arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۱ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۴

درمان افسردگی به کمک فناوری

گجت های بسیاری برای کاهش تاثیرات یا درمان بیماری افسردگی تولید و روانه بازار فناوری شده اند اما اکنون محققان اسپانیایی از ساخت کلاه پارچه ای خبر داده اند که با تحریک الکتریکی مغز می تواند درمان افسردگی را به دنبال داشته باشد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کلاه ساخته شده توسط محققان شرکت  Neuroelectrics در بارسلون در نگاه اول یک کلاه پارچه ای ساده بوده و به نظر نمی رسد که کاربرد پزشکی داشته و بیشتر شبیه به کلاه فضانوردان در دوران اتحاد جماهیر شوروی یا کلاه یک شناگر دهه ۱۹۳۰ میلادی است.
در پشت این کلاه و همانطور که در تصویر زیر دیده می شود، شبکه ای از سیم ها و یک بسته الکتریکی دیده می شود که ابزاری الکتریکی برای تحریک مغز بوده و به منظور شناسایی و درمان افسردگی یا بیماری هایی مانند سکته مغزی استفاه می شود. محققان اسپانیایی معتقدند، افراد مبتلا به بیماری افسردگی با استفاده از این فناوری و بدون حضور پزشک می توانند به درمان بیماری خود بپردازند.

این کلاه «Fitbit for the brain » نام  دارد و با آزمایش امواج مغزی می تواند وضعیت های پزشکی را تشخیص دهد. از دیگر قابلیت های این کلاه می توان به تحریک مغز با کمک یک جریان ضعیف الکتریکی از طریق الکترودهایی اشاره کرد که در اطراف کلاه وجود داشته و می توانند در درمان بیماری موثر باشند.

نظرات بینندگان