arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۴۷۶
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۷ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴

بیانیه ستاد نماز جمعه تهران در پی شهادت سردار همدانی

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

ستاد نماز جمعه تهران در پی شهادت سردار سرلشکر همدانی بیانیه‌ای منتشر کرد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است :

بسم رب الشهدا والصدیقین

یکی دیگر از مردان روزهای حماسه و ایثار دفاع مقدس به جمع یاران شهیدش پیوست و مزد جهاد با جنایتکاران آمریکا و رژیم صهیونیستی را گرفت. وی سردار بزرگ مبارزه با فتنه در داخل و مبارزه با تروریست‌های تکفیری و اشقیاء در خارج از کشور بود.

شهید سردار سرلشکر حاج حسین همدانی نماد با شکوه عمل صالحی است که خداوند در قرآن کریم به «الی ربک فارغب» آن اشاره دارد. او پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پایه‌گذاری و تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استان همدان را آغاز کرد و با شروع جنگ تحمیلی فرماندهی جبهه میانی سرپل ذهاب را بر عهده داشت. بعدها به همراه حاج احمد متوسلیان و شهیدان همت و شهبازی در تشکیل و سازماندهی لشکر 27 محمدرسول الله (ص) نقش به سزایی داشت.

در فتح ماندگار خرمشهر نیز سهمی عمده داشت. فرماندهی قرارگاه نجف اشرف و لشگر 4 بعثت در غرب کشور،‌ جانشینی نیروی مقاومت بسیج، فرماندهی لشکر 27 محمد رسول الله (ص) ،‌مشاور فرمانده کل سپاه از دیگر مسئولیت‌های این شهید والا مقام بود. همچنین سردار سرلشکر همدانی مفتخر به دریافت دو نشان فتح از دستان مبارک فرماندهی کل قواست. وی به عنوان یکی از مستشاران ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مدافعان حرم، نقش تعیین‌کننده‌ای در حفظ و حراست حرم مطهر حضرت زینب (س) و کمک و تقویت جبهه مقاومت اسلامی در جنگ تروریستی سوریه داشت و به فرموده مقام معظم رهبری این رزمنده قدیمی و صمیمی و پرتلاش، جوانی پاک و متعبد خود را در جبهه های شرف و کرامت، در دفاع از میهن اسلامی و نظام جمهوری اسلامی گذرانید که ان شاءالله خون ایشان باعث خروش جدید در منطقه می‌شود و به حرمت خون پرثمرشان، سوریه از وجود منحوس تروریست های تکفیری نیز پاکسازی خواهد شد.

ستاد نماز جمعه تهران شهادت این سردار بزرگ اسلام را به ساحت مقدس حضرت ولی عصر (عج) به محضر نایب بر حقش فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای (مدظله العالی) همرزمان ایشان، ملت وفادار ایران اسلامی و خانواده محترم و معزز آن شهید بزرگوار تبریک و تسلیت می‌گوید و به عاملان شهادت سردار همدانی اعلام می‌دارد که ملت مقاوم ایران اسلامی از مبارزه با آمریکا و متحدانش دست بردار نبوده و بنا بر سند خونخواهی و ادامه این راه شهید گرانقدر، ابراز دشمنی با نظام سلطه را در بینش و منش و قلم و قدم خود ادامه خواهد داد.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان