arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۵ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴

هشدار مقام مسئول درباره کسر سهميه بنزين 700 توماني کارت‌ها

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک مقام مسئول با بيان اينکه سهميه کارت‌هاي سوخت صرفا بنزين معمولي ۷۰۰ توماني است، گفت: مردم اگر براي خريد بنزين سوپر از کارت خود استفاده کنند، ضمن کسر سهميه براي هر ليتر بايد ۱۲۰۰ تومان پرداخت کنند.

محسن روحاني با اشاره به اينکه استفاده از کارت جايگاهدار به نفع مصرف کنندگان بنزين سوپر است، گفت: چنانچه براي خريد بنزين سوپر از کارت خودرو خود استفاده کنند، ضمن اينکه از سهميه کارت کسر مي شود، براي هر ليتر براساس نرخ جديد ۱۲۰۰ تومان محاسبه خواهد شد.

مدير سامانه هوشمند سوخت شرکت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي با بيان اينکه دارندگان خودروهاي سواري شخصي و موتورسيکلت‌ها نگران ذخيره سوخت ٧٠٠ توماني در کارت هاي خود نباشند، تصريح کرد: سهميه يارانه اي باقيمانده در کارت‌ها، مربوط به ارديبهشت ماه ۹۴ و ماه‌هاي پيش از آن است و تا پايان شهريورماه امسال مهلت دارند که از اين ذخيره استفاده کنند.

به گفته اين مقام مسئول سهميه باقيمانده در کارت ها تنها براي خودروهاي سواري شخصي و موتورسيکلت ها است و براي خودروهاي عمومي که از اول خرداد طبق سهميه بندي کارت آنها شارژ شده بود، از ساعت ۲۴ روز سه شنبه پنجم خرداد ماه صفر شده و از اين پس براي هر ليتر بنزين معمولي يکهزار تومان محاسبه مي شود.

وي با تاکيد بر اينکه عرضه بنزين معمولي و سوپر در جايگاه‌ها همچنان تحت نظام سامانه هوشمند سوخت انجام مي‌شود، اظهار داشت: علاوه بر اين سامانه هوشمند سوخت به منظور مديريت سوختگيري در کشور، به ويژه پايش و نظارت بر عرضه گازوئيل برقرار است.

روحاني، اعمال سياست سهميه بندي گازوئيل به صورت عرضه سوخت در قبال کارکرد يا پيمايش خودرو را از مهمترين اقدام هاي در دست اجراي سامانه هوشمند برشمرد و افزود: با اجراي اين طرح و اطلاعات بارنامه و صورت وضعيت ثبت شده، سوخت بر اساس پيمايش به خودرو اختصاص مي يابد و از عرضه خارج از شبکه در بخش حمل و نقل جلوگيري خواهد شد.
منبع: مهر
نظرات بینندگان