arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۳۰۵۱
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۹ - ۱۲ تير ۱۳۹۴

پنتاگون: هلاکت يکي از سرکرده هاي اصلي داعش در سوريه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وزارت دفاع آمريکا (پنتاگون) از کشته شدن «طارق بن الطهار العوني الحرزي» از سرکرده هاي اصلي داعش در سوريه در جريان حملات هوايي ائتلاف ضدداعش خبر داد.

به گزارش رأي اليوم، «جف ديويس» سخنگوي وزارت دفاع آمريکا گفت: طارق الحرزي يکي از سرکرده هاي اصلي گروهک داعش و مسئول انتقال تروريست هاي خارجي به سوريه و عراق بود و در زمينه تامين بودجه، جذب و انتقال تروريست ها به سوريه و عراق فعاليت مي کرد.

بر اين اساس الحرزي مأموريت ارائه خدمات و انتقال سلاح از ليبي به گروهک ترورريسي داعش در سوريه و همچنين تسهيل حملات انتحاري و انفجارهاي ويژه در زمينه بمبگذاري خودروها در حملات داعش در عراق را بر عهده داشت. وزارت دفاع آمريکا اعلام کرد: بدون ترديد هلاکت اين عنصر کليدي داعش بر روند جذب تروريست هاي بيگانه و انتقال آنها به عراق و سوريه براي جنگ در کنار تروريست هاي داعش تأثير گذار خواهد بود.

اين در حالي است که برادر طارق يعني علي بن الطهار العوني الحرزي از تروريست هاي داعش و تحت تعقيب نيز به خاطر حملات سپتامبر ۲۰۱۲ عليه شخصيت هاي آمريکا در حملات هوايي جداگانه اي به هلاکت رسيده است. در همين راستا وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد طارق الحرزي داراي اصالت تونسي و از افراد تحت تعيب توسط دستگاه قضايي آمريکا بود و براي سر او ۳ ميليون دلار جايزه تعيين شده بود.

شبکه «سي ان ان» اعلام کرد: طارق از اواسط ۲۰۱۴ رسما فعاليت خود را در ميان اعضاي تروريست هاي داعش شروع کرد. محل فعاليت طارق که از اولين تروريست هايي ملحق شده به داعش به شمار مي رود، سوريه بود. وزارت خارجه آمريکا او را به عنوان يکي از اعضاي عالي رتبه داعش مي شناسد که مسئوليت تامين بودجه، جذب تروريست و انتقال آن به عراق و سوريه نيز به عهده داشته است.

طارق الحرزي امير گروهک داعش در منطقه مرزي ميان سوريه و ترکيه بود و با اين عنوان تروريست هاي خارجي را جذب مي کرد و کار کردن با سلاح هاي سبک را پيش از اعزام آنها به سوريه به آنها آموزش مي داد. وي به همراه شماري از اعضاي تروريست هاي مرزي داعش، انتقال تروريست هاي از انگليس، آلباني و دانمارک را برعهده داشت، الحرزي از اوايل ۲۰۱۴ جذب تروريست از شمال آفريقا را براي داعش شروع کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه آمريکا الحرزي از اواخر ۲۰۱۳ امير گروهک داعش براي تروريست هاي انتحاري بود و نقش کليدي در حملات انتحاري ايفا مي کرد. وي به همراه برادرش از طريق خريد و انتقال سلاح از داعش حمايت مالي مي کرد. در ۲۴ سپتامير ۲۰۱۴ او از طرف وزارت دارايي آمريکا به عنوان تروريست جهاني شناخته شد. از جمله اسامي مور استفاده طارق الحرزي: طارق طاهر فالح العوني الحرزي، طارق ابو عمر التونسي، ابو عمر التونسي، طارق بن الفالح العوني الحرزي، طارق بن الفلاح العوني الحرزي، طارق التونسي، أبو عمر هدود، طارق بن طاهر بن الفالح العوني الحرزي بود.
منبع: مهر
نظرات بینندگان