arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۳۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۷ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۴

اجرای مرخصی 9 ماهه زایمان در وزارت بهداشت و آموزش وپرورش

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس مرکز سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرخصی 9 ماه زایمان برای زنان و دو هفته ای برای پدران پس از تولد فرزند، در وزارتخانه های بهداشت و آموزش وپرورش اجرا شده است.

به گزارش ایرنا، محمد اسماعیل مطلق روز شنبه در نشست خبری در وزارت بهداشت افزود: قانون 9 ماه مرخصی زایمان و دو هفته مرخصی برای پدران پس از تولد نوزاد در وزارت بهداشت و آموزش و پرورش ابلاغ و اجرایی شده و امیدواریم بقیه دستگاه های دولتی و غیردولتی نیز هرچه زودتر این قانون مصوب مجلس را اجرا کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته (1393) یک میلیون و 730 هزار مورد بارداری در کشور رخ داد که از این تعداد یک میلیون و 530 هزار تولد صورت گرفت و بقیه به سقط جنین منجر شد و بر اساس این آمار، سال گذشته میزان موالید کشور 65 هزار نفر نسبت به سال 92 بیشتر شد.

مطلق اضافه کرد: اجرای برنامه های بهداشتی و مراقبت از مادران و نوزادان در کشور باعث شد که میزان مرگ و میر نوزادان در کشور به 10 در هزار تولد زنده کاهش یابد و میزان مرگ مادران نیز به 19 درصد هزار تولد زنده کاهش یافته است.

رییس مرکز سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت گفت: زنان بارداری که در سن زیر 18 سال یا بالای 35 سال هستند، سالانه هشت بار در مراکز بهداشتی درمانی تحت معاینه قرار می گیرند و بقیه زنان باردار نیز سالی شش بار از مراقبتهای دوران بارداری بهره مند می شوند.
نظرات بینندگان