arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۲۴۰
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۴

رئيس سازمان بورس: تا پايان خرداد عرضه اوليه سهام نداريم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فطانت اعلام کرد: تا پايان خرداد ماه خبري از عرضه اوليه سهام شرکت ها در بورس و فرابورس نيست.

محمد فطانت رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با خبرنگار اقتصادي آريا با بيان خبر فوق، اظهار داشت: اين ممنوعيت موقتي است و کليت عرضه اوليه به عنوان يک حق براي شرکت هاي سهامي عام که راغب به حضور در بورس هستند، محفوظ است.

اين مسئول بازار سرمايه از تقاضا هاي زيادي براي حضور در بورس خبر داد و گفت:عرضه اوليه به نشاط بازار کمک مي کند علاوه بر اينکه بخشي از پويايي بازار به ورود شرکت هاي جديد بستگي دارد و به شکل کلي عرضه اوليه شرکت ها را مثبت مي بينم.

فطانت با بيان اينکه عرضه هاي اوليه سهام به شفافيت بازار سرمايه کمک مي کند، ادامه داد: فعلاً تا خرداد ماه هيچگونه عرضه اوليه اي صورت نمي پذيرد.

رئيس سازمان بورس و اوراق بهادار در ادامه با بيان اينکه از هفته آينده دامنه نوسانات بورس تهران از چهار درصد به پنج درصد افزايش پيدا مي کند، اظهار داشت:اصلاح حجم مبنا و انتشار شاخص هاي متنوع از جمله اقداماتي زير ساختي بود که در جهت بهره وري بيشتر بازار انجام شد

فطانت با بيان اينکه سرمايه گذاران خارجي به دو صورت مستقيم و غير مستقيم مي توانند بعد از رفع تحريم ها در ايران سرمايه گذاري کنند، خاطر نشان ساخت: بايد براي حضور سرمايه گذاران خارجي ساختارها و زيرساخت ها اصلاح شود تا بستر مناسبي براي حضور سرمايه گذاران خارجي فراهم شود.

منبع : آریا
نظرات بینندگان