arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۱۷
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۱۵ - ۰۴ بهمن ۱۳۸۹

شهرداری تهران، تمدن را به مناظره فراخواند

در پی صحبت‌های روز گذشته استاندار تهران مبنی بر متهم كردن شهرداری تهران به تلاش برای آلوده كردن هوای تهران، حیف و مال بیت‌المال و خواب بودن، مشاور شهردار تهران نسبت به اتهامات مرتضی تمدن واكنش نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

در پی صحبت‌های روز گذشته استاندار تهران مبنی بر متهم كردن شهرداری تهران به تلاش برای آلوده كردن هوای تهران، حیف و مال بیت‌المال و خواب بودن، مشاور شهردار تهران نسبت به اتهامات مرتضی تمدن واكنش نشان داد.

محمد هادی حیدرزاده، مشاور شهردار تهران و رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار دادنا ضمن ابراز تاسف از اظهارات روز یكشنبه استاندار تهران اظهار داشت: مردم تهران بهترین قاضی برای قضاوت درباره عملكرد شهرداری تهران هستند. همانطور كه حضرت امام فرمودند مردم ولی نعمت ما هستند، شهرداری تهران هم واقعا به این گفته امام معتقد است و عمیقا بر این باور است كه مردم قدرت تشخیص دارند و می توانند دریابند كه چه كسانی به آنها خدمت می كنند و چه كسانی خدمت نمی كنند.

مشاور شهردار تهران با اظهار تعجب از صحبت های استاندار تهران پیرامون آلودگی هوای تهران گفت: اولین بار است كه استانداری تهران به مباحث حاشیه ای آلودگی هوای تهران پرداخته اند. البته ایشان هم در جلسات بررسی آلودگی هوای تهران حضور دارند و زحمت می كشند. ما خوشحال می شویم كه استاندار تهران واقعیت ها را بگویند و علاوه بر صحبت در مورد كیفیت خودروها و سوخت به مباحث برنامه جامع كاهش آلودگی هوا و كار گروه آلودگی هوا نیز بپردازند و مباحث اینچنینی را پیگیری كنند. ما حاضریم در بحث آلودگی هوا با آقای دكتر تمدن در یك برنامه زنده تلویزیونی مناظره و مطالب خود را مطرح كنیم تا مردم در مورد واقعیت ها قضاوت كنند. یعنی ما حاضریم مطالب خود را در معرض قضاوت دستگاه های نظارتی و بازرسی كل كشور و كمیسیون اصل 90 عنوان كنیم، از دستگاههای نظارتی هم خواهش می كنیم به عنوان مدعی العموم نظارت كنند.

وی در ادامه گفتگویش با دادنا تصریح كرد: همانطور كه همه دیدند در هدفمندسازی یارانه ها شهردای تهران تمام قد در كنار دولت بود. با توجه به محدودیت هایی كه در حمل و نقل داشتیم باز هم ورود پیدا كردیم. ما در مورد آلودگی هوا هم در كنار دولت هستیم، اما همانطوری كه اشاره كردم ما استقبال می كنیم كه مردم و دستگاه های نظارتی مانند بازرسی كل كشور و كمیسیون اصل 90 وظایف شهرداری تهران و سایر ارگان ها مانند استانداری و سازمان حفاظت محیط زیست بررسی و نتیجه را به افكار عمومی اعلام كنند. به نظر می رسد كه این حاشیه سازی ها به دلیل انتخاب شهر تهران به عنوان 5 شهر موفق دنیا در حمل و نقل پایدار بوده باشد. به نظر ما این افتخار ملی است و حتما مردم باید مشاركت كنند و نباید این حاشیه سازی ها باعث شود لذت این موفقیت به كام شهروندان تهرانی تلخ شود.

حیدرزاده تاكید كرد: شهرداری تهران تنها ارگانی است كه به تمام تعهدات خود به برنامه جامع كاهش آلودگی هوای تهران و كمیته اضطرار آلودگی هواعمل كرده است.

وی در واكنش به اظهارات استاندار تهران مبنی بر اینكه شهرداری در روزهای آلودگی به جای كاهش آن، ماشین ها را روشن نگه می داشته، خاطرنشان كرد: در روزهای آلودگی هوای تهران، اتوبوس ها در مواقعی كه كار نمی كردند حتما خاموش می شدند و اتوبوس هایی كه خاموش نبودند حتما مشكل استارت داشتند كه بلافاصله مشكل حل شده است. بر اساس مطالعات، اتوبوس های شركت واحد دارای استاندارد یورو 2004 است و كمتر از یك درصد در آلودگی هوا نقش دارند و خوشبختانه با تاكیدهای آقای قالیباف خدماتی كه شهرداری تهران انجام می دهد باید برازنده شهروندان تهرانی باشد، لذا اتوبوسی كه تهیه می شود مجهز به تجهیزات است و كیفیت خدمت رسانی مطلوب باشد. ضمن اینكه اگر احیانا دود زیادی از اتوبوس های خریداری شده توسط شهرداری خارج می شود، این ما هستیم كه باید شاكی باشیم، چرا كه گازوئیلی كه در اختیار می گذارند بسیار بیش از حد استاندارد گوگرد دارد و این باعث می شود به موتورهایی كه به قیمت گزاف از خارج خریداری می شود، نیز آسیب وارد شود.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران ادامه داد: در مورد مترو واقعیت این است كه در سال 15 كیلومتر مترو احداث می شود در حالی كه قبلا 3 كیلومتر بود و این سرعت باعث شده كه بالاترین سرعت ساخت مترو را در دنیا و توسعه حمل و نقل عمومی داشته باشیم و مردم و مجامع بین الملل بهترین قاضی این مسئله هستند.

مشاور قالیباف در پایان خاطرنشان كرد: شهرداری تهران علاقه ای برای ورود به مباحث حاشیه ای ندارد و تنها به دنبال خدمت به شهروندان تهرانی است. با عنایت به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر "كار مضاعف و همت مضاعف" حداكثر تلاش خود را می كنیم و وارد مسائل حاشیه ای نمی شویم.

برچسب ها: شهرداری ، تمدن
نظرات بینندگان