arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۴۳۱۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۱ - ۱۴ شهريور ۱۳۹۴

توافق اتریش و آلمان برای بازکردن مرزهایشان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

صدراعظم اتریش گفته است که این کشور و آلمان توافق کرده‌اند که مرزهایشان را به روی پناهجویانی که در مجارستان هستند، باز کنند.

اظهارات صدراعظم اتریش کوتاه زمانی پس از آن عنوان شد که بر اساس گزارشها مقامات مجارستانی تصمیم گرفتند تا برای تعدادی پناهجو که با پای پیاده بسوی مرز در حال حرکت بودند، اتوبوس اعزام کنند.

متیو پرایس، خبرنگار بی‌بی‌سی، گفته است که اواخر دیشب (جمعه ۴ سپتامبر) او اولین اتوبوس را که تعدادی از این پناهجویان را بسوی مرز انتقال مجارستان با اتریش انتقال می‌داده، دیده است.

مقامات کشورهای اتحادیه اروپا تلاش دارند تا بر سر حل کمک به بحران این پناهجویان به توافقاتی برسند.

پیشتر نیز دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا گفت که این کشور ۱۰۰ میلیون پوند ( ۱۵۲ میلیون دلار) به حل بحران پناهجویان سوریه اختصاص می‌دهد.

کامرون که به اسپانیا سفر کرده در جمع خبرنگاران گفت: "اعلام می کنم که این کشور ۱۰۰ میلیون پوند دیگر برای کمک به پناهجویان اختصاص می دهد. به این ترتیب مجموع کمک های بریتانیا به بیش از یک میلیارد پوند می رسد. "

به گفته نخست وزیر بریتانیا " ۶۰ میلیون پوند از این کمک اضافی صرف کمک به سوری هایی خواهد شد که هنوز در این کشور هستند و بقیه این کمک مالی به ترکیه، اردن و لبنان اختصاص داده می شود."

کامرون پیشتر آمادگی این کشور را برای پذیرش "هزاران " پناهنده بیشتر اعلام کرد.

منبع: بی بی سی
نظرات بینندگان