاي آمريکا و متحدانش گفت: پيگيري و اجراي مصرانه مواضع اصولي و منطقي دو کشور مي تواند بسياري از تهديدات ضدامنيتي را خنثي کند.

سردار پاسدار حسين دهقان وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران و سرگئي شايگو وزير دفاع فدراسيون روسيه امروز (پنجشنبه) در مسکو ديدار و پيرامون مسايل مورد علاقه دو کشور و تحولات منطقه اي و جهاني گفت وگو کردند.

سردار دهقان در اين ديدار با تشکر از وزير دفاع روسيه در برگزاري کنفرانس امنيتي بين المللي مسکو، تشکيل دبيرخانه دائمي براي پيگيري توافقات آن را ضروري شمرد و بر اجراي راهکارهاي اصولي در حل و فصل بحران هاي منطقه اي و جهاني تاکيد کرد.

وزير دفاع کشورمان مواضع دولت روسيه در قبال مسايل جهاني و منطقه اي را بسيار نزديک به مواضع جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت: احساس مي کنيم مجموعه دولت روسيه بر ضرورت ايجاد نظم جديد جهاني رسيده است.

سردار دهقان با بيان اينکه ما نيازمند ائتلاف براي رسيدن به صلح جهاني پايدار هستيم گفت: از درک درست روسيه در سطح راهبردي مبني بر اين که دولت آمريکا نمي تواند دوست و شريک قابل اعتمادي باشد حمايت مي کنيم.

** روابط سازنده تهران و مسکو عامل مهم ثبات جهاني است

وزير دفاع روسيه نيز در اين ديدار با تشکر از حضور و سخنراني مفيد و سازنده سردار دهقان در کنفرانس امنيت بين المللي مسکو تاکيد کرد: اعتقاد داريم توسعه روابط سازنده ميان تهران و مسکو عامل مهم ثبات جهاني و منطقه اي است.

شايگو افزود: موافقت نامه دفاعي که در ژانويه 2015 ميان ايران و روسيه منعقد شد مبناي مهم و جدي براي توسعه روابط دوجانبه است.

وزير دفاع روسيه با انتقاد شديد از اعمال تحريم ها عليه کشورهاي مستقل، اين تحريم ها را ظالمانه و بر خلاف موازين بين المللي دانست.

شايگو با اشاره به اقدامات يکجانبه گرايانه آمريکا در جهان، همکاري همه کشورها براي مقابله و خنثي سازي اين گونه اقدامات را خواستار شد.

وزير دفاع روسيه همچنين بر برگزاري اجلاس مشترک ميان ايران، چين و روسيه در آينده نزديک براي مقابله با تهديدات مشترک تاکيد کرد.

طرفين در اين ديدار توافق کردند همه مسايل فني سامانه پدافند هوايي اس300 را بررسي و تا پايان سال جاري ميلادي تحويل اين تسليحات به ايران را عملياتي کنند.

سردار حسين دهقان وزير دفاع جمهوري اسلامي ايران از روز چهارشنبه براي ديدار سه روزه و شرکت در چهارمين کنفرانس امنيتي بين المللي مسکو، در اين کشور به سر مي برد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان