arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۵۳۴۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۱ - ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴

رويترز: لغو تحريم‌ها، انتخاب‌هاي ايران براي قراردادهاي تجاري را متنوع‌ مي کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک خبرگزاري غربي خبر داد که به دنبال افزايش اميدها براي برداشته شدن تحريمها ناشي از مذاکرات هسته‌اي،‌ ايران در مذاکرات تجاري با هند به دنبال به کرسي نشاندن شرايط مورد نظر اقتصادي خود است.

يک رسانه انگليسي از سخت‌تر شدن مواضع ايران و تاکيد آن بر شرايط مورد نظر خود در قبال تبادلات و روابط تجاري با شرکتها و موسسات هندي خبر داده است.

رويترز در گزارشي به نقل از برخي منايع خبر داد: «با توجه به افزايش اميدها درباره کاهش تحريمهاي بين‌المللي اعمال شده روي تهران، مذاکره‌کنندگان تجاري و اقتصادي ايران در تبادل و مذاکرات با همتايان هندي خود جسورتر و قاطعانه‌تر شده‌اند و با توجه به احتمال تعاملات اقتصادي کشورهاي بيشتر با ايران، شرکتهاي هندي نگرانند تبادلات تجاري‌شان با ايران را از دست بدهند».

در گزارش رويترز با بيان آنکه جسارت و قطعيت بيشتر ايران در مذاکرات تجاري با هند، ‌براي هندي‌ها امري «تعجب‌آور» بوده است،‌ مي‌خوانيم: ‌«هند يکي از معدود کشورهايي بوده که در حالي که ايران تحت تحريمهاي اقتصادي غرب قرار داشته،‌ مايل به تبادلات تجاري با اين کشور بوده است».

اين خبرگزاري غربي به نقل از برخي منابع خبر داده که ايران با بيان اينکه پيشنهادات تجاري متنوعي از ديگر کشورها دارد،‌ شرايط مورد نظر خودش را در تبادلات تجاري دنبال کرده و حتي پيشنهاد اخير شرکتهاي هندي را رد کرده است.

يک منبع خبري به رويترز گفت: «دهلي نو ماه گذشته وزير تجارت هند را به تهران فرستاد تا ايران را به پذيرش شرايط مورد نظر شرکتهاي هندي قانع کند اما او دست خالي برگشت. آنها ديگر همان ايرانيهايي نيستند که سال گذشته با آنها توافق امضا کرديم آنها دست برتر را در مذاکرات داشتند».
منبع: فارس
نظرات بینندگان