در این نظرسنجی، هر منتقد، لیستی از ده فیلم برتر آمریکایی خود را ارائه کرده است. از منتقدان خواسته شده در ارائه لیست ده تایی شان تنها فیلم هایی را برگزینند که از نظر عاطفی بیشتر روی آنها اثر گذاشته باشند.
در این نظرسنجی هر فیلمی که بودجه اش از طرف استودیوها و منابع مالی آمریکایی تامین شده باشد، فیلم آمریکایی تلقی شده و می توانسته در این نظرخواهی، مد نظر قرار گیرد. به علاوه کارگردان های این فیلم ها الزاما نمی بایست در آمریکا متولد شده باشند بلکه فیلمسازان مهاجر از ملیت های دیگر را هم که با بودجه آمریکایی فیلم ساخته اند شامل بوده است.
در همین جدول، ۳۲ فیلم وجود دارد که فیلمسازان آنها نه تنها غیرآمریکایی اند بلکه برخی از فیلم هایشان حتی در خاک آمریکا هم ساخته نشده است.
«همشهری کین»، سال هاست که در نظرخواهی های مختلف به عنوان بهترین فیلم تاریخ سینما شناخته شده و در لیست ده فیلم برتر تاریخ سینمای اغلب منتقدان فیلم بوده است.
آلفرد هیچکاک، بیلی وایلدر، استنلی کوبریک و استیون اسپیلبرگ هر کدام با ۵ فیلم و اورسون ولز، فرانسیس فورد کاپولا و هوارد هاوکز هر کدام با ۴ فیلم و جان فورد، چارلی چاپلین و مارتین اسکورسیزی هر کدام با ۳ فیلم، پیشتاز فیلمسازان دیگر در این نظرخواهی اند.
از وودی آلن، جان کاساوتیس، دیوید لینچ و ترنس مالیک، دو فیلم و از سیدنی لومت، سم پکین پا، رومن پولانسکی و ویلیام وایلر یک فیلم در این لیست قرار دارد.
۱۰۰ فیلم برتر سینمای آمریکا
۱- همشهری کین (اورسون ولز-۱۹۴۱)
۲- پدرخوانده (فرانسیس فورد کاپولا-۱۹۷۲)
۳- سرگیجه (آلفرد هیچکاک- ۱۹۵۸)
۴- ۲۰۰۱: ادیسه فضایی (استنلی کوبریک-۱۹۶۸)
۵- جویندگان (جان فورد- ۱۹۵۶)
۶- طلوع (مورنائو-۱۹۲۷)
۷- آواز در باران (استنلی دانن و جین کلی-۱۹۵۲)
۸- روانی (آلفرد هیچکاک-۱۹۶۰)
۹- کازابلانکا (مایکل کورتیس-۱۹۴۲)
۱۰- پدرخوانده/ قسمت دوم (فرانسیس فورد کاپولا-۱۹۷۴)
۱۱- آمبرسون های باشکوه (اورسون ولز- ۱۹۴۲)
۱۲- محله چینی ها (رومن پولانسکی- ۱۹۷۴)
۱۳- شمال از شمال غربی (آلفرد هیچکاک- ۱۹۵۹)
۱۴- نشویل (رابرت آلتمن-۱۹۷۵)
۱۵- بهترین سال های زندگی ما (ویلیام وایلر-۱۹۴۶)
۱۶- مک کیب و خانم میلر (رابرت آلتمن- ۱۹۷۱)
۱۷- جویندگان طلا (چارلی چاپلین-۱۹۲۵)
۱۸- روشنایی های شهر (چارلی چاپلین- ۱۹۲۵)
۱۹- راننده تاکسی (مارتین اسکورسیزی- ۱۹۷۶)
۲۰- رفقای خوب (مارتین اسکورسیزی- ۱۹۹۰)
۲۱- مالهالند درایو (دیوید لینچ-۲۰۰۱)
۲۲-حرص (اریک فون اشتروهایم- ۱۹۲۴)
۲۳- آنی هال (وودی الن- ۱۹۷۷)
۲۴- آپارتمان (بیلی وایلدر-۱۹۶۰)
۲۵- کار درست را انجام بده (اسپایک لی- ۱۹۸۹)
۲۶- سلاخ گوسفند (چارلز برنت-۱۹۷۸)
۲۷- بری لیندون (استنلی کوبریک- ۱۹۷۵)
۲۸- پالپ فیکشن ( کوئنتین تارانتینو- ۱۹۹۴)
۲۹- گاو خشمگین ( مارتین اسکورسیزی- ۱۹۸۰)
۳۰- بعضی ها داغشو دوست دارند (بیلی وایلدر- ۱۹۵۹)
۳۱- زنی تحت تاثیر (جان کاساوتیس- ۱۹۷۴)
۳۲- بانو ایو (پرستون استورجس- ۱۹۴۱)
۳۳- مکالمه (فرانسیس فورد کاپولا- ۱۹۷۴)
۳۴- جادوگر شهر اوز (ویکتور فلمینگ- ۱۹۳۹)
۳۵- غرامت مضاعف (بیلی وایلدر- ۱۹۴۴)
۳۶- جنگ ستارگان (جرج لوکاس- ۱۹۷۷)
۳۷- تقلید زندگی (داگلاس سیرک- ۱۹۵۹)
۳۸- آرواره ها (استیون اسپیلبرگ- ۱۹۷۵)
۳۹- تولد یک ملت (دی دبلیو گریفیث- ۱۹۱۵)
۴۰- کابوس های عصرگاهی (مایا درن و الکساندر حمید- ۱۹۴۳)
۴۱- ریو براوو (هاوارد هاوکز- ۱۹۵۹)
۴۲- دکتر استرنجلاو (استنلی کوبریک- ۱۹۶۴)
۴۳- نامه های یک زن ناشناس (ماکس افولس- ۱۹۴۸)
۴۴- شرلوک جونیور (باستر کیتون- ۱۹۲۴)
۴۵- مردی که لیبرتی والانس را کشت (جان فورد- ۱۹۶۲)
۴۶- چه زندگی محشری (فرانک کاپرا-۱۹۴۶)
۴۷- مارنی (آلفرد هیچکاک-۱۹۶۴)
۴۸- مکانی در آفتاب (جرج استیونس- ۱۹۵۱)
۴۹- روزهای بهشت (ترنس مالیک- ۱۹۷۸)
۵۰- منشی همه کارۀ او (هاوارد هاوکز- ۱۹۴۰)
۵۱- نشانی از شر (اورسون ولز- ۱۹۵۸)
۵۲- این گروه خشن (سم پکین پا- ۱۹۶۹)
۵۳- گرِی گاردنز (آلبرت و دیوید می زلیس، الن هوده و مافی مه یِر-۱۹۷۵)
۵۴- سانست بلوار (بیلی وایلدر- ۱۹۵۰)
۵۵- فارغ التحصیل (مایک نیکولز- ۱۹۶۷)
۵۶- بازگشت به آینده (رابرت زمیکس- ۱۹۸۵)
۵۷- جنایات و جنحه (وودی الن- ۱۹۸۹)
۵۸- فروشگاه کنار خیابان (ارنست لوبیچ- ۱۹۴۰)
۵۹- پرواز بر فراز آشیانه فاخته- در ایران به دیوانه از قفس پرید مشهور است (میلوش فورمن- ۱۹۷۵)
۶۰- مخمل آبی ( دیوید لینچ- ۱۹۸۶)
۶۱- چشمان کاملا بسته (استنلی کوبریک- ۱۹۹۹)
۶۲- درخشش (استنلی کوبریک- ۱۹۸۰)
۶۳- چشمه های عشق (جان کاساوتیس- ۱۹۸۴)
۶۴- جانی گیتار (نیکلاس ری- ۱۹۵۴)
۶۵- رایت استاف (فیلیپ کافمن- ۱۹۸۳)
۶۶- رود سرخ (هاوارد هاوکز- ۱۹۴۸)
۶۷- عصر جدید (چارلی چاپلین- ۱۹۳۶)
۶۸- بدنام (آلفرد هیچکاک- ۱۹۴۶)
۶۹- کویانیس کاتسی-زندگی بدون توازن (گادفری رجیو-۱۹۸۲)
۷۰-واگن دسته موزیک (وینسنت مینه لی)
۷۱- گروندهاگ دِی- روز موش خرما (هارولد ریمیس- ۱۹۹۳)
۷۲- ژست شانگهای (جوزف فون اشترنبرگ- ۱۹۴۱)
۷۳- شبکه (سیدنی لومت- ۱۹۷۶)
۷۴- فارست گامپ (رابرت زمیکس- ۱۹۹۴)
۷۵- برخورد نزدیک از نوع سوم (استیون اسپیلبرگ- ۱۹۷۷)
۷۶- امپراتوری ضربه می زند (اروین کرشنر- ۱۹۸۰)
۷۷- دلیجان (جان فورد- ۱۹۳۹)
۷۸- فهرست شیندلر (استیون اسپیلبرگ- ۱۹۹۳)
۷۹- درخت زندگی (ترنس مالیک-۲۰۱۱)
۸۰- مرا در سن لویی ملاقات کن (وینسنت مینه لی- ۱۹۴۴)
۸۱- تلما و لوئیز (ریدلی اسکات- ۱۹۹۱)
۸۲-مهاجمان صندوقچه گمشده (استیون اسپیلبرگ- ۱۹۸۱)
۸۳- بزرگ کردن بچه (هاوارد هاوکز- ۱۹۳۸)
۸۴- بازماندگان (جان بورمن-۱۹۷۲)
۸۵- شب مردگان زنده (جرج رومرو- ۱۹۶۸)
۸۶- شیرشاه (راجر آلرز و راب مینکوف-۱۹۹۴)
۸۷- درخشش ابدی یک ذهن پاک (میشل گوندری- ۲۰۰۴)
۸۸- داستان وست ساید (رابرت وایز و جروم رابینز- ۱۹۶۱)
۸۹- در مکانی پرت (نیکلاس ری- ۱۹۵۰)
۹۰- اینک آخرالزمان (فرانسیس فورد کاپولا- ۱۹۷۹)
۹۱- ای تی (استیون اسپیلبرگ- ۱۹۸۲)
۹۲- شب شکارچی (چارلز لافتون- ۱۹۵۵)
۹۳- پایین شهر (مارتین اسکورسیزی-۱۹۷۳)
۹۴- ساعت بیست و پنج (اسپایک لی- ۲۰۰۲)
۹۵- سوپ اردک (لئو مک کاری- ۱۹۳۳)
۹۶- شوالیه سیاه (کریستوفر نولن- ۲۰۰۸)
۹۷- برباد رفته (ویکتور فلمینگ- ۱۹۳۹)
۹۸- دروازه بهشت (مایکل چیمینو-۱۹۸۰)
۹۹- ۱۲ سال بردگی (استیو مک کوئین- ۲۰۱۳)
۱۰۰- تکخال در حفره (بیلی وایلدر- ۱۹۵۱)
جایزه یک عمر دستاورد هنری جشنواره فیلم رم به دیوید لینچ کارگردان کهنهکار اهدا شد.