arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۷۴۷۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۱ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴

اشپيگل: اسرائيل هواپيماي وزير امورخارجه آلمان را وادار به تغيير مسير کرده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 يک نشريه آلماني اعلام کرد که رژيم صهيونيستي در سفر وزير خارجه آلمان به خاورميانه که اخيرا صورت گرفته بود، هواپيماي وي را ناچار کرد که تغيير مسير بدهد.

هواپيماي حامل «فرانک والتر اشتاين‌ماير» وزير خارجه آلمان ماه مي گذشته در جريان سفر به خاورميانه با مشکلات ديپلماتيکي مواجه شد و در مسير لبنان به اردن به دليل کارشکني اسرائيل ناچار شد حدود 600 کيلومتر در مسير پرواز خود تغيير ايجاد کند. نشريه آلماني «اشپيگل» که اين خبر را منتشر کرد اعلام کرده که اسرائيل چنين اقدامي را رد کرده است.

بنابر اين گزارش، اشتاين‌ماير قصد داشت در اين سفر درباره وضعيت پناه‌جويان در لبنان و اردن اطلاعاتي را به دست آورد که اسرائيل مشکلاتي را ايجاد کرده است به اين ترتيب که هواپيماي وي به جاي اينکه مسير 240 کيلومتري از پايتخت لبنان را به صورت مستقيم به امان برود،ناچار شده تا با ورود به حريم هوايي قبرس و تغيير مسير به سمت اردن برود و حدود 600 کيلومتر در مسير خود تغيير دهد.

اشتاين‌ماير امروز سفر 2 روزه خود را به اسرائيل و سرزمين‌هاي اشغالي آغاز مي‌کند. قرار است وي در بيت‌المقدس با «بنيامين نتانياهو» نخست‌وزير اسرائيل ديدار کند و سپس به رام‌الله رفته و ديداري با مقامات تشکيلات خودگردان داشته باشد. بنابر برنامه روز دوشنبه هم سفري به اراضي غزه خواهد داشت.

هدف از اين ديدار، رايزني درباره برنامه هسته‌اي ايران و گفت‌وگوها براي آينده مذاکرات سازش ميان فلسطينيان و اسرائيل اعلام شده است.
منبع: فارس
نظرات بینندگان