arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۲۸۳۰
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۶ - ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴

سردار نقدي: مذاکرات ايران در تاريخ ديپلماسي جهان بي سابقه است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رييس سازمان بسيج مستضعفين کشور گفت: مذاکرات هسته اي ايران با قدرت هاي غربي و تداوم و طولاني بودن اين مذاکرات، در تاريخ ديپلماسي جهان بي سابقه است.

سردار محمدرضا نقدي روز پنجشنبه در جشنواره پيشمرگان کرد مسلمان در مهاباد افزود: در تاريخ ديپلماسي جهان تاکنون نظير چنين مذاکرات و گفت و گوي شش وزير امور خارجه قدرت هاي بزرگ در ساعت هاي طولاني و انجام مذاکرات فشرده در مورد يک مساله خاص، با يک کشور ديگر وجود نداشته است.

وي اضافه کرد: امروزه کشورهاي مختلف جهان با حساسيت بيشتري مسايل و برنامه هاي ايران را دنبال مي کنند و در مورد برنامه صلح آميز هسته اي اين حساسيت ها بسيار بيشتر است.

رييس سازمان بسيج مستضعفين کشور گفت: به برکت نظام جمهوري اسلامي اينک انقلاب اسلامي به کشورهاي مختلف جهان صادر شده و از شرق کشمير تا غرب نيجريه افکار و باورهاي انقلابي مردم ايران در بين مردم اين کشورها ريشه دوانده است.

سردار نقدي افزود: استکبار جهاني از اين تمايل مردم کشورهاي اسلامي - عربي به نظام جمهوري اسلامي و رهبر معظم انقلاب بيم دارند و از اين قدرت ايدئولوژيک ايران در کشورهاي مختلف در هراس هستند.

وي اضافه کرد: به برکت افکار انقلابي و ضد استکباري مردم ايران و نهادينه شدن اين فرهنگ در کشورهاي اسلامي، قدرت هاي غربي پايگاه هاي اجتماعي خود را در اين کشورها از دست داده اند.

سردار نقدي ايمان و باور به ولايت و رهبري را مهمترين رمز موفقيت مردم ايران عنوان کرد و گفت: در سايه اين ايمان بود که مردم ايران توانستند با سرنگوني رژيم طاغوت، نظام جمهوري اسلامي را در کشور برپا کنند و در هشت سال جنگ نابرابر پيروز ميدان شوند.

وي اضافه کرد: دستاوردهاي اين انقلاب و رشادت ها و ايثارگري هاي رزمندگان اسلام در طول دوران جنگ تحميلي، استکبار جهاني و حاميان منطقه اي آن را وحشت زده کرده و همه در تعامل با ايران اسلامي با احتياط گام بر مي دارند.

امام جمعه مهاباد نيز در اين جشنواره گفت: بسيج ثمره انديشه هاي والاي امام راحل (ره) در راستاي سازندگي و کمک به عمران و آباداني کشور بوده است.

ماموستا ملا قادر سهرابي افزود: بسيجيان در طول دوران جنگ تحميلي در ميان نبرد حق عليه باطل رشادت ها و جانفشاني هاي زيادي در راه دفاع از کيان کشور از خود نشان داده اند.

وي اضافه کرد: اقشار مختلف بسيج در دوران پس از جنگ نيز با حضور در عرصه هاي سازندگي در راه عمران و آباداني کشور تلاش هاي زيادي انجام دادند و در عرصه هاي علمي نيز کارنامه درخشان و قابل قبولي دارند.

امام جمعه مهاباد گفت: در بسياري از کشورهاي اسلامي منطقه با الهام گرفتن از تفکر بسيجي، نيروهاي انقلابي و مومني براي مقابله با تهاجم نظامي غرب و تعميق باورهاي ديني در بين مردم تشکيل شده است.

ارائه اشعار برتر جشنواره، رونمايي از هفت جلد کتاب با موضوع خاطرات شهدا و جانبازان و تقدير از صاحبان اشعار برتر از ديگر برنامه هاي جشنواره سراسري شعر پيشمرگان کرد مسلمان در مهاباد بود.

رييس سازمان بسيج مستضعفين کشور به منظور شرکت در جشنواره سراسري شعر پيشمرگان کرد مسلمان سفري يکروزه به مهاباد داشته است.

شهرستان مهاباد نزديک به 750 نفر شهيد تقديم اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي کرده است که از اين تعداد بيش از 120 نفر پيشمرگ کرد مسلمان هستند.

مهاباد با 215 هزار نفر جمعيت در 116 کيلومتري مرکز استان واقع شده است.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان