arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۶۰۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۴ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴

هاشمی رفسنجانی: ساکتین بی قانونی دولت گذشته برای دولت فعلی مانع تراشی می کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از اقداماتی که مانع پیشرفت کشور می شود ابراز تاسف کرد و گفت: کسانی که در مقابل بی قانون دولت گذشته به بهانه حمایت از دولت سکوت می کردند امروز از هر موقعیتی برای مانع تراشی در برنامه های دولت فعلی استفاده می کنند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از برگزیدگان چهار دوره جشنواره ملی تجلیل از تلاشگران کیفیت این مطلب را بیان کرد.

وی با توصیه به جدیت در کارها افزود: ایران با مجموعه ای از امتیازات می تواند براساس آیات و روایات الگوی دیگران باشد.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقش کیفیت در همه ابعاد زندگی، بر اهمیت آن در صنعت اشاره کرد و گفت: در جامعه ای که همه کارها با برنامه و برای ارتقای کیفیت باشد، اختلافات طبقاتی به نفع نیازمندان اصلاح می شود.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، رضایت مردم را اولین نتیجه ارتقای کیفی کارها دانست و با توجه به نقش رضایت عمومی در تقویت و تداوم نظام افزود: حکومت های دموکراسی بر خلاف دیکتاتورها، همه چیز را برای مردم می خواهند و مردم صاحبان اصلی همه بخش های جامعه هستند که امروزه از آن به بخش خصوصی تعبیر می کنند.

**شرط برگشت کیفیت کارها ورود بخش خصوصی است

آیت الله هاشمی رفسنجانی با یادآوری سیاست های کلی نظام و همچنین اصلاح اصل 44 قانون اساسی، ادامه داد: تقویت بخش خصوصی، تقویت حضور مردم در جامعه است که باعث ارتقای اقتدار نظام می شود.

وی با یادآوری مخالفت های متعصبانه با بخش خصوصی در سال های اول انقلاب اسلامی، به تلاش بعضی ها برای دولتی کردن مواردی از بخش خصوصی به جا مانده از رژیم پهلوی اشاره کرد و گفت: حتی می خواستند چند مدرسه بخش خصوصی را هم دولتی کنند.
عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: خیلی زود متوجه شدیم که شرط برگشت کیفیت به کارها، ورود بخش خصوصی است و با همین برنامه، دانشگاه آزاد اسلامی را تأسیس کردیم که امروز گستردگی کمی و ارتقای کیفی آن زبانزد خاص و عام است.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به دستورات قرآن برای انجام عمل صالح، گفت: مسلمانان باید به گونه ای زندگی کنند تا مردمی که شرایط آنها را می بینند، جذب شوند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با ابراز تأسف از عقب ماندگی های اقتصادی و صنعتی جهان اسلام، گفت: این حالت دقیقاً برخلاف قرآن و شعارهای اسلام است که «الاسلام یعلوا و لا یعلا علیه» و «وَأَنتُمُ الأَعْلَوْنَ إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ».

آیت الله هاشمی رفسنجانی، توجه به ارتقای کیفیت را باعث ارتقای جایگاه مسلمانان در جامعه دانست و افزود: مسلمانان کیفیت و آموزه های خوب تمدن های بشری در اقصی نقاط جهان را گرفتند و با ترکیب آنها و تلفیق با فرهنگ اسلامی، بهترین تمدن را خلق کردند که متأسفانه بعدها به خاطر بعضی از مسایل سیاسی و اجتماعی و به ویژه اختلافات مذهبی دچار افول شد.

وی با بیان تفاوت های حرف و عمل و تأثیرات عمل صالح در زندگی انسان ها و حتی تغییر نگاه دیگران نسبت به امت صالح، گفت: بعضی ها با استفاده های منفی و ترویج دنیا گریزی، به بهانه تصوف، دنیا را کاروانسرای دو در می خوانند، اما انسان براساس صراحت های قرآنی، باید دنیا را بسازد و بر مناکب آن سوار شود. گرچه عمر انسان در دنیا در مقابل عمر در آخرت نزدیک به صفر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر احترام به متصوفان، به مقطعی از تاریخ این گروه در زمان امام صادق (ع) اشاره کرد و گفت: گروهی از سران تصوف رفته بودند که با امام صادق(ع) احتجاج و مناظره کنند و می خواستند کیفیت بالای زندگی امام را نکته منفی جلوه دهند، اما امام با استناد به آیات و روایات ثابت کرد که بنا نبود جهان اسلام از لحاظ زندگی مادی عقب باشد.

هاشمی رفسنجانی تعبیر زینت قرار دادن آسمان توسط قرآن را، درسی برای رفتن به سوی زیبایی ها دانست و با یادآوری توصیفات «بهشت» در فرهنگ گفتاری و نوشتاری اسلام، اظهار داشت: « قُلْ مَنْ حَرَّمَ زِینَةَ اللّهِ الَّتِیَ أَخْرَجَ لِعِبَادِهِ وَالْطَّیِّبَاتِ مِنَ الرِّزْقِ قُلْ هِی لِلَّذِینَ آمَنُواْ »، بهترین سند برای این است که زیبایی های زمین و آسمان برای مومنان است و خداوند، جواب معترضان را می دهد که این نعمت ها در قیامت به شکل خالص در اختیار مومنان است.

وی در تفسیر عمل صالح گفت: تفسیر امروزی این تعبیر، انجام کارها به بهترین شکل و براساس بهترین کیفیت است تا جهان اسلام و کشورهای اسلامی در کنار مکارم اخلاق و پرهیز از رذیلت های اخلاقی، الگوی دیگران باشند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با طرح این سؤال که مگر خداوند بهترین نعمت ها را برای کافران خلق کرده است؟ به ترویج دنیاگریزی در کشور اشاره کرد و گفت: با این نگاه، خیلی از مواردی که می تواند باعث ارتقای کیفی زندگی مسلمانان شود، تبدیل به ضد ارزش می شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان