arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۰۷۴
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۸۹

اصغر فرهادی: انرژي كه در ايران مي‌گيرم در هيچ جا نمي‌توانم پيدا كنم

مراسم تقدير و گراميداشت افتخارآفريني فيلم جدايي نادر از سيمين با حضور عوامل اين فيلم در پرديس سينمايي شكوفه برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : ایلنا: مراسم تقدير و گراميداشت افتخارآفريني فيلم جدايي نادر از سيمين با حضور عوامل اين فيلم در پرديس سينمايي شكوفه برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم علي سرتيپي (مديرعامل فيلميران و پخش‌كننده فيلم) با اشاره به آثار اصغر فرهادي گفت: از اصغر فرهادي براي ساخت جدايي نادر از سيمين تشكر مي‌كنيم همچنين از تمام مردمي كه امروز در اين سالن حضور پيدا كردند؛ سپاسگزارم.

محمودكلاري كه به‌عنوان فيلمبردار فيلم جدايي نادر از سيمين از وي تقدير شد،گفت: اين جايزه از آنجا كه هديه مردمي است براي من بسيار ارزش دارد و خيلي امروز خوشحال هستم.

وي ادامه داد: كاركردن با اصغر فرهادي تجربه‌ي غريبي است. فيلم خوب بسيار ساخته مي‌شود اما براي فيلم بزرگ ساختن آدم بزرگ لازم است و اصغر فرهادي حقيقتا آدم بزرگي است.

سيروس الوند (كارگردان سينماي ايران) نيز كه براي اهداي هديه فرهادي روي سن حاضر شده بود، گفت: اين روزها روزهاي فيلم جدايي نادر از سيمين است. اين فيلم در حافظه‌ي تاريخي ما مي‌ماند. بعضي از فيلم در عرض حركت مي‌كنند اما بعضي از فيلم در طول. فيلم‌هايي همچون خشت آيينه و گوزن‌ها و اين فيلم‌ اثرگذاري بيشتر دارند.

الوند با اشاره به آشنايي خود با فرهادي گفت: زماني كه رقص در غبار را ديدم؛ متوجه شدم كه با يك هنرمند و ذهن فوق‌العاده مواجه‌ام و هرچند در آن زمان كسي فرهادي را نمي‌شناخت اما من متوجه شدم كه با يك فرد فوق‌العاده طرف هستيم.

وي با اشاره به اهميت سينماي اجتماعي گفت: متاسفانه فيلمسازان برجسته و جامعه‌نگر به سياه‌نمايي متهم مي‌شوند اما اصغر فرهادي در اين فيلم نشان داد كه مي‌توان بدون آنكه آدرس غلط داد و يا سياه‌نمايي كرد به قلب جامعه وارد شد و به درد جامعه پرداخت و من امروز افتخار مي‌كنم كه همكار فرهادي هستم.

اصغر فرهادي نيز در هنگام دريافت هديه خود گفت: باورم نمي‌شود چنين مراسم گرمي برگزار شود. اين مراسم من را ياد روزي مي‌اندازد كه در خارج از كشور تصميم به ساخت اين فيلم گرفتم. آن زمان كه درخارج بودم؛ قصد داشتم فيلم ديگري بسازم اما ناگهان فكري در ذهنم خطور كرد و گفتم بايد به ايران بيايم و در ايران فيلم بسازم. هنگامي كه اين مطلب را به پيمان معادي گفتم او از من دليلش را پرسيد و حس و حالي كه امشب در اين سالن مي‌بينم؛ پاسخ آن سوال است.

فرهادي افزود: فيلمسازي هميشه براي من جذاب است اما انرژي كه در ايران و از اين تماشاگران مي‌گيرم در هيچ جا نمي‌توانم پيدا كنم.

وي با اشاره به اينكه بسياري از بازيگران سينما دوست داشتند تا در مراسم حضور پيدا كنند؛ از طرف آنها عذرخواهي كرد. او همچنين از حمايت علي سرتيپي و موسسه فيلم‌ايران تشكر كرد.

در مراسم ديشب؛ رضا عطاران، شيرين يزدان بخش، امير اثباتي، حبيب اسماعيلي، سارينا فرهادي، ساره بيات، كيميا حسيني، ‌پيمان معادي حضور داشتند و هرچند مراسم با كمي تاخير شروع شد اما تمامي ظرفيت سالن اصلي پرديس سينمايي شكوفه تكميل شده بود.
نظرات بینندگان