arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۰۹۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۸۹

واکنش اژه ای به "وضعیت روز سه‌شنبه تهران"

دادستان كل كشور بار دیگر تاكید كرد كه سران فتنه در زندان حشمتیه نیستند و با محدودیت‌هایی در ارتباطات‌شان در منزل‌شان هستند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دادستان كل كشور بار دیگر تاكید كرد كه سران فتنه در زندان حشمتیه نیستند و با محدودیت‌هایی در ارتباطات‌شان در منزل‌شان هستند.

به گزارش ایسنا غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در حاشیه‌ی همایش دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر كشور در جمع خبرنگاران گفت: در این همایش چند كارگروه تشكیل شده كه پیرامون موضوعات مختلفی بحث و بررسی می‌كنند اما موضوع اصلی همایش، ارتقای امنیت اجتماعی است.

وی افزود: طبیعی است آسیب‌ها و مشكلاتی كه در طول سال جاری داشتیم هم توسط یك كارگروه بررسی می‌شود و من به عنوان دادستان كل كشور و سخنگوی قوه‌ی قضاییه تاكید می‌كنم كه باید نسبت به اطلاع‌رسانی صحیح، سریع و شفاف به مردم گام برداشته شود و این همایش یك همایش كاربردی، عملیاتی و مفید برای دستگاه قضایی و مردم باشد.

دادستان كل كشور در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره‌ی اظهارات رییس قوه‌ی قضاییه مبنی بر برخورد با كسانی كه نسبت به مسوولان هتاكی‌هایی انجام می‌دهند، اظهار كرد: قبلا هم گفته‌ام بداخلاقی، اقدامات خلاف قانون و اقدامات خودسرانه بد است. همه‌ی مردم و مسوولان باید كمك كنند تا یك فرهنگ متناسب با آن‌چه اسلام می‌پسندد در جامعه داشته باشیم و اگر كسانی می‌خواهند خودسرانه اقدامی داشته باشند جایی كه لازم است تذكر و جایی كه لازم است هشدار داده شود.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال كه انتقاد قوه‌ی قضاییه از كسانی كه از حضور در دادگاه اجتناب می‌كنند مشخصا درباره‌ی چه كسانی بود؟ اظهار كرد: ایشان اشاره داشتند خوب است همه از بزرگان مكتب‌مان تأسی داشته باشیم كه هر وقت قانون مطلبی را می‌گوید در مقابل قانون خاضع باشیم و اگر كسی به محكمه احضار شد در مقابل قانون ایستادگی نكند و در دادگاه حاضر شود و از خود دفاع كند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره‌ی تبرئه‌ی متهم باند عقرب سیاه و تعجب برخی رسانه‌ها از صدور این حكم، اظهار كرد: رییس قوه‌ی قضاییه خودشان نسبت به این موضوع حرف داشتند، پرونده را خواندند و دستوراتی هم صادر كردند.

دادستان كل كشور توضیح داد: وقتی دادگاه نمی‌تواند با توجه به موارد مطرح در پرونده و قرائن و شواهد به مجرمیت فردی برسد و او را تبرئه می‌كند باید بپذیریم و اگر بی‌جهت فضاسازی كنیم به ضرر همه است. برعكس اگر واقعا قاضی طبق ضوابط آیین دادرسی بررسی كرد و كسی مجرم شناخته شد، برخی در تمام مراحل دادرسی از احضار، رسیدگی و محكومیت فردی كه ممكن است دارای موقعیت اجتماعی باشد شروع به جوسازی می‌كند.

محسنی اژه‌ای در پاسخ به این سوال كه شما در سخنرانی خود بیان كردید اگر ‌٥/١ میلیون ورودی پرونده را در تعداد بازپرسان و دادیاران تقسیم كنیم رقم قابل توجهی می‌شود، این رقم دقیقا چقدر است؟ گفت: مسلما بر اثر كمبود قاضی، كار قضات ما زیاد است و قضات با احساس مسوولیت از وقت خود و خانواده‌شان كم می‌گذارند و به پرونده‌ها رسیدگی می‌كنند و معمولا در پایان سال تعداد پرونده‌های مختومه به اندازه‌ی وارده است ولی بار سنگینی بر دوش دادسراها و دادگاه‌ها نیز وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره‌ی ادعای دستگیری موسوی وكروبی توسط رسانه‌های خارجی، گفت: روز سه‌شنبه هم به این سوال پاسخ دادم كه ادعای آنها مبنی بر این‌كه این افراد بازداشت شده و به زندان حشمتیه برده شده‌اند كذب است. آنها در منازل‌شان هستند ولی محدودیت‌هایی در ارتباطات آنها ایجاد شده است.

دادستان كل كشور در پاسخ به پرسشی درباره‌ی وضعیت روز سه‌شنبه تهران و تعداد افراد بازداشت شده گفت: دشمنان ما و صهیونیست‌ها و آمریكا در روزها در راس آنها این روزها خیلی تلاش می‌كنند كه از یك كار كوچك هم فیلمی تهیه كنند و بگویند ایران هم تظاهرات است و مردم ناراضی هستند. با وجود این همه هیاهو و تبلیغات، مردم با این دروغ‌پراكنی‌ها آشنا هستند و یكی از نشانه‌های دروغ‌پراكنی‌های‌شان، استیصال‌شان است. اگر كسی بتواند كاری از پیش ببرد نیاز به داد و فریاد نیست و كسانی كه به این وسایل كذب دست می‌زنند، می‌دانند جایگاه و پایگاهی ندارند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۳۷ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
1
پاراگراف اخری اینقدر مهم بود که با رنگ ابی نشون دادید؟
مدیر پایگاه انتخاب: خیر دوست عزیز، چون مرتبط با تیتر بود، رنگی شده
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۸۹/۱۲/۱۱
0
6
پس آاااااای ملت یعنی ادعای مردم مصر و لیبی و تونس و ... همش دروغ بود و این مردم با اینکه جایگاه و پایگاهی نداشتن! تونستن دولت کودتاگر خودشون رو از سر راه بردارن .
حالا به نظر شما برای چی ایران از این آدمای کذاب! دفاع می کرد؟؟؟؟
نظرات بینندگان