arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۶۹۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۱۹ آبان ۱۳۹۴

اوباما متحد همجنسگرایان شد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس جمهور آمریکا توسط مجله حامی همجنس گرایان به عنوان متحد و قهرمان و نماد همجنسگرایان برگزیده شد.

"باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا به عنوان "متحد سال" توسط طرفداران همجنسگرایان انتخاب شد.

مجله "OUT"[مجله حامی همجنس گرایان]  "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا را به عنوان متحد سال همجنسگرایان انتخاب کرده و از وی به عنوان اولین رئیس جمهور در قدرت آمریکا نام برد که طرفدار همجنس گرایان است.

این مجله همجنس گرایان از اوباما به دلیل حمایت از حقوق همجنسگرایان به عنوان "قهرمان"، "نماد" و "متحد نام برد.

رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با این مجله گفت که حمایت وی از همجنسگرایان ناشی از آموزه‌های مادرش بوده است.

اوباما که هنگام نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری در سال 2008 از ازدواج همجنس بازان حمایت نکرده بود درباره این موضوع که چگونه قوانین متفاوت برای زوج های همجنس گرا هیچگونه معنایی ندارد صحبت کرد.

وی گفت:  این برای آنها [دختران اوباما] معنایی ندارد چون دوستانی که همجنسگرا بوده یا پدران دوستانی که همجنسگرا هستند نباید با آنها رفتار متفاوتی در مقایسه با دیگران شود. این بسیار قدرتمند است.

اوباما اضافه کرد: نسل آینده انگیزه‌ای برای تغییرات نه برای نسل آینده بلکه برای نسل ما نیز دارد. به عنوان یک رئیس جمهور و به عنوان یک پدر، این موضوع برای من افتخار آمیز است و من را امیدوار می‌کند.

وی در ادامه این مصاحبه به موضوع "کیم داویس" که به دلیل امتناع از صدور مجوز ازدواج همجنسگرایان زندانی شده است، اشاره کرد.

رئیس جمهور آمریکا اضافه کرد: من مرد معتقدی بوده و عمیقا به آزادی دینی اعتقاد دارم اما بالاخره هیچ کسی فراتر از قانون نیست بخصوص کسانی که داوطلبانه قسم خوردند که پاسدار قانون باشند. این چیزی است که ما باید به آن احترام بگذاریم.

اوباما زمانی که در سال 2009 به ریاست جمهوری انتخاب شد تنها در دو ایالت ازدواج همجنسگرایان مجاز بود اما هم اکنون تمامی ایالت‌ها و پس از آنکه دادگاه عالی رای صادر کرد، ازدواج همجنسگرایان قانونی شده است.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان