arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۸۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۲۶ فروردين ۱۳۹۰

نماینده ولی فقیه در سپاه: اختيارات ولي‌فقيه در اداره جامعه همان اختيارات انبيا است

نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: بعضي اصولگرايان در ساختار اصولگرايي هستند که فقط شعار اصولگرايي مي‌دهند و آن‌ها هيچ کدام از شاخصه‌هاي اصولگرايي را ندارند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: بعضي اصولگرايان در ساختار اصولگرايي هستند که فقط شعار اصولگرايي مي‌دهند و آن‌ها هيچ کدام از شاخصه‌هاي اصولگرايي را ندارند.

به گزارش خبرگزاری انتخاب، حجت‌الاسلام و المسلمين علي سعيدي، در همايش بزرگ بصيرت افزايي، بهداشت و سلامت خانوادهاي سپاهيان و بسيجيان در مجتمع آيه‌هاي مشهد افزود: تفاوتي بين اصولگرايي و اصولگرايان وجود دارد که حائز اهميت است.

وي ادامه داد: اصولگرايي مجموعه‌اي از اصول و قوانين و شاخصه‌هايي است که در سيره انبيا و ائمه معصومين(ع) مشاهده مي شود و اصولگرايان کساني هستند که در اصول، گرايش، بينش و رفتارهاي فردي و مديريتي و حکومتي خود به اين اصول و شاخصه‌ها پايبند باشند و اگر اينگونه باشد اصولگرا هستند در غير اينصورت اصولگرا نيستند.

سعيدي از جمله پيامدها و دستاوردهاي اصولگرايان را ايجاد بستر مناسب براي اجراي تدابير رهبري نظام دانست و گفت: حذف جريان‌هاي انحرافي از جريان قدرت و مظلوم پروري و نيز رسيدن به واقعيت و تحقق استکبارستيزي، بخشي از دستاوردهاي اصولگرايان است.

وي ادامه داد: تضمين اسلاميت و جمهوريت نظام و نيز پيشرفت در زمينه‌هاي مختلف و به ويژه بازگشت به گفتمان امام خميني(ره) همچنين بازگشت به ارزش‌هاي ديني از جمله دستاوردهاي اصولگرايان در طول مدت روي کار آمدن آن‌هاست.

نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي يکي از شاخصه‌هاي اصولگرايان را تبعيت از رهبري نظام و ولي‌فقيه دانست و تصريح کرد: مواضع قواي سه گانه بايد هماهنگ باشد، در غير اينصورت زمينه اختلاف در ارکان نظام به وجود آمده و باعث دوگانگي مي‌شود.

وي مقام معظم رهبري را ارائه دهنده انديشه‌هاي امام خميني(ره) و تبيين کننده سيره پيامبر و ائمه معصومين(ع) دانست و گفت: براي تحقق آرمان‌هاي انقلاب بايد از جامعه‌اي همراه با دولت، مجلس و قوه قضائيه اصولگرا برخوردار باشيم.

سعيدي خاطرنشان كرد: در دوران اصولگرايان تاثيرات ايران در معادلات سياسي منطقه و خاورميانه روند رو به رشدي داشت و گسترش نقش ايران در منطقه در دوران اصولگرايان باعث ناکامي آمريکا از اجراي طرح خاورميانه بزرگ شد؛ طرحي که در دوران اصلاحات به دليل تاثيرات کم ايران در معادلات سياسي منطقه و خاورميانه، آمريکا به دنبال اجرايي کردن آن بود.

وي بررسي و آسيب‌شناسي و پيامدهاي دوران اصلاحات را حائز اهميت دانست و گفت: در دوران اصلاحات تمام وقت رهبري نظام براي جلوگيري از انحرافات به وجود آمده سپري شد و بايد توجه داشته باشيم، اگر دولت در دست دولتمردان و همراهان انقلاب باشد، امکان تحقق آرمان‌هاي انقلاب وجود دارد و اين در حالي است که در دوران اصلاحات امکان تحقق آرمان‌هاي انقلاب وجود نداشت.

وي ادامه داد: در دوران اصلاحات افراد درصدد ترويج حداقل مباني ديني بودند و اين ناشي از تفکر سکولاريسمي است؛ چراکه جريان اصلاحات يک جريان دگر انديش و داراي انديشه‌هاي التقاطي و سکولار بود که در قوه مجريه و مققنه رسوخ پيدا کردند و اين خطر جدي براي آينده نظام بود.

نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران گفت: مردم با احساس خطر از آينده نظام و حکومت اسلامي ابتدا مجلس و سپس قوه مجريه را از دست اصلاح‌طلبان درآوردند و فرمان اداره کشور را به اصولگرايان سپردند.

وي يکي ديگر از پيامدهاي دوران اصلاحات را ساختارشکني و عبور از خط قرمزها دانست و افزود: اصلاح‌طلبان به دنبال ساختار شکني در ارکان نظام و ولايت فقيه بوده و شيوه تسامح و تساهل را در پيش گرفته بودند که باعث به هم ريختن فضاي جامعه و انحراف ارزش‌هاي جامعه و ارزش‌هاي ديني شد.

سعيدي خاطرنشان كرد: اگر تدابير حکيمانه رهبري نظام و ولي‌فقيه نبود، تمامي زحمات انقلاب بر باد مي‌رفت.

وي محور انقلاب اسلامي را رهبري ولايت فقيه دانست و افزود: پيوستگي بين مديريت الهي و قانون الهي لازمه حکومت اسلامي است، بنابراين قانون اساسي بدون ولايت فقيه چه ارزشي دارد؟ در واقع اختيارات ولي‌فقيه در اداره جامعه همان اختييارات انبيا و پيامبر و ائمه معصومين(ع) است.

نماينده ولي‌فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ايستادگي در برابر توطئه‌هاي دشمنان و تبعيت از ولايت فقيه و همچنين مرزبندي با جبهه مخالف را نکاتي حائز اهميت براي اصولگرايان دانست و گفت: مهمترين رکن براي اداره جامعه رهبري الهي در جامعه است؛ همچنين مواضع قواي سه گانه بايد هماهنگ با مواضع رهبري باشد.

وي تصريح کرد: مهمترين نشانه حاکميت ديني، ولي فقيه در جامعه اسلامي است، بنابراين نماد سيره انبيا و ائمه معصومين(ع) در عصر غيبت، ولي‌فقيه است.

سعيدي سال پيش‌رو را حساس‌ترين سال براي اصولگرايان دانست و افزود: دشمنان با تحريم و تمرکز بر روي انقلاب اسلامي ايران به دنبال ايجاد ابهام در عرصه سياسي و تفرقه‌اندازي در جبهه اصولگرا هستند.

وي خاطرنشان کرد: امروز شاهد تحولات گسترده اي در خاورميانه هستيم و نقش ما در مقابل خيزش‌ها و بيداري کشورهاي اسلامي، مديريت اين تحولات است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
ناشناس
|
FRANCE
|
۰۱:۵۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
0
2
اختيارات ولي‌فقيه در اداره جامعه همان اختيارات انبيا است .لطفا مدرک نشان دهيد، در کدام کتاب دينی اين گفتار شما را ميشود پيدا کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
عزيزم وقتي اسم رسول اكرم مياد يه دونه صلوات ميگن تو مجلس اونم نه همه بعضي از نمايندگان. ولي وقتي نام ولي فقيه برده ميشه 3 صلوات محكم داده ميشه اينم سندش فهميدي...؟
نظرات بینندگان