arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۸۶۴
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۵ : ۱۲ - ۱۰ اسفند ۱۳۸۹

سخنگوی وزارت خارجه: مساله بازداشت موسوی و کروبی مربوط به داخل کشور است

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان هر گونه خشونت عليه مردم ليبي كه به شكل كاملا غيرانساني در حال حاضر در حال وقوع است را محكوم ‌كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان هر گونه خشونت عليه مردم ليبي كه به شكل كاملا غيرانساني در حال حاضر در حال وقوع است را محكوم ‌كرد.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، رامين مهمان‌پرست ـ سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان ـ صبح سه‌شنبه در نشست هفتگي‌اش با خبرنگاران درباره تحولات ليبي، افزود: اميدواريم حاكماني كه اقبال مردمي را در پيش‌روي خود ندارند با روش‌هاي عاقلانه‌تري صحنه را ترك كنند و اجازه ندهند كشورشان تخريب شود و ملت‌شان با روش‌هاي غيرانساني به خاك و خون كشيده شود.

او اضافه كرد: البته اين موضوعات نبايد بهانه‌اي براي دخالت نظامي كشورهاي ديگر قرار بگيرد و از اين موقعيت‌هايي كه در اثر حضور مردم در صحنه و براي به‌دست گرفتن تعيين سرنوشت‌شان ايجاد كرده‌اند كشورهاي ديگر به ويژه در غرب نبايد سوءاستفاده كنند و اين كشورها را به پايگاه‌هاي نظامي خود تبديل كنند.

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان هم‌چنين درباره اظهارات وزير امور خارجه آمريكا در مورد مسائل حقوق بشري در ايران و برخورد دولت با مخالفان آن، خاطرنشان كرد: متاسفانه بايد بگوييم رويكرد سياسي و رفتار دوگانه مقامات اروپايي نسبت به بحث حقوق بشر به عنوان عاملي براي تضعيف اصل حقوق بشر شده است. حتما همه به‌خاطر دارند اظهارات هيلاري كلينتون را ظرف دو ماه گذشته كه چگونه از رژيم حسني‌مبارك در مصر حمايت مي‌كرد و آن را دولت باثباتي مي‌دانست.

مهمان‌پرست هم‌چنين به رفتار نظاميان آمريكايي در به خاك و خون كشيده شدن شهروندان بي‌گناه افغانستان اشاره كرد و گفت: اخيرا بيش از 80 نفر مردم بي‌گناه به‌ويژه كودكان توسط نظاميان آمريكايي كشته شده‌اند. به نظر مي‌آيد اظهارات مقامات آمريكايي و دفاع ظاهري آنان از حقوق بشر موجب مضحكه اين مساله در سطح بين‌المللي شده است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان، هم‌چنين درباره انتشار گزارش اخير آژانس بين‌المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته‌يي ايران، گفت: داستان مطالعات ادعايي داستاني كهنه و تكراري است و هيچ وجهه قانوني و مستند حقوقي ندارد و برخلاف رويه‌اي است كه آژانس بايد نسبت به اعضاي متعهد خود عمل كند.

وي هم‌چنين در مورد اظهارات مقامات كشورهاي خارجي درباره بازداشت شب گذشته ميرحسين موسوي و مهدي كروبي، خاطرنشان كرد: اين‌ها مسائل مربوط به داخل كشور ما هستند و مساله كاملا داخلي است و هيچ كشوري اجازه مداخله در امور داخلي كشور ما را ندارد و نخواهد داشت. مسائلي كه مربوط به افراد مطرح مي‌شود در چارچوب حقوقي و توسط مقامات قضايي رسيدگي خواهد شد.

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان، هم‌چنين در مورد پيگيري سرنوشت امام موسي صدر نيز، گفت: ما تمام امكانات موجود را در اين زمينه به‌كار گرفته‌ايم تا از آخرين وضعيتي كه نسبت به ايشان اتفاق افتاده است مطلع شويم. اميدواريم بتوانيم اخبار خوبي از وضعيت ايشان دريافت كنيم.

مهمان‌پرست هم‌چنين در مورد ملاقات علي‌اكبر صالحي و كاترين اشتون نيز كه در ژنو انجام شده است، گفت: در اين ملاقات مجددا بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران براي همكاري براي پرداختن به موضوعات مشترك مورد نظر ايران و كشورهاي 1+5 تاكيد شده است. اين كه آمادگي ما بارها به اطلاع مقامات مختلف اروپايي و كشورهاي 1+5 رسيده است نشان‌دهنده اين است كه طرف مقابل ما اگر اين آمادگي را واقعا براي مذاكره داشته باشد و روي موارد همكاري و جهت‌گيري مثبت كار كند و اقدامات تقابلي را كنار بگذارد مشكل و مانعي وجود ندارد و ما مي‌توانيم مسير مذاكرات را دنبال كنيم.

برچسب ها: موسوی ، کروبی ، مهمانپرست
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
1
2
ما راجع به تمام جهان اظهار نظر می کنیم ولی هیچکس نباید در مورد ما چیزی بگه !!
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۴:۱۳ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
1
2
آها يعني ليبي افغانستان آمريكا و بوركينافاسو رو شما حق دخالت داريد ولي كسي از خارج حق دخالت در ايران رو نداره اگه از داخل هم حرف زدند كه ميشوند فتنه گر و دنباله رو هاشمي و ...
ناشناس
|
Germany
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
1
2
اول صحبتش تو مسائل داخلی کشور دیگه ای مثل لیبی دخالت کرده آخر صحبتش میگه دیگران حق ندارن درباره مسائل داخلی کشور ما صحبت کنند...
تناقض دیگه چقدر
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۸:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۰
1
0
اين روزها دخالت در امور ديگران را حلال، قانونی، شرعی و با هيجان وصف ناپذيری اعلام ميکنيد ولی اگر کسی يا يک مقام خارجی يا ايرانی و يا حتی يک روحانی شيعه از حاکمان ايران کوچکترين انتقادی کند به انواع تهمتها تهديد ميشود. مگر شما کی هستيد که خود را مافوق همه ميدانيد؟
نظرات بینندگان