arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۱۳۰۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۲۷ مهر ۱۳۹۴

وقتی ژرمن‌ها در ايران پا سفت مي‌كنند/ سرمايه‌گذاري 50 ميليون يورويي

شتاين ماير اظهار داشت: طي دو ماه گذشته نمايندگان شركت‌هاي آلماني زيادي به ايران سفر كرده‌اند و اميدواريم به زودي شاهد افزايش حضور اين شركت‌ها در ايران باشيم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سه ماه بعد از حصول توافق هسته‌اي ميان ايران و كشور‌هاي 1+5 آمد و رفت هيات‌هاي خارجي به نتايج اميد بخشي رسيده است. اخبار وقتی ژرمن‌ها در ايران پا سفت مي‌كنند/ سرمايه‌گذاري 50 ميليون يورويياين روز‌ها از بستن قرارداد‌هاي جديد اقتصادي ميان ايران و كشورهاي پيشرفته حكايت دارد، به گونه‌اي كه در روز‌هاي اخير علاوه بر اينكه توافقاتي با ژاپن براي خريد نفت ايران به دست آمده است، خبر مي‌رسد ژرمن‌ها نيز در حوزه‌هاي مختلف مشغول رايزني و بستن قرار داد سرمايه‌گذاري در ايران هستند. روز گذشته وزير صنعت، معدن و تجارت ايران با وزير امور خارجه آلمان كه به ايران سفر كرده بود، ديدار داشت. آنطور كه منابع خبري از قول محمد رضا نعمت‌زاده اعلام كرده‌اند سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك ايران و آلمان پس از لغو تحريم‌ها در اولويت دولتمردان ايراني است.

 سرمايه‌گذاري بلندمدت ژرمن‌ها در بخش صنعت

روز گذشته وزير صنعت، معدن و تجارت در ديدار با وزير امور خارجه آلمان با بيان اينكه تحريم‌ها سطح روابط تجاري و صنعتي ايران و آلمان را كاهش داد، گفت: ايران از هرگونه سرمايه‌گذاري بلندمدت شركت‌هاي آلماني در بخش‌هاي مختلف صنعتي، معدني و تجاري حمايت مي‌كند. به گزارش ايرنا نعمت‌زاده افزود: براي گذر از شرايط سختي كه پيش آمده نيازمند همكاري‌هاي مشترك با شركت‌هاي آلماني هستيم و با لغو تحريم‌ها شرايط لازم براي انجام سرمايه‌گذاري مشترك بين شركت‌هاي ايراني و آلماني فراهم شده است. او با بيان اينكه آلمان در اروپا يكي از بزرگ‌ترين شركاي اقتصادي ايران است، گفت: پيش از اين 50 درصد نيازهاي صنعتي ايران ازطريق شركت‌هاي آلماني تامين مي‌شد زيرا شركت‌هاي ايراني براي كيفيت كالاهاي صنعتي اهميت زيادي قائل هستند، حتي اگر قيمت آن كمي بيشتر از كالاهاي ديگر باشد. نعمت‌زاده با اشاره به اولويت سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك ايران و آلمان، يادآور شد: ما هم‌اكنون در حال مذاكره با شركت‌هاي زيادي هستيم تا به محض لغو تحريم‌ها سرمايه‌گذاري‌هاي مشترك خود را در چشم‌انداز بلندمدت برنامه‌ريزي كنيم. او گفت: حفظ بازار مشترك براي دو كشور اهميت زيادي دارد زيرا در اين راستا جوانان تحصيلكرده ايراني مي‌توانند با استفاده از تجربه شركت‌هاي آلماني به هم افزايي بيشتر بين ايران و آلمان كمك كنند. وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به مزيت‌هاي توسعه روابط تجاري و صنعتي بين شركت‌هاي آلماني و ايراني، افزود: توسعه روابط تجاري و صنعتي با شركت‌هاي آلماني براي ما اهميت زيادي دارد و اگر هم طي چند سال گذشته روابط تجاري و صنعتي ايران كاهش يافته اما مطمئنم در دوران جديد مي‌توانيم آن را جبران كنيم. او با بيان آنكه هم‌اكنون در حال مذاكره با برخي از شركت‌هاي آلماني در زمينه‌هاي اقتصادي، لوازم خانگي و تجهيزات پزشكي هستيم، اظهار اميدواري كرد مذاكراتي كه با شركت فولكس واگن انجام داده‌ايم به زودي به نتيجه برسد تا بتوانيم همكاري‌هاي خود را در اين بخش آغاز كنيم.

 سرمايه‌گذاري 50 ميليون يورويي
 وزير صنعت، معدن و تجارت همچنين پس از ديدار با وزير خارجه آلمان از انجام سرمايه‌گذاري 50 ميليون يورويي يك شركت آلماني در زمينه توليد ورق‌هاي گچي در استان فارس خبر داد و گفت: اين سرمايه‌گذاري مي‌تواند به صورت مستقيم براي 300 نفر فرصت شغلي ايجاد كند. نعمت‌زاده افزود: توسعه همكاري‌هاي صنعتي و تجاري با شركت‌هاي آلماني همواره مورد توجه قرار داشته، به‌طوری كه حجم مبادلات تجاري ايران و آلمان در سال 93 نسبت به سال 92، 30 درصد افزايش داشته است. او اظهار داشت: حجم مبادلات تجاري بين دو كشور در سال گذشته به 7/2 ميليارد يورو رسيد كه بيشتر آن به واردات ماشين‌آلات و تجهيزات صنعتي اختصاص داشت. نعمت‌زاده بابيان آنكه حجم صادرات ايران به آلمان در سال گذشته به حدود 380 ميليون يورو افزايش يافت، گفت: سفر گردشگران آلماني نيز در سال گذشته نسبت به سال 92 بيش از 50 درصد رشد يافت و اين نشان مي‌دهد زمينه‌هاي مراودات اقتصادي، صنعتي و فرهنگي بين دو كشور بيش از پيش فراهم شده است.

 تشويق شركت‌هاي آلماني به سرمايه‌گذاري در ايران
همچنين وزير امور خارجه آلمان با بيان اينكه شرايط مناسبي براي توسعه همكاري‌هاي اقتصادي بين ايران و آلمان فراهم شده است، گفت: در اين راستا دولت آلمان از هرگونه سرمايه‌گذاري شركت‌هاي آلماني در ايران حمايت خواهد كرد. فرانك اشتاين ماير افزود: با لغو تحريم‌ها دولت آلمان شركت‌هاي آلماني را تشويق خواهد كرد در ايران سرمايه‌گذاري‌هاي خود را افزايش دهند زيرا تحريم‌ها طي چند سال گذشته مانع بزرگي در گسترش مناسبات ميان دو كشور بود. او با اشاره به ديدارهاي خود با رئيسان جمهوري اسلامي ايران و مجلس شوراي اسلامي و وزير امور خارجه كشورمان، افزود: با توجه به شرايط مناسبي كه مهيا شده من خيلي به توسعه مناسبات ميان تهران - برلين خوشبين هستيم. اشتاين ماير اظهار داشت: طي دو ماه گذشته نمايندگان شركت‌هاي آلماني زيادي به ايران سفر كرده‌اند و اميدواريم به زودي شاهد افزايش حضور اين شركت‌ها در ايران باشيم. او با بيان آنكه در توسعه مناسبات دو كشور مشكلات بانكي و آمريكايي‌ها براي ما مانعي بزرگي هستند، گفت: با لغو تحريم‌ها و رفع اين موانع بايد زمينه‌هاي همكاري شركت‌هاي آلماني و ايراني فراهم شود و ما مطمئن شويم كه شركت‌هاي آلماني بار ديگر مي‌توانند مناسبات خود را در ايران آغاز كنند. اشتاين ماير افزود: هرچند ايراني‌ها با شركت‌هاي بزرگ آلماني زيمنس و بوش آشنايي زيادي دارند اما در حوزه سرمايه‌گذاري شركت‌هاي كوچك و متوسط آلماني نيز مي‌توانند فعاليت‌هاي خود را در ايران آغاز كنند.

منبع: آرمان
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
جواد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۸
0
0
زحمت کشیدند!
نظرات بینندگان