arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۵۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

فرق بینی یک میلیونی و 30 میلیونی!

این روزها تب جراحی زیبایی مردم به خصوص دختران و پسران جوان را درگیر کرده است .به نظر می رسد نسل جوان ایرانی اعتماد به نفس خود را کاملا از دست داده و به دنبال راهی برای زیبایی بیشتر است غافل از اینکه جوانی مساوی است با زیبایی.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : این روزها تب جراحی زیبایی مردم به خصوص دختران و پسران جوان را درگیر کرده است .به نظر می رسد نسل جوان ایرانی اعتماد به نفس خود را کاملا از دست داده و به دنبال راهی برای زیبایی بیشتر است غافل از اینکه جوانی مساوی است با زیبایی.

در این میان بسیاری از پزشکان نیز از آب گل آلود ماهی می گیرند و هزینه های چند 10 میلیونی به مردم مشتاق زیبا شدن تحمیل می کنند.

یک پزشک متخصص گوش و حلق و بینی در این خصوص به شفاف گفت: هیچ وقت نمی شود کلی قضاوت کرد و گفت که پزشکی که 20 میلیون 30 میلیون می گیرد نسبت به پزشکی که یک میلیون می گیرد، کارش بهتر است.  
 
آتوسا ضیغمی در خصوص هزینه های گزاف عمل جراحی زیبایی بینی در تهران اظهار داشت: قیمت ها سلیقه ای است و به سیاست کاری هر پزشک بستگی دارد، معمولا هر کسی در هر کاری وقتی شروع می کند در ابتدا به دنبال آن است که مشتری پیدا کند و خود را بشناساند به همین دلیل آن چیزی که ما در این 15، 16 سال اخیر دیدیم این است که هر پزشکی که از سال اول شروع می کند سعی می کند با قیمت پایین مراجعه کنندگانش را بیشتر کند تا شناس شود.

وی افزود: ما همیشه به مریض ها هم می گوییم اگر پزشک همکاری پیدا کردید که کار او را دیده اید و یک میلیون می گیرد، به او مراجعه کنید چون ممکن است یک دکتر در عملکرد چند ساله اول باشد و می خواهد شناخته شود. این روال معمول است. 

این متخصص گوش و حلق و بینی و زیبایی با بیان این سوال که آیا کسی که 10 میلیون 20 می گیرد به نسبت کسی که یکی 2 میلیون می گیرد، کارش بهتر باشد، ادامه داد: نمی شود قضاوت کرد چون آن پزشک می خواهد تعداد مشتریش افزایش پیدا میکند. 

ضیغمی خاطرنشان کرد: یک پزشک هم سیاست دیگری دارد و از ابتدای کارش با ارقام بالا کار می کند تا بخشی از مردم که این فکر را می کنند؛ هیچ ارزانی بی دلیل نیست و آن پزشک با رقم بالا برای خودش اعتبار ایجاد می کند. 

وی تصریح کرد: در کل هیچ گاه نمی توان گفت این دکتر از دیگری بهتر است و هر پزشک را بیمار از نتیجه کارش، نمونه کارهایش و بیمارهایش می شناسد؛ بینی فقط زیبایی نیست، این چیزی که ما می گوییم جراحی بینی با حفظ فیزیولوژی است و باید راه تنفسی حفظ شود.

این متخصص جراحی بیان داشت: ممکن است پزشکی مقدار زیادی هم از بینی برندارد اما به بافت بینی آسیب بزند، ظرافت دست جراحی هم مهم است که شما بافت را آسیب بزنید یا نزنید، صحبتی که همیشه بین اساتید قدیمی بود این بود که شما "احترام به بافت" بگذارید. 

ضیغمی اضافه کرد: تکنیک ها یکی است اما به تعداد افراد بینی ها متفاوت است و تجربه هم در این میان بسیار تاثیرگذار است. اصل زیبایی بر اساس تناسب است. یک بینی کوچک و زیبا ممکن است در هر صورتی همخوانی و هماهنگی نداشته باشد.  
 
وی در خصوص مسائل تخصص جراحی نیز با اشاره به اینکه در جراحی بینی این مسئله وجود دارد که اکثرا باید انحراف و پلیپ و ... با هم انجام شود و در عین حال مریض مشکل پیدا نکند، خاطرنشان کرد:   بینی ها با هم متفاوتند، افراد با هم در سیستم بدنی متفاوتند و بعضی افراد بینی های گوشتی دارند، ضخامت پوست شان بیشتر است، بعضی بینی های بزرگ تری دارند که اینها معمولا تورم بعد از عمل شان بیشتر است.

این متخصص در خصوص اینکه چرا چسب می گذاریم، چرا اسپیلینت میگذاریم، چرا گچ می گذاریم، چرا بعضی ها می گذارند و بعضی ها نمی گذارند نیز گفت: عملکردها متفاوت است اما معمولا بر اساس نوع بینی این اعمال صورت می گیرد، مثلا اگر چسب نزنیم، ورم یک بینی گوشتی در شش ماه  اول برابر با ورم یک بینی استخوانی در یک هفته اول است یعنی انقدر ورم بیشتر است و زمان بیشتری می طلبد تا خوب شود و اگر چسب نزنیم مدت زمان طولانی تر می شود. 

وی افزود: در مورد بینی های بزرگ هم همین طور است، چون مقدار استخوانی که برداشته می شود، بیشتر است طبیعتا میزان ورم نیز بیشتر است. در نتیجه چسب می تواند بیشتر تاثیر بگذارد تا تورم زودتر برطرف شود. 

ضیغمی در مورد بینی هایی که کج هستند نیز اظهار داشت: تورم بیشتر است چون نسج نرم آن بیشتر است، هر چه بافت ضخیم تر باشد و نسج نرم آن بیشتر باشد، مقدار مایه میان بافتی و تورم آن نیز بیشتر خواهد شد به همین علت آن سمت چسب را محکم تر می زنند و با این اعمال این روش ها برای قرینه تر کردن و نتیجه بهتر پیدا کردن اقدام می کنند. 

وی یادآور شد: می شود تامپون هم نگذاشت چرا که وقتی ما جراحی می کنیم تمام برش های داخل را می دوزیم و به همین علت بیمار خونریزی ندارد اما وقتی بیمار را عمل می کنیم کمی خونابه در بینی اش پایین می آید که تامپون می گذاریم تا این راه تنفس بیمار بهتر عمل کند وگرنه ممکن است خود آن گرفتگی بیشتر اذیتش کند برای همین به اندازه یک مدت کوتاه 24 ساعته معمولا تامپون در بینی فرد می گذارند.

شفاف
نظرات بینندگان