arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۲۹۹۵۳
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۸ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴

استقبال کویت از همکاری دوجانبه با ایران

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خالدالجارالله این سخنان را در مورد اظهارات حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه ایران بیان کرد که از سخنان شیخ صباح خالد در مورد آمادگی برای همکاری با تهران، تمجید کرده بود.
جارالله افزود:این دعوت در زمانی صورت گرفت که منطقه نیاز به امنیت و ثبات دارد.
وی در حاشیه مراسمی که سفارتخانه ویتنام در کویت برگزار کرده بود، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ما همیشه از تلاش ها برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه حمایت می کنیم و نقش کویت در این زمینه واضح است.
وی گفت: کویت در همین راستا 3 نشست کشورها و سازمان های کمک کننده به ملت سوریه را میزبانی کرده است و این کشور به رغم پیچیدگی اوضاع، به تلاش ها برای یافتن راه حل سیاسی برای بحران سوریه ادامه خواهد داد.
به گفته جارالله، کویت امید خود به رسیدن به راه حل مسالمت آمیز از دست نداده است و هر روز باور ما به مسالمت آمیز بودن راه حل بحران سوریه، تقویت می شود.
وی افزود: ما همچنان برای رسیدن به راه حل مسالمت آمیز برای بحران سوریه امید داریم.
معاون وزیر امور خارجه کویت به سفر شیخ جابر المبارک الصباح نخست وزیر این کشور به فرانسه در آینده نزدیک اشاره کرد و گفت: ما از مدت ها پیش در حال آماده سازی مقدمات این سفر هستیم و او در سفر خود مسایل سیاسی، اقتصادی، سرمایه گذاری، فرهنگی و نظامی را مورد بحث و بررسی قرار خواهد داد و چندین توافقنامه برای تقویت روابط دو جانبه امضا خواهد کرد.
خاورم**9364**1486**
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان