arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۰۱۹۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۹ - ۲۱ مهر ۱۳۹۴

زنگنه:یک بدهکار نفتی ١٠ هزار میلیارد تومان پول مردم را خورده و گردنش را بالا می‌گیرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر نفت امروز در شانزدهمین همایش یک روزه سراسری فرماندهان و مسئولان بسیج وزارت نفت گفت: متأسفانه پدیده حرام خواری زیاد شده است.

وی با اشاره به مبارزه با فساد خطاب به فرماندهان بسیج صنعت نفت گفت: هر جا فسادی دیده شد، با صدای بلند آن را اعلام و با هرگونه تخلفی مبارزه کنید.

زنگنه با اشاره به این که فساد مالی مانند موریانه‌ای است که کشور را نابود می کند، افزود: اگر کار خلافی دیده شد یا هر فسادی اتفاق افتاد، باید سخت‌گیرانه با آن برخورد کرد، زیرا وظیفه شما (بسیجیان) برخورد با فساد است.

وزیر نفت تصریح کرد: فقط با دستورعمل و ضابطه نمی توان جلو فساد را گرفت، اگرچه تعیین ضوابط لازمه مبارزه با فساد است.

زنگنه مهمترین آفتی را که ممکن است صنعت نفت با آن روبرو شود، «حرام خواری در کار» اعلام کرد و گفت: مسلمان باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشد؛ بزرگترین منکر در سیستم نفت حرام خواری است.

زنگنه با تاکید بر این که باید از مال مردم مراقبت کرد، افزود: نفت مال مردم است و این که برخی بدون حساب و کتاب اموال مردم را بخورند و بعد هم به روی خود نیاورند، باید به آن حساس بود و آن فساد را فریاد زد.

زنگنه با اشاره به این که چرا باید یک عده میلیاردها تومان پول بادآورده داشته باشند و عده ای دیگر چیزی نداشته باشند، به ماجرای بدهکار بزرگ نفتی اشاره کرد و گفت: این آقا به پول امروز ١٠ هزار میلیارد تومان پول مردم را خورده و حالا گردنش را بالا می گیرد و می خندد و یک کلمه نمی گوید این پولها کجاست.

وزیر نفت خواستار حساسیت بسیجیان نسبت به مسئله فساد شد و گفت: با حساس شدن به طور قطع فساد در کشور کاهش پیدا می‌کند و در این زمینه همگی مسئول هستیم و البته مسئولیت من به عنوان وزیر نفت بیشتر از همه خواهد بود.

وی با یادآوری خاطرات دوران جنگ تحمیلی تصریح کرد: گرچه در تحریمها به ظاهر خونی ریخته نشد و آتش و دودی برنخاست، ولی فشار دوران تحریم از زمان جنگ تحمیلی شدیدتر و آثار آن بر زندگی و اقتصاد مردم سخت تر از دوران دفاع مقدس بود.

وزیر نفت دوران جنگ تحمیلی و دوران تحریم را به دوران بنی امیه و بنی عباس تشبیه کرد و اظهار کرد: بنی امیه کربلا را با خون آمیخت، ولی بنی عباس تعداد زیادی از ائمه را با سم و بدون خونریزی شهید کرد.

وی تحریم را دوران ضربه زدن به ایران با سم و بدون خون و خونریزی دانست و گفت: ما وارد پساتحریم که دوران فداکاری و شهادت به معنای واقعی است، می شویم؛ شهادت فقط به معنای کشته شدن نیست.

وزیر نفت با تاکید بر این که در دوران پساتحریم باید اقتصادی بنیان گذاشته شود که آسیب پذیری آن در مقابل تکانهای خارجی به حداقل برسد، تصریح کرد: حداقل سه بند از اقتصاد مقاومتی به صورت مستقیم مربوط به صنعت نفت می شود.

زنگنه گفت: توسعه میدانهای مشترک، افزایش سهم ایران در بازار صادرات گاز، متنوع کردن مشتریان، تقویت بخش پایین دستی و پرهیز از خام فروشی، کاهش شدت انرژی و یارانه ها از الزامات اقتصاد مقاومتی است.

وی در ادامه خواستار مشارکت آحاد مردم در طرحهای اقتصادی شد و به ذکر نمونه‌ای درباره آن پرداخت و گفت: به عنوان نمونه برای سرمایه گذاری در پتروشیمی اگر نیاز به ٢ هزار میلیارد تومان هزینه باشد، بهتر است افراد زیادی با سرمایه گذاری اندک در آن طرح شرکت کنند.

وزیر نفت دوران پساتحریم را دوران کار زیاد و توقع کم مدیران عنوان کرد و گفت: مدیران باید تلاش کنند همانند زمان جنگ تحمیلی با کمترین توقع بیشترین کار را انجام دهند.

زنگنه با بیان این که جز با فداکاری و ایثار پیشرفت نخواهیم کرد، گفت: ایثار فقط برای دوران جنگ نیست و در زمان صلح هم باید وجود داشته باشد.

وی با اشاره به سخنان اخیر اوباما که مدعی شد به دلیل حل مسئله هسته ای و توافق با ١+٥ رهبر جهان است، تصریح کرد: اگر این گونه باشد، مقام معظم رهبری نیز رهبر بزرگ جهان هستند، چون سبب اصلی این موفقیت بزرگ بوده اند.

برچسب ها: نفت ، فساد ، بسیجیان
نظرات بینندگان