arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۱۸۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۵ - ۰۷ آبان ۱۳۹۴

امام جمعه اصفهان:جوانانی را که از رد شدن یک مرد انگلیسی از اینجا ناراحت شدند ،راهنمایی کنید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
امام جمعه اصفهان گفت: تعدادی از دانشجویان ما از این ناراحت شدند که چرا یک مرد انگلیسی از اینجا رد شد یا چرا سفارت باز شد این جوانان را راهنمایی کنید ما که نمی‌توانیم با دولت‌ها در ارتباط نباشیم ما بنا داریم در مقابل کسی که تنها زور می‌گوید بایستیم.

 سید یوسف طباطبایی نژاد در همایش قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و مدیریت کاهش آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: در اصفهان ما یک ستاد مرکزی و در شهرستان هم یک ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر داریم البته در همه شهرستان‌های استان ستاد احیا وجود دارد که در ادارات و مراکز مختلف شورای امربه معروف و نهی از منکر را برگزار می‌کنند، همانطور که در اصفهان هم باید در ادارات این شوراها را داشته باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان و رییس ستاد امربه معروف و نهی از منکر استان اصفهان ادامه داد: خدا را شکر می‌کنیم که با همدلی که تمام ارگان ها داشتند توانستیم بیشتر از استان تهران و استان‌های دیگر در این زمینه فعالیت کنیم.

وی با اشاره به اهمیت امربه معروف و نهی از منکر افزود: در این باره حضرت علی (ع) روایتی در نهج البلاغه دارند که می‌فرماید "تمام کارهای خوب و جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مانند قطره ای در مقابل اقیانوس است." امربه معروف و نهی از منکر جز واجبات است و شاید کمتر ما برای واجبی در قرآن به این تعداد آیه داشته باشیم.

طباطبایی نژاد ادامه داد: فریضه امربه معروف و نهی از منکر فریضه بزرگی است و بقیه واجبات به وسیله آن برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اگر آدم‌ها نسبت به هم بی تفاوت باشند جامعه به هم می‌خورد، گفت: امنیت روستاها و راه‌ها به وسیله امربه معروف و نهی از منکر است وقتی نیرو انتظامی مواظب باشد و بی تفاوت نباشد امنیت برقرار است. پیامبر (ص) می‌فرمایند جامعه مثل یک کشتی است نمی‌توان گفت من جای خود را سوراخ می‌کنم بلکه این کار باعث می‌شود تا همه غرق شوند.

خطیب جمعه اصفهان ادامه افزود: حمایت ایران از یمن و سوریه و افغانستان نهی از منکر است تمام بدبختی بشر و مسلمانان از این است که آن‌ها نسبت به یکدیگر بی تفاوت هستند ما منکر را فقط در نماز و مسجد و حجاب نبینیم، منکر در خیلی امور دیگر نیز وجود دارد.

طباطبایی نژاد با اشاره به فلسفه قیام امام حسین (ع) گفت: تعدادی از دانشجویان ما از این ناراحت شدند که چرا یک مرد انگلیسی از اینجا رد شد یا چرا سفارت باز شد این جوانان را راهنمایی کنید من خود را بالاتر از این می‌دانم که به مسئولان وصل کنم. مقام معظم رهبری هم فقط درباره آمریکا گفته‌اند چون مستکبر است، ما که نمی‌توانیم با دولت‌ها در ارتباط نباشیم ما بنا داریم مقابل کسی که زور می‌گوید بایستیم؛ آقایون روحانی و اساتید محترم می‌خواهم برای دانشجویان همه چیز را توضیح دهید.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان