arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۳ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۰

ماشین غذاخوری ایرانی اختراع شد

جمعی از پزشکان و متخصصان حوزه سلامت کشور توانستند دستگاهی اختراع کنند که بر اساس آن افرادی که قصد دارند با رژیم غذایی لاغر شوند، طبق دستورات این ماشین غذا خوری عمل می کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

جمعی از پزشکان و متخصصان حوزه سلامت کشور توانستند دستگاهی اختراع کنند که بر اساس آن افرادی که قصد دارند با رژیم غذایی لاغر شوند، طبق دستورات این ماشین غذا خوری عمل می کنند. 
 
 به گزارش انتخاب، دکتر سهیل سریزدی، سرپرست تیم طراحی و تولید این دستگاه در گفتگو با مهر افزود: امروزه توصیه پزشکان و متخصصان تغذیه و رژیم درمانی به افراد چاق، استفاده همزمان از مثلث رژیم غذایی، ورزش و تغییر شیوه زندگی است تا بدین وسیله به وزن ایده آل خود دست یابند.

وی با اظهار تاسف از اینکه اغلب افراد در تغییر شیوه زندگی به خصوص در زمینه اصلاح عادات غذایی غلط دچار سردرگمی و تعلل می شوند، گفت: بسیاری از برنامه های کاهش وزن به دلیل همین موضوع با شکست مواجه می شود.

این پژوهشگر علوم تغذیه ، ارتقای شیوه غذا خوردن سالم از طریق کنترل میزان لقمه ها، تعداد جویدنها و توجه به کیفیت و کمیت مواد غذایی مصرفی را مبنای طراحی و ساخت ماشین غذاخوری خود دانست.

سریزدی افزود: ساخت این دستگاه حاصل دو سال پژوهش، برنامه ریزی و آزمایش و خطا است که با راهبری یک تیم از متخصصان فیزیک پزشکی، کامپیوتر و الکترونیک به سرپرستی دکتر صید نژاد، به تولید محصول نهایی منجر شده است.

وی با با بیان اینکه به دلیل احتمال کپی و دزدی طرح، تا زمان ثبت بین المللی آن از توضیحات آن خودداری کرده ایم، گفت: فقط همین مقدار می توانم بگویم که این ماشین یک سیستم الکترومکانیکی و کامپیوتری است که بر اساس داده ها و مشخصات فردی مثل وزن، قد و... و اینکه می خواهد در یک مدت زمان معین لاغر شود، برنامه غذایی را تعریف می کند.

سریزدی با تاکید بر اینکه ماشین غذاخوردی به صورت سخنگو بوده و روزانه برنامه غذایی را در اختیار فرد قرار می دهد، ادامه داد: این یک دستگاه جیبی است که به طور خودکار فرد را از برنامه غذایی آگاه می سازد.

این مخترع به روند پیگیری ثبت بین المللی این اختراع اشاره کرد و افزود: به رغم اینکه از سوی بعضی شرکتهای خارجی، پیشنهاد خرید امتیاز ساخت انحصاری این دستگاه وجود داشته است اما به دلیل بومی بودن تکنولوژی ساخت و حس ملی گرایی در تیم سازنده ، در صورت مشارکت سرمایه گذاران داخلی، تولید این دستگاه را در داخل کشور عملی خواهیم کرد.

 

نظرات بینندگان