arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۷۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۱۸ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۰

معاون رییس جمهور: ایران یکی از امن ترین کشورهای دنیا برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی

تا سال هایی که خارجی ها در کشور ما بودند،همسایه های ایران در نقاط مرزی در برداشت از میدان های مشترک جلو بودند،اما از زمان خروج آنان از کشور در زمان اعمال تحریم ها علیه ایران برداشت ما از میدان های مشترک افزایش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول رئیس جمهوری با تاکید بر رویکرد حمایتی دولت از متخصصان داخلی، تصریح کرد: ایران یکی از امن ترین کشورها برای جذب سرمایه گذاری خارجی است.

به گزارش خبرگزاري انتخاب به نقل از شانا، محمدرضا رحیمی صبح امروز (جمعه 26 فروردین) در مراسم آغاز به کار شانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، گفت: هر شرکت ایرانی که فناوری جدیدی را طراحی و مراحل پیش تولید آن را نیز طی کرده است، امسال باید آن را به خط تولید وارد کند.

معاون اول رئیس جمهوری تصریح کرد: از وزیر نفت به عنوان رئیس کارگروه نفت می خواهم اسامی همه کسانی را که در زمینه های صنعت نفت اختراع و فناوری جدیدی را ثبت کرده اند، جمع آوری کند تا از تولید آنان در پروژه های صنعت نفت استفاده شود.

رحیمی با بیان این که سرمایه و امکانات مورد نیاز نیز در اختیار صاحبان فناوری قرار داده می شود، تصریح کرد: از شرکت های داخلی دارای فناوری نیز می خواهیم ترتیبی دهند که قیمت محصولات آنها از مشابه خارجی آن گران تر نشود تا صاحبان پروژه ها مجبور به استفاده از نمونه ارزان تر آن نشوند.

رحیمی ایران را یکی از امن ترین مکان ها برای سرمایه گذاری در صنعت نفت و گاز خواند و افزود: با وجود توانایی صنعتگران داخلی در اجرای پروژه ها، از کشورهای اروپایی و آمریکایی خواهان سرمایه گذاری و کار در پروژه های نفتی ایران استقبال و سرمایه گذاری آنان را در پروژه های نفتی و گازی ایران 100 درصد تضمین می کنیم.

تحریم ها ایران را توانا کرد
معاون اول رئیس جمهوری در باره اعمال تحریم کشورهای استعمارگر علیه ایران افزود: اگر تحریم نبود، قطعاتی که امروز در نمایشگاه ارائه شده است، تولید نمی شدند.

رحیمی با بیان این که از کشورهای استعمارگر می خواهیم که همچنان تحریم های خود را ادامه دهند، تصریح کرد: تحریم ها برای ما فرصت بود، اگرچه ما نیز در مواردی مثل تحریم سوخت رسانی هواپیمایی اقدام متقابل انجام داده ایم.

وی افزود: تا سال هایی که خارجی ها در کشور ما بودند، همسایه های ایران در نقاط مرزی در برداشت از میدان های مشترک جلو بودند، اما از زمان خروج آنان از کشور در زمان اعمال تحریم ها علیه ایران برداشت ما از میدان های مشترک افزایش یافته است.

معاون اول رئیس جمهوری گفت: بر مشارکت و همکاری با شرکت های خارجی و انعقاد قراردادها با این شرکت ها به منظور اجرای طرح های تعریف شده در صنعت نفت و گاز کشور تاکید داریم.

رحیمی با بیان این که توانمندی شرکت های داخلی در اجرای پروژه های صنعت نفت افزایش یافته است، افزود: از زمان خروج شرکت های خارجی برای اجرای طرح های نفت و گاز پارس جنوبی، اجرای فازهای باقی مانده به پیمانکاران با کفایت ایرانی سپرده شد تا در مدت 35 ماه این طرح ها اجرایی شود که این خود پاسخی است بر تحریم های بین المللی.

وی با بیان این که در صنعت نفت ایران وضعیت خوبی حاکم است، افزود: با اجرای کامل قانون هدفمندی یارانه ها مصرف انرژی در کشور متعادل تر خواهد شد.

رحیمی با تقدیر از حضور همه صاحبان فن و دانش و مهندسان با کفایت ایرانی در شانزدهمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی تصریح کرد: از سال گذشته (پانزدهمین نمایشگاه صنعت نفت) تا کنون تحول بزرگی در صنعت نفت ایران به وجود آمده است که این نکته را برای آگاهی خارجی ها و به ویژه مهمانان آمریکایی یادآوری می کنم.

وی با طرح این پرسش که ایران را به چه مناسبت تحریم کردید؟ خطاب به مهمانان خارجی گفت: کشور ما به این دلیل تحریم شد که آمریکا را به اربابی قبول نکرد.

رحیمی گفت: آمریکا برای به یغما بردن ثروت کشورهای دیگر چنگ اندازی می کند؛ در حالی که این رفتار شیطانی فاقد پیروزی است.

وی با بیان این که ملت ایران و ملت آمریکا و دیگر کشورها در کنار هم و دوست هم هستند، اظهار کرد: باید با همکاری یکدیگر دنیا را بسازیم، زیرا این رفتار خواست جهانیان است.

رحیمی با بیان این که دولتی که به ریاست محمود احمدی نژاد اداره می شود، پیام آن مهرورزی است، افزود: ما از همکاری شرکت هایی که به هر طریقی طبق تهدید آمریکا مجبور به همکاری غیرآشکار با ایران هستند، استقبال می کنیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
0
4
يكي تو راست ميگي يكي پينوكيو يكيم چوپان دروغ گو.مهران مديري كاشكي از شما و گفته هاتون استفاده ميكرد كلي ميخنديديم جدا.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۷
0
3
قابل تامل در جمله آخر"همكاري غير آشكار" چيزي كه اصطلاح عاميانه چراغ سيز زير ميزي ميگيم!همكاري غير آشكار يعني فروش به كمترين قيمت و خريد به بالاترين قيمت.
ناشناس
|
Germany
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۸
0
0
ترا بخدا پولهای دانشجوی ما را که سپرده گذاشته بوديم برای روز مبادا تحويل بدهيد شب و روز دعاتون ميکنيم و توبه نصوح کرده ايم که حتی ديگر يک شاهی سرمايه گذاری در ايران نکنيم.بهتان قول ميدهيم.
نظرات بینندگان