arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۲۴۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۰

هزاران نفر در مراسم تشييع جنازه يک زن انقلابي در منامه بحرين تظاهرات کردند

هزاران نفر در مراسم تشییع جنازه یک زن انقلابی در منامه پایتخت بحرین تظاهرات کردند. به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی شاهدان می گویند این زن پنجاه و یک ساله به دست نیروهای رژیم بحرین کشته شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : هزاران نفر در مراسم تشییع جنازه یک زن انقلابی در منامه پایتخت بحرین تظاهرات کردند. به گزارش شبکه تلویزیونی پرس تی وی شاهدان می گویند این زن پنجاه و یک ساله به دست نیروهای رژیم بحرین کشته شد.

او از ناحیه سر هدف گلوله قرار گرفته بود.

خانواده او یک هفته پس از ناپدید شدنش ، با دریافت نامه ای مطلع شدند که او کشته شده است و باید جسد او را از بیمارستان تحویل بگیرند.

مراسم تشییع جنازه این زن انقلابی به سرعت به تظاهراتی علیه رژیم پادشاهی تبدیل شد.

مسئولان بحرین کشته شدن او را غیر عمدی توصیف کرده اند.

تظاهرات ضد حکومتی در بحرین از اواسط فوریه گذشته اغاز شد و دولت را مجبور کرد تا علاوه بر وارد کردن نیروی نظامی از عربستان، حکومت نظامی اعلام کند.

مردم بحرین حضور نیروهای عربستان را به معنای اشغال کشورشان می دانند.

تا کنون بیش از دوازده نفر در درگیریها کشته شده اند.

مسئولان حزب الوفاق بزرگترین حزب مخالف دولت بحرین بر این باور است هنوز خبری از سرنوشت بیش از یکصد نفر از تظاهر کنندگان خبری در دست نیست و احتمالا یا در بازداشت هستند، یا در بیمارستانها بستریند ، یا کشته شده اند و یا خود را پنهان کرده اند.

مقامات بحرین هنوز امار رسمی شمار کشته ها را اعلام نکرده اند اما قول داده اند درباره علت کشته شدن برخی از تظاهرکنندگان تحقیق کنند.

حالا که غرب تمرکز خود را روی لیبی گذاشته است و توجهی به کشتار مردم در بحرین نمی کند، معلوم نیست اوضاع این کشور چگونه خواهد شد بویژه که حضور نیروهای نظامی عربستان در این کشور فقط تنش را در این کشور و کل منطقه بیشتر می کند
نظرات بینندگان