arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۶۳۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۱۴ آبان ۱۳۹۴

آیت‌الله نوری‌همدانی: مانند عربستان فقط قرآن چاپ نکنیم

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت‌الله نوری‌همدانی گفت: باید در مسیر عمل به قرآن گام برداریم و همانند عربستان نباشیم که فقط تیراژهای میلیونی قرآن چاپ می‌کند.

این مرجع تقلید در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و مسئولان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم اظهار کرد: کار شما بسیار مهم و مقدس است، چراکه یادگار و اثر مهم اسلام را نشر داده و باید به آن توجه داشته باشیم.

وی افزود: توجه به قرآن و فعالیت درباره مفاهیم و مضامین آن درجاتی دارد که یک درجه آن، یادگیری است.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: امام فرمودند: قرآن را وسیله سیرابی عطش علما قرار داده و در دل فقها همانند بهاری است که رشدی را به وجود می‌آورد.

آیت‌الله نوری‌همدانی تصریح کرد: مرحله دوم، ترجمه است که در این راه باید در ادبیات قوی باشیم تا بتوانیم ترجمه صحیحی ارائه دهیم، همانند ترجمه آقای قمشه‌ای که صحیح است، چراکه ایشان شخصیتی متخصص در زمینه ترجمه متون بوده است.

این استاد درس خارج حوزه مرحله سوم را تفسیر دانست و گفت: کتاب‌های تفسیری همانند دریایی هستند که تفاسیر را از اهل بیت(ع) نقل می‌کنند و از نمونه‌های بارز آنها تفسیر برهان، صافی و مجمع البیان است.

این مرجع تقلید تأکید کرد: ما باید همانند فقه مقارن، تفسیر مقارن نیز داشته باشیم تا دچار گمراهی و انحراف در تفاسیر نشویم.

وی اظهار کرد: باید تفسیر مقارن داشته باشیم تا با مطالبی که در جنگ با اهل بیت(ع) است، مقابله شود.

این مرجع تقلید گفت: ربا، عفاف و حجاب، دیرکرد، گرانی، اسراف و ... از مباحثی است که باید از قرآن، استخراج و به جامعه عرضه شود تا مردم استفاده کنند.

این استاد درس خارج حوزه با تأکید بر این‌که «باید عامل به قرآن تربیت کرد و در این زمینه فعالیت داشت» بیان کرد: باید گروهی داشته باشیم که عمل به قرآن را ترویج کرده و برای آن فرهنگ سازی کنند.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان