arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۵۵۴
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۶ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴

دفع حمله انتحاري داعش با خودروهاي بمب گذاري شده در الانبار

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 افسران ارتش عراق گفتند که نيروهاي امنيتي اين کشور روز شنبه با حمايت هوايي و کاربرد موشک هاي ضد تانک، چند هجوم انتحاري تروريست هاي داعش را با خودروهاي بمب گذاري شده در استان الانبار دفع کردند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از بغداد به نقل از يک سرهنگ ارتش عراق، نيروهاي امنيتي با استفاده از موشک هاي کورنت ساخت روسيه 2 خودروي بمب گذاري شده را در منطقه ناظم التقسيم در غرب بغداد منهدم کردند.

همچنين در حمله هوايي ارتش عراق اين کشور سومين خودروي انتحاري داعش نابود شد.

سعد معان سخنگوي وزارت کشور عراق نيز گفت: نيروهاي دولتي عراق 4 خودروي انتحاري را نابود کرده اند.

استفاده از خودروهاي بمب گذاري شده براي هجوم انتحاري به پايگاه ها و مواضع نيروهاي دولتي عراق يکي از پرتلفات ترين روش هاي تهاجمي اين گروه تروريستي به شمار مي رود.

گروه تروريستي داعش در ماه گذشته (مه) با استفاده از موج بي سابقه خودروها و کاميون هاي بمب گذاري شده، شهر رمادي مرکز استان انبار را اشغال کرد.

آمريکا در آن هنگام بدون نشان دادن واکنش به تهاجم داعش در استان الانبار، تنها وعده داد که 2000 سامانه ضد ناتک براي کمک به دفع چنين حملاتي به نيروهاي عراق تحويل دهد.

نيروهاي امنيتي روز پنجشنبه نيز با استفاده از موشک هاي ضد تانک کورنت ساخت روسيه ، حملات انتحاري داعشي ها را با خودروهاي بمب گذاري شده به پايگاه هاي نيروهاي دولتي را در شهر فلوجه در استان انبار خنثي کردند.

به گفته يک سرهنگ ارتش عراق، عناصر انتحاري داعش قصد داشتند با استفاده از 2 دستگاه خودروي بمب گذاري شده به يک پايگاه نيروهاي امنيتي در شمال فلوجه و با 4 دستگاه خودروي انتحاري ديگر به پايگاهي در جنوب اين شهر حمله کنند که يک دستگاه از آن بولدوزر بود.

به گفته مقام هاي رسمي عراق،انهدام بزرگترين کارخانه ساخت خودروهاي بمب گذاري شده در عراق و سوريه در حمله روز چهارشنبه به دروازه شهر حويجه در 225 کيلومتري شمال بغداد، ممکن است به جلوگيري از اجراي يکي از مرگبارترين و پرتلفات ترين روش هاي تهاجمي گروه تروريستي داعش کمک کرده باشد.

به گفته مقام هاي عراقي، در حمله هوايي به شهرک حويجه، يکي از کارخانه هاي ساخت بمب هاي خودرويي داعش منهدم و تلفات و خسارت هاي سنگيني به اين گروه وارد شد و صداي انفجار مواد منفجره داخل اين کارخانه که در آن تانک، خودروهاي زرهي هاموي و مقدار زيادي مواد منفجره نگهداري مي شد، تا مسافت دور و حتي در شهر کرکوک در فاصله 55 کيلومتري حويجه در کردستان عراق شنيده شد.

تصاويري که با تلفن همراه از اين منطقه گرفته شده، خسارت هاي گسترده را نشان مي دهد که شامل آوار، بلوک هاي سيماني، سقف هاي فلزي و لاشه هاي خودروهاي منهدم شده است که در محدوده اين کارخانه تا جايي که چشم کار مي کند، پراکنده شده اند.

اين حمله درحالي صورت گرفت که نيروهاي دولتي و مردمي عراق درگير عمليات گسترده اي به منظور قطع خطوط تدارکاتي ميان استان هاي تحت اشغال داعش به ويژه الانبار هستند که شهر الرمادي مرکز آن در تهاجم 17 مه (27 ارديبهشت) به اشغال داعش درآمد.

نيروهاي امنيتي و الحشد الشعبي (نيروهاي مردمي) عراق روز پنجشنبه با شروع عمليات از سه محور شرقي، غربي و مياني شهر بيجي در شمال تکريت، به فاصله يک صد متري مسجد الفتاح مرکز اين شهر رسيدند.

شهر بيجي در شمال استان صلاح الدين، به دليل وجود بزرگترين پالايشگاه عراق در حوالي اين شهر، از موقعيت راهبردي برخوردار و تاکنون بارها بين نيروهاي دولتي و تروريست ها دست به دست شده است.

همچنين ضربات سنگيني به داعش در جنوب شرق فلوجه دومين شهر استان الانبار در غرب اين کشور وارد شده است.

عمليات پاکسازي استان الانبار و تکميلي صلاح الدين از حدود 10 روز پيش با مشارکت نيروهاي الحشد الشعبي آغاز شده که با موفقيت هاي زيادي روبه رو شده است.

گروه تروريستي داعش در تهاجم برق آساي تابستان 93 بخش هاي گسترده اي از شمال و غرب خاک عراق و همچنين سوريه را اشغال کرد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان