arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۱۹۹۲
تاریخ انتشار: ۲۹ : ۱۱ - ۳۱ مرداد ۱۳۹۴

اعتراض بیش از ۳۵۰ وکیل به سریال «تنهایی لیلا»

گروهی از وکلای دادگستری در نامه‌ای به محمد سرفراز، رییس صدا و سیمای جمهوری اسلامی به پخش مجموعه تلویزیونی «تنهایی لیلا» از شبکه سه تلویزیون دولتی ایران اعتراض کردند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


صفحه خواندنی ها را از اینجا دنبال کنید


وکلای معترض در نامه‌شان نوشته‌اند چهره‌ای که از وکلای دادگستری در مجموعه تلویزیونی «تنهایی لیلا» عرضه شده، یک چهره «وقیح و پلید» است، چنانکه افکار عمومی را نسبت به کسانی که در پی دفاع از حقوق شهروندی‌اند بدبین می‌کند.
 
وکلای معترض از رییس صدا و سیما خواسته‌اند که مانع از ادامه پخش سریال «تنهایی لیلا» شود.
 
مهدی حجتی، وکیل دادگستری و یکی از امضاءکنندگان این نامه گفته است که بیش از ۳۵۰ تن از وکلای دادگستری نامه اعتراضی به رییس صدا و سیما را امضاء کرده‌اند.
 
«تنهایی لیلا» یک مجموعه تلویزیونی‌ست با محتوای مذهبی و روایتگر داستان زندگی یک متولی امام‌زاده مریض‌احوال است که خانواده‌اش را در زلزله از دست داده و حالا دلباخته همسرش است، اما همسر باردار او را در اثر دسیسه‌های یک وکیل بازداشت می‌کنند.
 
محمدحسین لطیفی، کارگردان مجموعه «تنهایی لیلا» در پاسخ به اعتراض وکلا به روزنامه شرق  گفته است: « آیا وکلایی که این نامه را نوشته‌اند، حتی یک نفر را در صنف خود نمی‌شناسند که قانون را قلب کند؟ ما در فیلم‌ها و سریال‌ها یک نفر را از یک صنف یا قشر نمایش می‌دهیم و مسلماً آن را به همه اهالی آن صنف یا قشر تعمیم نمی‌دهیم. در این سریال منظور من این نیست که همه وکلا قانون را قلب می‌کنند، من تنها یکی از وکلایی که این چنین است را نمایش داده‌ام.»
 
فرادید
نظرات بینندگان