arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۰۳۵
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ : ۰۲ - ۱۲ تير ۱۳۹۴
روحانی:

امام حسن(ع) تصمیمی گرفتند که مقام معظم رهبری از آن به عنوان «نرمش قهرمانانه» یاد کردند/ امام حسن(ع) به ما یاد دادند که باید به مصلحت امت و خواست مردم و جامعه توجه کرد؛ امت می‌توانست مضمحل شود،اما تصمیمی بسیار مهم اتخاذ کردند

زمانی که امام مجتبی(ع) تصمیم‌ به صلح می‌گیرند یکی از یاران امام علی(ع) پیش ایشان آمد و گفت ای کاش من مرده بودم و این منظره را نمی‌دیدم و امام در پاسخ وی گفت وقتی دیدم اکثریت مردم این را می‌خواهند نخواستم چیزی که مردم نمی‌خواهند بر آنها تحمیل شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

امام حسن(ع) تصمیمی گرفتند که مقام معظم رهبری از آن به عنوان نرمش قهرمانانه یاد کردند/ امام حسن(ع) به ما یاد دادند که باید به مصلحت امت و خواست مردم و جامعه توجه کرد؛ امت می‌توانست مضمحل شود، یک تصمیم بسیار مهم اتخاذ کردند

رییس جمهور با اشاره به اقدامات دولت در بخش‌های مختلف از جمله صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری اظهارداشت: با برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم مشکلات را پشت سر بگذاریم و امیدی را که در جامعه ایجاد شده است ، به یک حرکت پرشتاب اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تبدیل کنیم.

به گزارش انتخاب ، روحانی پنجشنبه شب در ضیافت افطار با استانداران و معاونین وزرا با اشاره به قرار گرفتن در آستانه دو سالگی آغاز بکار دولت تدبیر و امید گفت: دولت در شرایطی کار خود را آغاز کرد که با انبوهی از تعهدات و بدهی مواجه بود و شاهد معضلات متعددی در بخش اقتصاد از جمله رکود، تورم، ناپایداری و نبود آرامش در بازار بودیم. هنوز هم معضلات فراوانی باقی مانده است که حل و فصل آنها به زمان زیادی نیاز دارد.

رییس جمهور با اشاره به اقدامات انجام شده طی حدود دو سال گذشته و قدردانی از تلاش تمام مسئولان دستگاه‌های مختلف، گفت: خوشحالیم که با لطف خدا توانستیم امید و آرامشی در جامعه بوجود بیاوریم و مردم باوجود ادعای اقلیتی خاص، احساس آرامش و امید به آینده می‌کنند.

روحانی گفت: بخش زیادی از فرصت دولت صرف حل و فصل معضلات و مشکلاتی است که از گذشته به این دولت به ارث رسیده است و امیدواریم بتوانیم شرایطی به وجود بیاوریم که فشار بر مردم کمتر شود.

رییس جمهور با ابراز امیدواری از حل و فصل موضوع هسته‌ای بر مبنای اصول مشخص شده، گفت: البته حل و فصل به این معنا نیست که پس از آن همه مشکلات برطرف خواهد شد، بلکه ده‌ها مشکل دیگر وجود دارد که باید در مسیر رفع آنها نیز تلاش کنیم و حل و فصل موضوع هسته‌ای صرفاً مسیر را برای حرکت و تلاش اصلی دولت به منظور رفع مشکلات کشور هموارتر می‌کند.

دکتر روحانی تصریح کرد: با وحدت، همدلی و فداکاری، مشکلات موجود قابل حل و فصل است و حمایت‌های مقام معظم رهبری، پشتوانه دولت در این مسیر است .

رییس جمهوری گفت: در صورت توافق و یا عدم توافق باید یکسری کارها، حتماً مد نظر بوده و انجام شود و این کارها بر عهده همه مسئولان است که البته تصمیم‌گیری‌های اصلی در این خصوص اتخاذ شده است و ما باید آنها را اجرایی و عملیاتی کنیم. یکی از این کارها واگذاری طرح‌های نیمه تمام عمرانی با شرایط آسان و قانونی به مردم است. انجام این کار هم اشتغال ایجاد می‌کند و هم آن طرح‌ها در زمان معقولی تکمیل می شوند و به بهره‌برداری می‌رسند.

دکتر روحانی رفع مشکل بدهکاران بانکی به خاطر شرایط نابسامان اقتصادی را مورد تأکید قرار داد و گفت: برخی از بدهکاران بانکی در شرایط نامناسب اقتصادی کشور و وضعیت بین‌المللی به این بدهی‌ها مبتلا شدند و باید راهی یافت تا مسایل آنها با بانک‌ها حل و فصل شود.

رییس جمهور افزود: امسال درآمد دولت نسبت به مصوب بودجه فاصله زیادی دارد بنابراین باید هم در زمینه اجرایی تا جایی که امکان دارد صرفه‌جویی شود و از آن مهم‌تر اینکه در این شرایط رونق را با استفاده از پتانسیل بخش غیر دولتی ایجاد کنیم.

روحانی اضافه کرد: باید مسیر صادرات غیرنفتی را هموار کرد و در این زمینه استان‌ها و مناطق آزاد می‌توانند فعال شوند. همه تلاش ما باید این باشد تا امسال، تحرکی در بخش غیردولتی ایجاد کنیم. از سوی دیگر باید شرایط را هموار کنیم تا سرمایه‌های خارجی را جذب و مسیر رونق اقتصادی را هموار کنیم.

رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با تبریک میلاد امام حسن مجتبی(ع) با بیان اینکه زندگی همه ائمه هدی(ع) برای همه ما درس، راه و راهنمایی است، اظهار داشت: زندگی امام حسن(ع) به ما نشان می‌دهد که اگر مسئولی وظیفه‌ای را احساس کرد ولو اینکه در شرایطی که اگر آن مسئولیت را انجام دهد، با مشکلات و زخم زبان توأم می‌شود، نباید در انجام آن وظیفه تردید کند.

روحانی گفت: امام مجتبی(ع) در شرایط حساس تاریخی امانت مسلمین را بر عهده گرفتند که امت اسلامی دچار انشقاق، افتراق و فاصله بود و تصمیم‌گیری در چنین مقطعی بسیار سخت است. البته برخی تصور می‌کنند تصمیم‌گیری برای شهادت سخت است، اما بی‌تردید تصمیم‌گیری برای صلح، سخت‌تر از تصمیم‌گیری برای جنگ است و آمادگی برای نثار آبرو مهم‌تر از نثار جان و خون در راه خداست.

رییس جمهور افزود: امام حسن(ع) تصمیمی گرفتند که مقام معظم رهبری از آن به عنوان نرمش قهرمانانه یاد کردند. زمانی که امام مجتبی(ع) تصمیم‌ به صلح می‌گیرند یکی از یاران امام علی(ع) پیش ایشان آمد و گفت ای کاش من مرده بودم و این منظره را نمی‌دیدم و امام در پاسخ وی گفت وقتی دیدم اکثریت مردم این را می‌خواهند نخواستم چیزی که مردم نمی‌خواهند بر آنها تحمیل شود.

دکتر روحانی تصریح کرد: امام حسن(ع) می‌خواهند به ما یاد بدهند که باید به مصلحت امت و خواست مردم و جامعه توجه کرد و به نفع امت و جامعه اسلامی تصمیم گرفت.

رییس جمهور گفت: امام حسن(ع) کار بسیار بزرگی انجام دادند و در شرایطی که امت اسلامی می‌توانست مضمحل شده و خونریزی ادامه پیدا کند یک تصمیم بسیار مهم برای امت اسلامی اتخاذ کردند، به رغم همه سختی‌هایی که این تصمیم برای ایشان داشت.

روحانی اظهار داشت: شجاعت در مراحل و مقاطع مختلف و در برابر شرایط گوناگون تاریخی معنای خاص خود را دارد و امام مجتبی(ع) آن تصمیم سخت را اتخاذ کردند و ما هم باید راه و مسیر امام مجتبی را دنبال کنیم.

در پایان این مراسم استانداران و معاونین وزرا، نماز مغرب و عشا را به امامت حجت الاسلام و المسلمین روحانی اقامه و روزه خود را همراه با ایشان افطار کردند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۴۴
غیر قابل انتشار: ۲۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
18
27
ای کاش در بقیه موارد مثله حقوق شهروندی و حضور زنان در ورزشگاه ها و وضعیت فرهنگی هم به خواست مردم عمل میشد نه فقط سیاست خارجی.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
16
33
دکتر روحانی شیر مادرت حلالت باشه
ایرانی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
14
27
البته جناب روحانی توجه داشته باشد که بعد از دوره امام حسن (ع) دوره امام حسین (ع) شروع شده است شما که نمی خواهید درجا بزنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
17
16
خیلی دوست دارم
آقای رییس جمهور با چشمانی گریان برات دعا می کنم موفق باشی ...
دلسرخ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
23
33
یعنی الان ما تو شرایط صلح امام حسنیم?
قلت یاران و کیفیت بد یاران و سست بودن یاران و احتمال از بین رفتن اسلام و… آقای روحانی بهر قیمتی خود را توجیه نکنید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
4
14
آقای فقیهی لطف کن از یکی از افطاری های ریس جمهور عکسی بزارید تا سو تفاهم که نقدی بوجود آورد برطرف شود؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
14
14
روحاني تنها نيست
ناشناس
|
Russian Federation
|
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
19
27
امیدوارم مسئولان سایت انتخاب سعه صدر داشته باشند و کامنت را منتشر کنند همه کامنت ها نباید تعریف و تمجید باشد مقداری انتقاد هم بد نیست
آقای روحانی اگر تاریخ را به دقت خوانده باشید متوجه میشوید امام حسن ( ع ) مجبور به صلح شدند چون اکثر یاران هنگام نبرد با طلاهای معاویه از گرد آن حضرت پراکنده گشتند مطمئن باشید اگر این اتقاق نمی افتاد حضرت جهاد را تا فتح دمشق ادامه میدادند
حضرت امام حسن ( ع ) با تدبیر مثال زدنی معاویه را رسوا کرد چون معاویه بند بند توافق را نقض کرد و به هیچ کدام پایند نبود
میدانید معاویه بعد از گرفتن حکومت چه گفت گفت مهم حکومت بود که گرفتم برای من نماز و روزه امت مهم نیست
اقای روحانی مطمئن باشید بعد از توافق احتمالی با معاویه های زمان ( گروههای مذاکره کننده با ایران ) آنها هم مانند معاویه نقض توافق میکنند
حضرت امام علی ( ع ) و امام حسن ( ع ) با اینکه نتیجه صلح با معاویه را میدانستند برای اتمام حجت با امت به ترتیب حکمیت در صفین و صلح بعد از پراکنده شدن یاران در جنگ را پذیرفتند تا ثابت کنند با امثال معاویه نمیتوان مذاکره کرد چون آنها به اصول اسلام و انسانیت اعتقادی ندارند
گروههای مذاکره کننده با ایران یکبار نقض توافق کردند بار دیگر هم نقض میکنند
مطمئن باشید
فدایی حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
2
6
اعجاز ایمه(ع) تا ابد باقیست با استفاده از همین ذخایر ،مسلمانان و کل بشر از جهالت و گمراهی نجات خواهد یافت
این قرن شروع جدی و عملی برای جهانی شدن طریقت مردان الهی
پیچیده شدن ارتباطات بین المللی نیاز به انسان های مافوق تصور بیشتر احساس می شود ترس و تضاد میدان را به امنیت و تفاهم می دهد
ترسم اینه بشر آینده و دیگران زودتر و سریعتر از ما به این چشمه زلال هستی مانند سایر علوم در عمل پیشی گیرند و دست یابند باید نه تنها در محافل دینی بلکه با معرفی در مراکز علمی جهان هر چه زود به جهالت بین مردمی (هر چند در ابتدا مشکل )پایان دهیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
10
6
امیدواریم که چنین باشه چون تصمیم احمدی نژادی رو هم دیدیم
فدایی حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
1
2
حیف است برای شناساندن دین مون و برای ربودن گوی سبقت از همدیگر با زور اسلحه و تفکرات ابدعی (مانند دشمنان اون زمان رهبران الهی و پیامبر دروغین )به میدان نبرد پای گذاریم در جای که هر حرکت ناسنجیده ی ما بجد کنترل و حتی حربه ای برای استفاده ی بدخواههان بر علیه ما مسلمانان در نهایت خواهد انجامید
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
21
19
آقای رییس جمهور
موقعیت الان مملکت ما مانند زمان امام حسن ع نیست! ما الان در اوج اقتدار هستیم و این غربی ها هستند که به این توافق احتیاج دارند! اگر جلو واردات ماشین های چند صد میلیونی و حتی چند میلیاردی و جوی واردات بی رویه وسایل لوکس غیر ضروری گرفته شود ، اگر مالیات سنگین از درآمدهای هنگفت گرفته شود ، اگر .... مملکت ما مشکلی نخوابد داشت که بخواهیم حرف زور و ذلت رو بپذیریم!
کرمیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
11
16
آقای روحانی قرار نیست تاریخ دوباره تکرار شود باید از تاریخ درس بگیریم و امام حق را تنها نگذاریم مردم ایران از مردم حجاز و کوفه برترند دولتمردان کم نیاورند ملتی که خون داده با امام هستند. جانباز جنگ تحمیلی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
2
5
با نرمش قهرمانانه هیچ صاحب اشتباهی عذر خواهی نمی کند -
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
11
17
چه کسی گفته است که شرایط ما شایط زمان امام حسن مجتبی (ع) است؟
معلم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
4
2
امیدواریم توافقی آبرومندانه تحقق یابد تا اندکی وضع اجتماعی و اقتصادی بهبود یابد و شانتاژهای آن اقلیت خاص هم نقش بر آب شود والبته خواسته ی درست رییس جمهور درباره ی صرفه جویی در بخشهای اجرایی فقط شامل حال معلمان نشود!!!
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
11
9
مطمئنا دلواپسان پس از توافق هر روز ساز دیگری را

کوک خواهند کرد تحت عنوان پس چیطورشد؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
9
8
احسنت........
نظرات بینندگان