arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۲۱ فروردين ۱۳۹۰

انسیه شاه حسینی: خدا را شكر مي كنم كه آويني نیست که فيلم هاي ساخته شده چندسال اخیر را ببیند

كارگردان فيلم سينمايي 'پنالتي'، گفت: افكار شهيد آويني درحوزه فرهنگ و هنر بخصوص سينما و دغدغه هايش درباره مبارزه با ظلم و باطل با گذشت زمان كهنه نمي شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
كارگردان فيلم سينمايي 'پنالتي'، گفت: افكار شهيد آويني درحوزه فرهنگ و هنر بخصوص سينما و دغدغه هايش درباره مبارزه با ظلم و باطل با گذشت زمان كهنه نمي شود.
 
به گزارش پارس توریسم ،'انسيه شاه حسيني'  در گفت وگو با ايرنا، يادآورشد:سخنان ارزشي و انساني در هر مقطع زماني كاربرد دارد اما ايدئولوژي و تفكر افرادي مانند شهيد 'آويني' هيچ گاه تازگي خود را از دست نمي دهد.

اين كارگردان با يادآوري اينكه محور دغدغه افرادي همچون آويني حق و باطل، مبارزه با ظلم و ستم و دفاع از شرافت و انسانيت بوده است، افزود: معتقدم او دغدغه هاي ارزشي و مذهبي بسياري داشت و از آنجا كه صاحب فكر بود، نظريه هايش نيز كاربردي و قابل تامل است.

كارگردان فيلم 'پنالتي' همچنين به وضعيت فعلي سينماي ايران اشاره كرد و ادامه داد: مديران فعلي سينما تاكنون عملكرد اميدواركننده اي داشته اند اما خدا را شكر مي كنم كه آويني و ساير شهدا امروز نيستند و فيلم هاي كه در چند سال اخير ساخته شده را نمي بينند.

شاه حسيني ابراز اميدواري كرد كه با ايجاد وحدت در جامعه سينمايي وضعيت دشوار توليد و عرضه فيلم سامان يابد.

شهيد سيد مرتضي آويني در شهريور سال 1326 در شهر ري متولد شد، تحصيلات ابتدايي و متوسطه خود را در شهرهاي زنجان، كرمان و تهران به پايان رساند و سپس به عنوان دانش‌جوي معماري وارد دانشكده‌ هنرهاي زيباي دانشگاه تهران شد. او از كودكي با هنر انس داشت. وي در 20 فروردين ماه سال 72 در منطقه فكه بر اثر انفجار مين به شهادت رسيد.

آثار مستند بسياري در قالب برنامه روايت فتح از اين هنرمند و فيلمساز متعهد برجاي مانده است.
نظرات بینندگان